Semmi sem maradt az igazi Forma-1-ből?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 09.30

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint a legújabb változtatásokkal szinte már teljesen megölték a Forma-1 lényegét, semmi sem maradt a versenyzésből.

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve csütörtökön azzal került a hírekbe, hogy 2014-ben az FIA ralikrossz-világbajnokságában indul. A 42 éves versenyző a ralis bejelentés mellett a Forma-1-ről is beszélt, cseppet sem hízelgő véleményt fogalmazott meg az idei újítások kapcsán. 
“Aggaszt a Forma-1 állapota, remélem, rosszul látom. Nem értem, mit is akarnak, nem értem a koncepciót. A Forma-1 már nem nagyszabású, a pilóták nem hősök többé. Mesterségesen barkácsolják a sportágat, ez pedig nem működik” – mondta az 1996 és 2006 között 163 futamon induló Williams-, BAR-, Sauber- és BMW-pilóta.
“Lehet, hogy hat hónapig szórakoztató, de aztán mindenki beleun, és ha egyszer elkezdődtek ezek a mesterséges trükközések, akkor mindig tovább kell menni, a végén pedig már semmi sem marad a versenyzésből.”
Villeneuve, aki a 2009-es változások idején újra fellelkesedett és szeretett volna visszatérni, az elmúlt pár évben is panaszkodott már, szerinte a DRS bevezetésével már megindult a romlás. 


“A motorszabályok, meg minden annyira erősen korlátozott, hogy ez már nem is Forma-1, nincs benne semmi különleges. Az üzemanyag-spórolással nincs gond, régen is működött. A gond az, hogy ma már nem is a pilóták dolga ez, az egészet elektronikusan vezérlik. A versenyző csak ül, a gép spórol, az egésznek épp a lényege veszik el. Kiiktatták a nagyszerűséget az F1-ből. Az előzés is gombnyomásra történik, nem valami jó manőver következménye.”
A veteránnak a duplapontos szezonzáróról is megvan a véleménye:
“Szerintem borzalmas ötlet. Bizonyítja, hogy a mai F1-ben nem lehet valódi izgalmas újítással előállni. Ez is ugyanolyan mesterséges, mint általában az új szabályok, a DRS meg minden. De a duplapontos szabály legalább mindenkire ugyanúgy érvényes, már az elején mindenki tudja, hogy az idény végén jön egy duplapontos futam. A célját nem igazán értem azon kívül, hogy igyekeztek kedvezni az abu-dzabi szervezőknek, akik így igyekeznek fenntartani az érdeklődést a versenyük iránt.”
A pályafutása során az IndyCar, a Forma-1, a NASCAR és Le Mans után most a ralizásba belekóstoló kanadai szerint a fő gond, hogy az F1-et új, nem megfelelő közönség igényeihez próbálják átpozicionálni. 
“Nem a megfelelő közönséget akarják kiszolgálni. Próbálnak a zöldeknek tetszeni, de az F1 nem zöld, semmi értelme ennek. A kormányok, parlamentek számára jól mutathat, de a F1 nem ilyen. És próbálják kiszolgálni a hosszabb távon koncentrálni képtelen fiatalokat, akik két másodpercenként előzést akarnak látni, még ha az pocsék is, mert úgysem értik.” 
“Én purista vagyok és imádom a Forma-1-et. Imádtam a 60-70-es éveket, amikor a nézők úgy is élvezték a versenyt, ha végül csak négy autó ért be két-két körös lemaradással. A versenyzők munkája tiszteletet érdemelt. Most sok olyan döntést hoznak, amelyek hosszú távon egyáltalán nem tesznek jót az F1-nek.”
F1

Kommentek

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.