Eltüntetik a rusnya orrokat az F1-es autókról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 15.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség újabb szabályváltoztatást tervez a 2015-ös szezonra, a módosítás célja a sokat kritizált orrkúpok eltüntetése.

A Nemzetközi Automobil Szövetség újabb szabályváltoztatást tervez a 2015-ös szezonra, a módosítás célja a sokat kritizált orrkúpok eltüntetése. Az FIA biztonsági okok miatt döntött úgy, hogy változtat az orrkúpok magasságára vonatkozó szabályokon, a szakemberek azonban nem számítottak arra, hogy a mérnökök erre válaszul ilyen orrú autókkal állnak elő.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az FIA szerint nem kétséges, hogy a furcsa orrú autók a betű szerinti szabályoknak megfelelnek, a csapatok azonban pont az új szabályok célját kerülték meg a porszívócsövekkel és hangyászorrokkal. Ezeket a megoldásokat látva az FIA nincs meggyőződve arról, hogy az idei autók biztonságosabbak a korábbiaknál, pedig ez lett volna a cél.

“Szabályalkotóként nem a mi dolgunk az orrok esztétikájával foglalkozni” – mondta Charlie Whiting versenyigazgató. “Aggaszt minket, hogy ezekkel a megoldásokkal nem feltétlenül érvényesül az új szabályok célja.” Whiting is megerősítette, hogy minden autó szabályos, és amíg az előírásoknak megfelelnek, az FIA-t nem izgatja a forma.

“Jóhiszeműen cselekedtünk, de nem vagyunk dizájnerek. Nekik pedig az a céljuk, hogy a lehető legtöbb levegőt préseljék az autó alá.” Whitingnak nem tetszik az sem, hogy az új autók orra szinte kartonpapírszerűen gyűrődő anyagokból készült, a törésteszteken minden autó átment ugyan, de ezen a területen sem érvényesül az új szabályzat szelleme. 2015-re biztosan újabb változtatás jön, amely amellett, hogy valószínűleg rendberakja az autók orrát, szimmetriát is előír majd, betiltva ezzel a Lotus idei autóján látható felemás megoldást.

Az orrkúp minimális szélességét is meghatározzák majd, eltüntetve ezzel a hímtagszerű nyúlványokat az autók elejéről.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.