Semmi sem maradt az igazi Forma-1-ből?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 09.30

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint a legújabb változtatásokkal szinte már teljesen megölték a Forma-1 lényegét, semmi sem maradt a versenyzésből.

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve csütörtökön azzal került a hírekbe, hogy 2014-ben az FIA ralikrossz-világbajnokságában indul. A 42 éves versenyző a ralis bejelentés mellett a Forma-1-ről is beszélt, cseppet sem hízelgő véleményt fogalmazott meg az idei újítások kapcsán. 
“Aggaszt a Forma-1 állapota, remélem, rosszul látom. Nem értem, mit is akarnak, nem értem a koncepciót. A Forma-1 már nem nagyszabású, a pilóták nem hősök többé. Mesterségesen barkácsolják a sportágat, ez pedig nem működik” – mondta az 1996 és 2006 között 163 futamon induló Williams-, BAR-, Sauber- és BMW-pilóta.
“Lehet, hogy hat hónapig szórakoztató, de aztán mindenki beleun, és ha egyszer elkezdődtek ezek a mesterséges trükközések, akkor mindig tovább kell menni, a végén pedig már semmi sem marad a versenyzésből.”
Villeneuve, aki a 2009-es változások idején újra fellelkesedett és szeretett volna visszatérni, az elmúlt pár évben is panaszkodott már, szerinte a DRS bevezetésével már megindult a romlás. 


“A motorszabályok, meg minden annyira erősen korlátozott, hogy ez már nem is Forma-1, nincs benne semmi különleges. Az üzemanyag-spórolással nincs gond, régen is működött. A gond az, hogy ma már nem is a pilóták dolga ez, az egészet elektronikusan vezérlik. A versenyző csak ül, a gép spórol, az egésznek épp a lényege veszik el. Kiiktatták a nagyszerűséget az F1-ből. Az előzés is gombnyomásra történik, nem valami jó manőver következménye.”
A veteránnak a duplapontos szezonzáróról is megvan a véleménye:
“Szerintem borzalmas ötlet. Bizonyítja, hogy a mai F1-ben nem lehet valódi izgalmas újítással előállni. Ez is ugyanolyan mesterséges, mint általában az új szabályok, a DRS meg minden. De a duplapontos szabály legalább mindenkire ugyanúgy érvényes, már az elején mindenki tudja, hogy az idény végén jön egy duplapontos futam. A célját nem igazán értem azon kívül, hogy igyekeztek kedvezni az abu-dzabi szervezőknek, akik így igyekeznek fenntartani az érdeklődést a versenyük iránt.”
A pályafutása során az IndyCar, a Forma-1, a NASCAR és Le Mans után most a ralizásba belekóstoló kanadai szerint a fő gond, hogy az F1-et új, nem megfelelő közönség igényeihez próbálják átpozicionálni. 
“Nem a megfelelő közönséget akarják kiszolgálni. Próbálnak a zöldeknek tetszeni, de az F1 nem zöld, semmi értelme ennek. A kormányok, parlamentek számára jól mutathat, de a F1 nem ilyen. És próbálják kiszolgálni a hosszabb távon koncentrálni képtelen fiatalokat, akik két másodpercenként előzést akarnak látni, még ha az pocsék is, mert úgysem értik.” 
“Én purista vagyok és imádom a Forma-1-et. Imádtam a 60-70-es éveket, amikor a nézők úgy is élvezték a versenyt, ha végül csak négy autó ért be két-két körös lemaradással. A versenyzők munkája tiszteletet érdemelt. Most sok olyan döntést hoznak, amelyek hosszú távon egyáltalán nem tesznek jót az F1-nek.”
F1

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.