Nem marad lassú a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.11. 12.30

Az első téli teszten bizony másodpercekkel lassabbak voltak az F1-esek, mint egy évvel korábban, de úgy tűnik, nem kell tartani tőle, hogy ez így is marad.

Az új, csökkentett leszorítóerejű, 1,6 literes V6-os turbómotorokkal szerelt 2014-es Forma-1-es autók nagyjából öt másodperccel lassabb köridőket produkáltak az első, jerezi teszten, mint egy évvel korábban ugyanott.
A műszaki szabályváltozások egyértelműen lelassították az autókat, de az F1-es szereplők úgy vélik, nem sokáig marad így. A Ferrari technikai főnöke, James Allison hangsúlyozta, hogy az első, elsősorban a megbízhatóságra összpontosító teszten még messze-messze nem érték el az autók teljes potenciálját.


“Nézzük csak meg a hátsó szárnyakat, nagyjából olyanok, mint a régi kanadai (alacsony leszorítóerejű) konfiguráció. A 2014-es autók leszorítóereje nagyjából azon a szinten van. És ma már nincs kipufogóval befújt diffúzor sem. Azonban az új szabályok új lehetőségeket is nyitottak, szóval igen gyors ütemben visszahozzuk majd a leszorítóerőt. Nem tudni, meddig mehetünk, de egyelőre nem úgy néz ki, hogy lelassul a folyamat.”
A mclarenes Jenson Button a múlt héten azt mondta, hogy bizonyos pályákon a GP2-es utánpótlás-széria autói tempóban ott lesznek az F1-esek nyakán, viszont a 2008-as bajnok is felhívja a figyelmet, hogy az idény közben nem áll majd le a fejlesztés:
“Már a szezonnyitóra sokkal gyorsabbak leszünk, az év végére pedig megközelítjük (régi tempót), pár másodperc lesz a különbség.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.