2014-re drasztikus változáson ment át a Forma-1, az új műszaki tartalom, az 1,6 literes V6-os turbómotorok, azok megbízhatósága, hangja, valamint az autók  “lassúsága” és a versenyzők spórolási kényszere máris állandó téma. Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone egyenesen “röhejnek” bélyegezte az új helyzetet.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint nagy hiba mindössze egy téli teszt alapján folyamatosan a negatívumokat emlegetni:


“Szerintem a mostani helyzetben hiba elkapkodott következéseket levonni és ezzel a vészmadarak kezére játszani, az önpusztításnak nincs értelme. A változások idején mindig megindul a beszéd, ez így természetes. De eddig csak egy tesztünk volt, ahol egyszerre 4-5 autónál több sosem volt a pályán egyszerre. Várjunk még, amíg mind a 22 autó ott lesz a pályán, egyelőre ne mondjuk, hogy minden el lett rontva.”
“Ha már kijelöltünk egy irányt, akkor konstruktív hozzáállással kell végigmenni rajta. Ha egy bizonyos idő után azt látjuk, hogy valamilyen elem, például a motorhang hiányzik, akkor aztán megfontolhatjuk, hogyan kezeljük ezt” – magyarázta az olasz Gazzetta dello Sportnak.
“Én magam nem hiszem, hogy emiatt az emberek majd nem jönnek ki a pályára. Inkább a versenyhétvége programja miatt kellene aggódnunk, olyan stratégia kellene, ami vonzaná a fiatalabb nézőket is, ugyanis a törzsközönségünk jelenleg 35-50 év közötti.”
“El kell érnünk, hogy emberek újra valami lelkesítő dolgot lássanak az autóban, ne csak egy egyszerű közlekedési eszközt, ami semmit sem ad az életünkhöz. A Ferrarinál komolyan foglalkozunk ezzel, ahogy látható abból, hogy a nagyközönség nevezhette el az autót vagy épp a képaláírásos fotópályázatunkból, amely sokakat, különösen fiatalokat megmozgatott, és amelynek négy győztese eljöhet majd az második bahreini tesztre velünk.”