F1: Hamilton is bírja majd szuflával?

Button lehet az ász

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 16.35

A Mercedesnél bíznak benne, hogy a Forma-1 most kezdődő új korszakához is tud majd alkalmazkodni Lewis Hamilton, képes lesz majd spórolni az üzemanyaggal, amikor kell.

A Forma-1-ben az 1,6 literes turbós V6-os erőforrások, valamint maximális 100 kg-os tank- és egyben óránkénti fogyasztási limit mellett egyértelműen új korszak kezdődik 2014-ben. A csapatoknak és pilótáknak ügyesen kell majd menedzselniük a fogyasztást, különben nem érnek el a célig.
Az egykori F1-es Toyota-pilóta, többszörös Le Mans-győztes, tartóssági világbajnok (WEC) Alan McNish a BBC szakértőjeként pár napja arról írt, hogy szerinte Jenson Buttonnak fekszik majd legjobban az új kihívás.
“Az autóknak csökken a leszorítóereje és a tapadása, az új motorok pedig jóval nyomatékosabbak, az pedig külön kihívás lesz a pilóták számára, hogy 100 kg üzemanyaggal jussanak el a célig. Én úgy vélem, ez nagyon jól fekszik majd a mclarenes Jenson Buttonnak.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A takarékos fogyasztás korábban is ott volt az F1-ben, de most még fontosabb lesz. Azok a versenyzők lesznek előnyben, akik a leghatékonyabban használják fel az üzemanyagot. Button természetes stílusa pontosan ilyen, nagyon finoman, fokozatosan vezet, mindig érzékenyen kezelte a gázpedált. Ezért is ment mindig olyan jól a vizes pályán vagy nehéz viszonyok mellett, és kevésbé a mindent bele időmérőn.”
“Mivel ő természetéből fakadóan így vezet, szerintem képes lesz a maximumot kihozni az autóból, főleg azokon a futamokon, amelyeken nagy a fogyasztás. Úgy vélem, végig tartja majd a célszámokat, körről körre optimális szinten viszi majd a fogyasztást.” 
NcNish szerint a ferraris Fernando Alonso és a címvédő Sebastian Vettel is könnyen, jól alkalmazkodik majd, Kimi Räikkönen egy kicsit kétségesebb lehet, míg Lewis Hamilton egyelőre nagy kérdőjel ebben a tekintetben.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A Mercedes-páros igen érdekes, kíváncsian várom, hogyan viszonyul majd egymáshoz Nico Rosberg és Lewis Hamilton. Meggyőződésem, hogy egy körön Hamilton a leggyorsabb pilóta. Tavaly, a mercedeses tanulóévében is villantott már nagyokat, de egyértelműen az időmérőn volt a legmeggyőzőbb, míg Rosberg azért erősebb volt a versenyeken. Nagyon érdekes lesz látni, hogyan alkalmazkodik majd Hamilton az üzemanyag-spórolás új kihívására.”
Hamilton valóban nem épp a spórolós, finom stílusáról híres, tavaly is nehezére esett visszafogottabban vezetni, amikor a gumik miatt ilyenre kérték: “Ennél lassabban már nem tudok vezetni!” – mondta a csapatrádión. Ennek ellenére a Mercedes AMG műszaki csapatfőnöke, Paddy Lowe bízik az angol alkalmazkodási képességeiben.
“Azt hiszem, eltúlozzák ezt a dolgot. Egyértelműen fontos tényező lesz majd a spórolás a versenyeken, de nem ez lesz a meghatározó. Láthattuk tavaly, hogy ez néha hátráltatta némelyik pilótát, Lewis volt az egyik példa, és ez tényleg bosszantó, de az üzemanyag- és gumispórolás azért a Forma-1 történetének nagy részében jelen volt.”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.