Köztudott, hogy az első téli teszten, Jerezben a Renault csúnyán kudarcot vallott az új, 1,6 literes V6-os turbós erőforrásaival, a kliensei közül csak a bevallottan nagyon óvatos, konzervatív programot vivő Caterham tudott értékelhető távot menni, míg a címvédő Red Bull négy nap alatt csak 21 kört hozott össze.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A francia gyártó beismerte, hogy számos, egymással összefüggő problémát találtak, de javításokat ígértek, a Lotus múlt hétvégi forgatási napjain, pontosabban a másodikon, szombaton “megbízhatósági problémák nélkül” működött a Renault-motor.
Az egykori csapattulajdonos, Giancarlo Minardi azonban mást hallott, az olasz szakember személyes honlapján arról ír, hogy a kifelé mutatott higgadtság ellenére igen nagy a baj a Renault-nál.
“A szóbeszédek szerint a helyzet megoldása nem könnyű. Úgy tűnik, a Red Bull már vizsgálja a 2015-re történő váltás lehetőségét” – írta a 66 éves szakember, hozzátéve, hogy a Renault már külső segítséget, ötleteket is keres, “pedig ilyen még sosem történt, a Renault, nagyon helyesen, eddig óvta a technológiáját”.
“Ezek a hírek erősítik azokat a találgatásokat, miszerint a motorral strukturális jellegű bajok vannak, amiket nem lehet gyorsan helyrehozni. Természetesen azt remélem, hogy a bahreini tesztek rám cáfolnak majd, de kétségtelen, hogy kaotikus időszak ez a Forma-1-ben.”
Minardi hitelessége persze nem sziklaszilárd, tavaly például ő dobta be, hogy a fölényesen megnyert Szingapúri Nagydíjon a Red Bull, legalábbis Sebastian Vettel autójában kipörgésgátlót használhatott, azonban ezt a spekulációt az FIA és még a rivális csapatok is visszautasították.