F1: Hamilton is bírja majd szuflával?

Button lehet az ász

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 16.35

A Mercedesnél bíznak benne, hogy a Forma-1 most kezdődő új korszakához is tud majd alkalmazkodni Lewis Hamilton, képes lesz majd spórolni az üzemanyaggal, amikor kell.

A Forma-1-ben az 1,6 literes turbós V6-os erőforrások, valamint maximális 100 kg-os tank- és egyben óránkénti fogyasztási limit mellett egyértelműen új korszak kezdődik 2014-ben. A csapatoknak és pilótáknak ügyesen kell majd menedzselniük a fogyasztást, különben nem érnek el a célig.
Az egykori F1-es Toyota-pilóta, többszörös Le Mans-győztes, tartóssági világbajnok (WEC) Alan McNish a BBC szakértőjeként pár napja arról írt, hogy szerinte Jenson Buttonnak fekszik majd legjobban az új kihívás.
“Az autóknak csökken a leszorítóereje és a tapadása, az új motorok pedig jóval nyomatékosabbak, az pedig külön kihívás lesz a pilóták számára, hogy 100 kg üzemanyaggal jussanak el a célig. Én úgy vélem, ez nagyon jól fekszik majd a mclarenes Jenson Buttonnak.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A takarékos fogyasztás korábban is ott volt az F1-ben, de most még fontosabb lesz. Azok a versenyzők lesznek előnyben, akik a leghatékonyabban használják fel az üzemanyagot. Button természetes stílusa pontosan ilyen, nagyon finoman, fokozatosan vezet, mindig érzékenyen kezelte a gázpedált. Ezért is ment mindig olyan jól a vizes pályán vagy nehéz viszonyok mellett, és kevésbé a mindent bele időmérőn.”
“Mivel ő természetéből fakadóan így vezet, szerintem képes lesz a maximumot kihozni az autóból, főleg azokon a futamokon, amelyeken nagy a fogyasztás. Úgy vélem, végig tartja majd a célszámokat, körről körre optimális szinten viszi majd a fogyasztást.” 
NcNish szerint a ferraris Fernando Alonso és a címvédő Sebastian Vettel is könnyen, jól alkalmazkodik majd, Kimi Räikkönen egy kicsit kétségesebb lehet, míg Lewis Hamilton egyelőre nagy kérdőjel ebben a tekintetben.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A Mercedes-páros igen érdekes, kíváncsian várom, hogyan viszonyul majd egymáshoz Nico Rosberg és Lewis Hamilton. Meggyőződésem, hogy egy körön Hamilton a leggyorsabb pilóta. Tavaly, a mercedeses tanulóévében is villantott már nagyokat, de egyértelműen az időmérőn volt a legmeggyőzőbb, míg Rosberg azért erősebb volt a versenyeken. Nagyon érdekes lesz látni, hogyan alkalmazkodik majd Hamilton az üzemanyag-spórolás új kihívására.”
Hamilton valóban nem épp a spórolós, finom stílusáról híres, tavaly is nehezére esett visszafogottabban vezetni, amikor a gumik miatt ilyenre kérték: “Ennél lassabban már nem tudok vezetni!” – mondta a csapatrádión. Ennek ellenére a Mercedes AMG műszaki csapatfőnöke, Paddy Lowe bízik az angol alkalmazkodási képességeiben.
“Azt hiszem, eltúlozzák ezt a dolgot. Egyértelműen fontos tényező lesz majd a spórolás a versenyeken, de nem ez lesz a meghatározó. Láthattuk tavaly, hogy ez néha hátráltatta némelyik pilótát, Lewis volt az egyik példa, és ez tényleg bosszantó, de az üzemanyag- és gumispórolás azért a Forma-1 történetének nagy részében jelen volt.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.