F1: Felmentést kérhet a Renault

Le vannak maradva a motorral

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.14. 16.30

A Renault nem zárja ki, hogy új Forma-1-es motorjának problémái miatt engedélyt kér a Nemzetközi Automobil Szövetségtől a specifikációk módosítására.

A Renault nem zárja ki, hogy új Forma-1-es motorjának problémái miatt engedélyt kér a Nemzetközi Automobil Szövetségtől a specifikációk módosítására, amint elindul a szezon. Ilyesmire a motorfejlesztési tilalom miatt csak nagyon indokolt esetben kerülhet sor, a franciák megbízhatósági okokra hivatkozva kérnék a kedvezményt.


A sportszabályzat negyedik függeléke ad arra lehetőséget, hogy a homologizáció hivatalos befejezése, vagyis (az idén) február 28. után a gyártók “megbízhatósági, biztonsági vagy költségcsökkentési” okok miatt változtassanak motorjukon. A Renault ugyan továbbra is úgy gondolja, hogy jelentős lépéseket tett a Jerezben tapasztalt problémák óta, Remi Taffin vezető versenymérnök szerint elképzelhető, hogy szükség lesz az FIA-engedélyre.

Tekintettel az idei szezonra életbe lépett komoly módosításokra, könnyen elképzelhető, hogy a Mercedes és a Ferrari is jelzi majd módosítási igényét az FIA felé. Ezzel együtt mindenki számára világos, hogy a Renault problémái a legsúlyosabbak. “Egy véglegesített motor megbízhatósági gondjait elég nehéz lenne megoldani” – indokolta Taffin, hogy a Renault miért fontolgatja a módosítást.

“Nem állítjuk, hogy komoly megbízhatósági gondjaink vannak, mert a fékpadon nagyon ígéretes tesztjeink voltak, minden elem hibátlanul működött. De a csapatokkal közösen kell dolgoznunk, és éppen itt van a gond: akkor vannak gondjaink, amikor minden bent van az autókban, és így kellene a maximumot nyújtania az alkatrészeknek. Nehezen hangoljuk össze a részegységek működését.”

Taffin szerint nem is olyan súlyosak a gondok, mint amilyennek kívülről látszanak. “A helyzet kívülről nézve sokkal rosszabb, mint belülről. Nehéz időszakon vagyunk túl, de jól haladunk, 90 százalékban megoldottuk a problémákat.”


Taffin erre tekintettel jelentős előrelépést vár a soron következő bahreini teszttől, a Lotus forgatási napján is jó teljesítményt nyújtott a motor. “Ha a részleteket nézzük, hardver- és szoftverproblémákkal is küzdünk. Az első az energiatároló rendszert érinti, de a fejlesztéseink a tesztek alapján jól sikerültek, a fékpadon minden úgy működött, ahogy vártuk. Ezzel reményeink szerint nem lesz gond Bahreinben.”

“A szoftveres hibák a motor vezethetőségét érintik, a jerezi teszten a vezérléssel és a kalibrációval is voltak gondok. Módosítottuk a programozást is, és ugyan a sok plusz munkával hátrányba kerültünk az eredeti menetrendhez képest, Bahreinben már rendben leszünk. Egyes partnereinknél a beépítési mód is okozott gondokat, de fékpadon velük is teszteltük a módosított elemeket, és arra számítunk, hogy megoldódott minden nehézség.”

“Reményeink szerint Bahreinben minden úgy megy majd, ahogyan az első teszten kellett volna, és partnereik megkezdhetik az autó tényleges kiismerését.”

Kommentek

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.