Semmi sem maradt az igazi Forma-1-ből?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 09.30

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint a legújabb változtatásokkal szinte már teljesen megölték a Forma-1 lényegét, semmi sem maradt a versenyzésből.

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve csütörtökön azzal került a hírekbe, hogy 2014-ben az FIA ralikrossz-világbajnokságában indul. A 42 éves versenyző a ralis bejelentés mellett a Forma-1-ről is beszélt, cseppet sem hízelgő véleményt fogalmazott meg az idei újítások kapcsán. 
“Aggaszt a Forma-1 állapota, remélem, rosszul látom. Nem értem, mit is akarnak, nem értem a koncepciót. A Forma-1 már nem nagyszabású, a pilóták nem hősök többé. Mesterségesen barkácsolják a sportágat, ez pedig nem működik” – mondta az 1996 és 2006 között 163 futamon induló Williams-, BAR-, Sauber- és BMW-pilóta.
“Lehet, hogy hat hónapig szórakoztató, de aztán mindenki beleun, és ha egyszer elkezdődtek ezek a mesterséges trükközések, akkor mindig tovább kell menni, a végén pedig már semmi sem marad a versenyzésből.”
Villeneuve, aki a 2009-es változások idején újra fellelkesedett és szeretett volna visszatérni, az elmúlt pár évben is panaszkodott már, szerinte a DRS bevezetésével már megindult a romlás. 


“A motorszabályok, meg minden annyira erősen korlátozott, hogy ez már nem is Forma-1, nincs benne semmi különleges. Az üzemanyag-spórolással nincs gond, régen is működött. A gond az, hogy ma már nem is a pilóták dolga ez, az egészet elektronikusan vezérlik. A versenyző csak ül, a gép spórol, az egésznek épp a lényege veszik el. Kiiktatták a nagyszerűséget az F1-ből. Az előzés is gombnyomásra történik, nem valami jó manőver következménye.”
A veteránnak a duplapontos szezonzáróról is megvan a véleménye:
“Szerintem borzalmas ötlet. Bizonyítja, hogy a mai F1-ben nem lehet valódi izgalmas újítással előállni. Ez is ugyanolyan mesterséges, mint általában az új szabályok, a DRS meg minden. De a duplapontos szabály legalább mindenkire ugyanúgy érvényes, már az elején mindenki tudja, hogy az idény végén jön egy duplapontos futam. A célját nem igazán értem azon kívül, hogy igyekeztek kedvezni az abu-dzabi szervezőknek, akik így igyekeznek fenntartani az érdeklődést a versenyük iránt.”
A pályafutása során az IndyCar, a Forma-1, a NASCAR és Le Mans után most a ralizásba belekóstoló kanadai szerint a fő gond, hogy az F1-et új, nem megfelelő közönség igényeihez próbálják átpozicionálni. 
“Nem a megfelelő közönséget akarják kiszolgálni. Próbálnak a zöldeknek tetszeni, de az F1 nem zöld, semmi értelme ennek. A kormányok, parlamentek számára jól mutathat, de a F1 nem ilyen. És próbálják kiszolgálni a hosszabb távon koncentrálni képtelen fiatalokat, akik két másodpercenként előzést akarnak látni, még ha az pocsék is, mert úgysem értik.” 
“Én purista vagyok és imádom a Forma-1-et. Imádtam a 60-70-es éveket, amikor a nézők úgy is élvezték a versenyt, ha végül csak négy autó ért be két-két körös lemaradással. A versenyzők munkája tiszteletet érdemelt. Most sok olyan döntést hoznak, amelyek hosszú távon egyáltalán nem tesznek jót az F1-nek.”
F1

Kommentek

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.