Eltüntetik a rusnya orrokat az F1-es autókról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 15.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség újabb szabályváltoztatást tervez a 2015-ös szezonra, a módosítás célja a sokat kritizált orrkúpok eltüntetése.

A Nemzetközi Automobil Szövetség újabb szabályváltoztatást tervez a 2015-ös szezonra, a módosítás célja a sokat kritizált orrkúpok eltüntetése. Az FIA biztonsági okok miatt döntött úgy, hogy változtat az orrkúpok magasságára vonatkozó szabályokon, a szakemberek azonban nem számítottak arra, hogy a mérnökök erre válaszul ilyen orrú autókkal állnak elő.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az FIA szerint nem kétséges, hogy a furcsa orrú autók a betű szerinti szabályoknak megfelelnek, a csapatok azonban pont az új szabályok célját kerülték meg a porszívócsövekkel és hangyászorrokkal. Ezeket a megoldásokat látva az FIA nincs meggyőződve arról, hogy az idei autók biztonságosabbak a korábbiaknál, pedig ez lett volna a cél.

“Szabályalkotóként nem a mi dolgunk az orrok esztétikájával foglalkozni” – mondta Charlie Whiting versenyigazgató. “Aggaszt minket, hogy ezekkel a megoldásokkal nem feltétlenül érvényesül az új szabályok célja.” Whiting is megerősítette, hogy minden autó szabályos, és amíg az előírásoknak megfelelnek, az FIA-t nem izgatja a forma.

“Jóhiszeműen cselekedtünk, de nem vagyunk dizájnerek. Nekik pedig az a céljuk, hogy a lehető legtöbb levegőt préseljék az autó alá.” Whitingnak nem tetszik az sem, hogy az új autók orra szinte kartonpapírszerűen gyűrődő anyagokból készült, a törésteszteken minden autó átment ugyan, de ezen a területen sem érvényesül az új szabályzat szelleme. 2015-re biztosan újabb változtatás jön, amely amellett, hogy valószínűleg rendberakja az autók orrát, szimmetriát is előír majd, betiltva ezzel a Lotus idei autóján látható felemás megoldást.

Az orrkúp minimális szélességét is meghatározzák majd, eltüntetve ezzel a hímtagszerű nyúlványokat az autók elejéről.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.