Egyértelmű, hogy a Forma-1 történetének egyik leginkább gyűlölt szabályváltoztatása a 2014-re bevezetett újítás, miszerint a szezonzárón – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszeres pontokat osztanak, hogy így az utolsó pillanatig nyitott, és “izgalmas” maradhasson a bajnokság.
A szurkolók olyan felháborodással utasították el a reformot, hogy azóta a csapatfőnökök is csak mentegetik magukat, amiért ott voltak a megszavazásnál, de akad azért Bernie Ecclestone-onon és Jean Todton (FIA-elnök) kívül is olyan, akinek tetszik az új szabály. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill az.


“Én személy szerint nem értem a hisztit. A cél a bajnoki cím megszerzése, ha pedig a végére még kiélezettebbé válik a küzdelem, még magasabb a tét, akkor az csakis növelheti az izgalmakat” – mondta a brit Sky Sports szakértőjeként dolgozó volt williamses. “Wimbledonban is, a kieséses rendszerben a döntő felé haladva minden egyes körben egyre nagyobb a súlya a dolognak, a döntő pedig jóval több pontot ér, mint az első kör” – hozott teniszes hasonlatot az angol.
 
A két héttel ezelőtti jerezi tesztet a helyszínen figyelő Hillnek úgy általában is tetszik az új Forma-1, az új turbókorszak.  
“Az új motorok hatalmas műszaki kihívást jelentenek, és a pilótákat láthatóan izgatja is az új erőforrások nyomatéka. A nagy kérdés a hang. Nekem éppenséggel tetszik, de talán lehetnének egy kicsit hangosabbak is a motorok. Persze ez most is a Forma-1, hihetetlenül erős, hihetetlenül gyors autók, amik a maximumot adják a versenyen.”
“Az új erőforrásokból fakadó megbízhatósági problémák miatt több csapatnak is esélye lesz pontokat szerezni, és úgy gondolom, hogy sokkal nehezebb lesz egy csapatnak és pilótának állandóan jól teljesítenie a szezon folyamán, szóval jóval kiszámíthatatlanabb lesz.”
  • Címkék:
  • F1