Nem marad lassú a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 12.30

Az első téli teszten bizony másodpercekkel lassabbak voltak az F1-esek, mint egy évvel korábban, de úgy tűnik, nem kell tartani tőle, hogy ez így is marad.

Az új, csökkentett leszorítóerejű, 1,6 literes V6-os turbómotorokkal szerelt 2014-es Forma-1-es autók nagyjából öt másodperccel lassabb köridőket produkáltak az első, jerezi teszten, mint egy évvel korábban ugyanott.
A műszaki szabályváltozások egyértelműen lelassították az autókat, de az F1-es szereplők úgy vélik, nem sokáig marad így. A Ferrari technikai főnöke, James Allison hangsúlyozta, hogy az első, elsősorban a megbízhatóságra összpontosító teszten még messze-messze nem érték el az autók teljes potenciálját.


“Nézzük csak meg a hátsó szárnyakat, nagyjából olyanok, mint a régi kanadai (alacsony leszorítóerejű) konfiguráció. A 2014-es autók leszorítóereje nagyjából azon a szinten van. És ma már nincs kipufogóval befújt diffúzor sem. Azonban az új szabályok új lehetőségeket is nyitottak, szóval igen gyors ütemben visszahozzuk majd a leszorítóerőt. Nem tudni, meddig mehetünk, de egyelőre nem úgy néz ki, hogy lelassul a folyamat.”
A mclarenes Jenson Button a múlt héten azt mondta, hogy bizonyos pályákon a GP2-es utánpótlás-széria autói tempóban ott lesznek az F1-esek nyakán, viszont a 2008-as bajnok is felhívja a figyelmet, hogy az idény közben nem áll majd le a fejlesztés:
“Már a szezonnyitóra sokkal gyorsabbak leszünk, az év végére pedig megközelítjük (régi tempót), pár másodperc lesz a különbség.”

Kommentek

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.