Meglepő – a volt F1-bajnok örül a dupla pontoknak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 09.30

A szezonzárón kiosztandó kétszeres pontok bevezetése a Forma-1 történetének egyik leghatározottabban elutasított újítása, de az 1996-os bajnok Damon Hillnek nagyon is tetszik a dolog.

Egyértelmű, hogy a Forma-1 történetének egyik leginkább gyűlölt szabályváltoztatása a 2014-re bevezetett újítás, miszerint a szezonzárón – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszeres pontokat osztanak, hogy így az utolsó pillanatig nyitott, és “izgalmas” maradhasson a bajnokság.
A szurkolók olyan felháborodással utasították el a reformot, hogy azóta a csapatfőnökök is csak mentegetik magukat, amiért ott voltak a megszavazásnál, de akad azért Bernie Ecclestone-onon és Jean Todton (FIA-elnök) kívül is olyan, akinek tetszik az új szabály. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill az.


“Én személy szerint nem értem a hisztit. A cél a bajnoki cím megszerzése, ha pedig a végére még kiélezettebbé válik a küzdelem, még magasabb a tét, akkor az csakis növelheti az izgalmakat” – mondta a brit Sky Sports szakértőjeként dolgozó volt williamses. “Wimbledonban is, a kieséses rendszerben a döntő felé haladva minden egyes körben egyre nagyobb a súlya a dolognak, a döntő pedig jóval több pontot ér, mint az első kör” – hozott teniszes hasonlatot az angol.
 
A két héttel ezelőtti jerezi tesztet a helyszínen figyelő Hillnek úgy általában is tetszik az új Forma-1, az új turbókorszak.  
“Az új motorok hatalmas műszaki kihívást jelentenek, és a pilótákat láthatóan izgatja is az új erőforrások nyomatéka. A nagy kérdés a hang. Nekem éppenséggel tetszik, de talán lehetnének egy kicsit hangosabbak is a motorok. Persze ez most is a Forma-1, hihetetlenül erős, hihetetlenül gyors autók, amik a maximumot adják a versenyen.”
“Az új erőforrásokból fakadó megbízhatósági problémák miatt több csapatnak is esélye lesz pontokat szerezni, és úgy gondolom, hogy sokkal nehezebb lesz egy csapatnak és pilótának állandóan jól teljesítenie a szezon folyamán, szóval jóval kiszámíthatatlanabb lesz.”
F1

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.