Nem marad lassú a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 12.30

Az első téli teszten bizony másodpercekkel lassabbak voltak az F1-esek, mint egy évvel korábban, de úgy tűnik, nem kell tartani tőle, hogy ez így is marad.

Az új, csökkentett leszorítóerejű, 1,6 literes V6-os turbómotorokkal szerelt 2014-es Forma-1-es autók nagyjából öt másodperccel lassabb köridőket produkáltak az első, jerezi teszten, mint egy évvel korábban ugyanott.
A műszaki szabályváltozások egyértelműen lelassították az autókat, de az F1-es szereplők úgy vélik, nem sokáig marad így. A Ferrari technikai főnöke, James Allison hangsúlyozta, hogy az első, elsősorban a megbízhatóságra összpontosító teszten még messze-messze nem érték el az autók teljes potenciálját.


“Nézzük csak meg a hátsó szárnyakat, nagyjából olyanok, mint a régi kanadai (alacsony leszorítóerejű) konfiguráció. A 2014-es autók leszorítóereje nagyjából azon a szinten van. És ma már nincs kipufogóval befújt diffúzor sem. Azonban az új szabályok új lehetőségeket is nyitottak, szóval igen gyors ütemben visszahozzuk majd a leszorítóerőt. Nem tudni, meddig mehetünk, de egyelőre nem úgy néz ki, hogy lelassul a folyamat.”
A mclarenes Jenson Button a múlt héten azt mondta, hogy bizonyos pályákon a GP2-es utánpótlás-széria autói tempóban ott lesznek az F1-esek nyakán, viszont a 2008-as bajnok is felhívja a figyelmet, hogy az idény közben nem áll majd le a fejlesztés:
“Már a szezonnyitóra sokkal gyorsabbak leszünk, az év végére pedig megközelítjük (régi tempót), pár másodperc lesz a különbség.”

Kommentek

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.