Meglepő – a volt F1-bajnok örül a dupla pontoknak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 09.30

A szezonzárón kiosztandó kétszeres pontok bevezetése a Forma-1 történetének egyik leghatározottabban elutasított újítása, de az 1996-os bajnok Damon Hillnek nagyon is tetszik a dolog.

Egyértelmű, hogy a Forma-1 történetének egyik leginkább gyűlölt szabályváltoztatása a 2014-re bevezetett újítás, miszerint a szezonzárón – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszeres pontokat osztanak, hogy így az utolsó pillanatig nyitott, és “izgalmas” maradhasson a bajnokság.
A szurkolók olyan felháborodással utasították el a reformot, hogy azóta a csapatfőnökök is csak mentegetik magukat, amiért ott voltak a megszavazásnál, de akad azért Bernie Ecclestone-onon és Jean Todton (FIA-elnök) kívül is olyan, akinek tetszik az új szabály. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill az.


“Én személy szerint nem értem a hisztit. A cél a bajnoki cím megszerzése, ha pedig a végére még kiélezettebbé válik a küzdelem, még magasabb a tét, akkor az csakis növelheti az izgalmakat” – mondta a brit Sky Sports szakértőjeként dolgozó volt williamses. “Wimbledonban is, a kieséses rendszerben a döntő felé haladva minden egyes körben egyre nagyobb a súlya a dolognak, a döntő pedig jóval több pontot ér, mint az első kör” – hozott teniszes hasonlatot az angol.
 
A két héttel ezelőtti jerezi tesztet a helyszínen figyelő Hillnek úgy általában is tetszik az új Forma-1, az új turbókorszak.  
“Az új motorok hatalmas műszaki kihívást jelentenek, és a pilótákat láthatóan izgatja is az új erőforrások nyomatéka. A nagy kérdés a hang. Nekem éppenséggel tetszik, de talán lehetnének egy kicsit hangosabbak is a motorok. Persze ez most is a Forma-1, hihetetlenül erős, hihetetlenül gyors autók, amik a maximumot adják a versenyen.”
“Az új erőforrásokból fakadó megbízhatósági problémák miatt több csapatnak is esélye lesz pontokat szerezni, és úgy gondolom, hogy sokkal nehezebb lesz egy csapatnak és pilótának állandóan jól teljesítenie a szezon folyamán, szóval jóval kiszámíthatatlanabb lesz.”
F1

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.