F1: Hamilton is bírja majd szuflával?

Button lehet az ász

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 16.35

A Mercedesnél bíznak benne, hogy a Forma-1 most kezdődő új korszakához is tud majd alkalmazkodni Lewis Hamilton, képes lesz majd spórolni az üzemanyaggal, amikor kell.

A Forma-1-ben az 1,6 literes turbós V6-os erőforrások, valamint maximális 100 kg-os tank- és egyben óránkénti fogyasztási limit mellett egyértelműen új korszak kezdődik 2014-ben. A csapatoknak és pilótáknak ügyesen kell majd menedzselniük a fogyasztást, különben nem érnek el a célig.
Az egykori F1-es Toyota-pilóta, többszörös Le Mans-győztes, tartóssági világbajnok (WEC) Alan McNish a BBC szakértőjeként pár napja arról írt, hogy szerinte Jenson Buttonnak fekszik majd legjobban az új kihívás.
“Az autóknak csökken a leszorítóereje és a tapadása, az új motorok pedig jóval nyomatékosabbak, az pedig külön kihívás lesz a pilóták számára, hogy 100 kg üzemanyaggal jussanak el a célig. Én úgy vélem, ez nagyon jól fekszik majd a mclarenes Jenson Buttonnak.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A takarékos fogyasztás korábban is ott volt az F1-ben, de most még fontosabb lesz. Azok a versenyzők lesznek előnyben, akik a leghatékonyabban használják fel az üzemanyagot. Button természetes stílusa pontosan ilyen, nagyon finoman, fokozatosan vezet, mindig érzékenyen kezelte a gázpedált. Ezért is ment mindig olyan jól a vizes pályán vagy nehéz viszonyok mellett, és kevésbé a mindent bele időmérőn.”
“Mivel ő természetéből fakadóan így vezet, szerintem képes lesz a maximumot kihozni az autóból, főleg azokon a futamokon, amelyeken nagy a fogyasztás. Úgy vélem, végig tartja majd a célszámokat, körről körre optimális szinten viszi majd a fogyasztást.” 
NcNish szerint a ferraris Fernando Alonso és a címvédő Sebastian Vettel is könnyen, jól alkalmazkodik majd, Kimi Räikkönen egy kicsit kétségesebb lehet, míg Lewis Hamilton egyelőre nagy kérdőjel ebben a tekintetben.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A Mercedes-páros igen érdekes, kíváncsian várom, hogyan viszonyul majd egymáshoz Nico Rosberg és Lewis Hamilton. Meggyőződésem, hogy egy körön Hamilton a leggyorsabb pilóta. Tavaly, a mercedeses tanulóévében is villantott már nagyokat, de egyértelműen az időmérőn volt a legmeggyőzőbb, míg Rosberg azért erősebb volt a versenyeken. Nagyon érdekes lesz látni, hogyan alkalmazkodik majd Hamilton az üzemanyag-spórolás új kihívására.”
Hamilton valóban nem épp a spórolós, finom stílusáról híres, tavaly is nehezére esett visszafogottabban vezetni, amikor a gumik miatt ilyenre kérték: “Ennél lassabban már nem tudok vezetni!” – mondta a csapatrádión. Ennek ellenére a Mercedes AMG műszaki csapatfőnöke, Paddy Lowe bízik az angol alkalmazkodási képességeiben.
“Azt hiszem, eltúlozzák ezt a dolgot. Egyértelműen fontos tényező lesz majd a spórolás a versenyeken, de nem ez lesz a meghatározó. Láthattuk tavaly, hogy ez néha hátráltatta némelyik pilótát, Lewis volt az egyik példa, és ez tényleg bosszantó, de az üzemanyag- és gumispórolás azért a Forma-1 történetének nagy részében jelen volt.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.