Az idén nem áll a feje tetejére a Forma-1

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 14.30

A Forma-1-es Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint az idei szabályváltozásoktól nem kavarodik össze úgy az erősorrend, mint a 2009-es szezonban.

A Forma-1-es Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint az idei szabályváltozásoktól nem kavarodik össze úgy az erősorrend, mint a 2009-es szezonban. Az akkori jelentős aerodinamikai módosítások miatt az élcsapatok, mint a McLaren és a Ferrari nem tudták felvenni a versenyt a Honda romjaira épített Brawn GP-vel, és az akkortól éledező Red Bull-lal. Tost az idén nem számít a kiscsapatok előre kerülésére.


“Nem számítok semmi ilyesmire” – mondta Tost. “Az nagyon egyedi eset volt, a Brawn lényegében a dupla diffúzorral nyerte meg a bajnokságot. Valahogy nem hiszem, hogy bármelyik csapat elő tud állni hasonlóan meglepő megoldással az idei szezonban.”

Tost szerint éppen az a helyzet, hogy a V6-os turbómotorokkal és a korábbinál hatékonyabb energia-visszanyerő rendszerekkel éppen a sokat költő csapatok növelhetik előnyüket. “Arra számítok, hogy a topcsapatok lesznek elöl. Nem lesz nagy változás, mert az anyagi forrásaikkal rugalmasabban tudnak alkalmazkodni bármilyen változáshoz. Minél több a pénzed, annál sikeresebb leszel. Ilyen egyszerű ez.”

A Toro Rosso közben megvált főtervezőjétől, Luca Furbattótól. A szakember 2011 végén érkezett a csapathoz a McLarentől, a 2014-re épített STR9-est a technikai igazgató James Key irányításával tervezte. A csapat nem közölte az okokat.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.