F1: Visszatért a Williams szponzora

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 15.30

Kedden délután hivatalosan is bejelentették, hogy a brazil olajcég, a Petrobras újra a Williams partnerei közé lépett. 2015-ben már az üzemanyagot is ők adják.

Már Felipe Massa tavaly novemberi szerződtetésekor erről szóltak a hírek, mostanra azonban hivatalos: a brazil olajcég, a Petrobras újra a Williams partnere lett. 
A grove-i csapattal korábban 1998 és 2008 együttműködő vállalat idén szponzorként, jövőre azonban már hivatalos üzemanyag-szállítóként is szerepet vállal majd. (Idén még a motorszállító Mercedes gyári partnere, a maláj Petronas adja a benzint és a kenőanyagokat.)


“Nagy örömmel térünk vissza a világ legnagyobb autóverseny-sorozatába. A Williamsszel korábban eltöltött 11 év alatt igen komoly előrelépéseket tettünk a termékfejlesztés terén. A Forma-1-es részvétel hatalmas kihívás, ugyanis mindig a legmagasabb követelményeknek kell megfelelni mind a minőség, mind a hatékonyság tekintetében. Izgatottan várjuk az új kihívást” – mondta a Petrobras elnöke, Maria das Gracas Silva Foster 
A csapat alapító-főnöke Sir Frank Williams is üdvözölte az újabb összefogást: 
“A Petrobras és a Williams már korábban is sikeresen működött együtt, így örülünk, hogy 2014-től újra együtt dolgozunk. A cég nagyon erős technológiai háttérrel rendelkezik, ami igen fontos lesz a csapat számára, hiszen az új szabályok megnövelték az üzemanyag-takarékosság jelentőségét. Emellett igen ambiciózus globális cégről van szó, igyekszünk hozzájárulni a marketingcéljaik eléréséhez.”
A Williams rövidesen a szintén brazil pénzintézet, a Banco do Brasil, valamint az olasz italmárka, a Martini csatlakozását is bejelentheti, és ha hinni lehet a pletykáknak, már a bahreini tesztidőszakban leleplezik a végleges, martinis festést is.

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.