F1: A Ferrari utálja vészmadárkodást

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.13. 09.30

A Ferrari csapatfőnöke szerint nagyon korai és kontraproduktív máris panaszkodni a Forma-1 2014-es újításaira és ezzel elriasztani a nézőket.

2014-re drasztikus változáson ment át a Forma-1, az új műszaki tartalom, az 1,6 literes V6-os turbómotorok, azok megbízhatósága, hangja, valamint az autók  “lassúsága” és a versenyzők spórolási kényszere máris állandó téma. Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone egyenesen “röhejnek” bélyegezte az új helyzetet.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint nagy hiba mindössze egy téli teszt alapján folyamatosan a negatívumokat emlegetni:


“Szerintem a mostani helyzetben hiba elkapkodott következéseket levonni és ezzel a vészmadarak kezére játszani, az önpusztításnak nincs értelme. A változások idején mindig megindul a beszéd, ez így természetes. De eddig csak egy tesztünk volt, ahol egyszerre 4-5 autónál több sosem volt a pályán egyszerre. Várjunk még, amíg mind a 22 autó ott lesz a pályán, egyelőre ne mondjuk, hogy minden el lett rontva.”
“Ha már kijelöltünk egy irányt, akkor konstruktív hozzáállással kell végigmenni rajta. Ha egy bizonyos idő után azt látjuk, hogy valamilyen elem, például a motorhang hiányzik, akkor aztán megfontolhatjuk, hogyan kezeljük ezt” – magyarázta az olasz Gazzetta dello Sportnak.
“Én magam nem hiszem, hogy emiatt az emberek majd nem jönnek ki a pályára. Inkább a versenyhétvége programja miatt kellene aggódnunk, olyan stratégia kellene, ami vonzaná a fiatalabb nézőket is, ugyanis a törzsközönségünk jelenleg 35-50 év közötti.”
“El kell érnünk, hogy emberek újra valami lelkesítő dolgot lássanak az autóban, ne csak egy egyszerű közlekedési eszközt, ami semmit sem ad az életünkhöz. A Ferrarinál komolyan foglalkozunk ezzel, ahogy látható abból, hogy a nagyközönség nevezhette el az autót vagy épp a képaláírásos fotópályázatunkból, amely sokakat, különösen fiatalokat megmozgatott, és amelynek négy győztese eljöhet majd az második bahreini tesztre velünk.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.