A jerezi teszt nagy meglepetése volt a Renault új, 1,6 literes turbós V6-osainak leszereplése, a teszten a három kliensük (a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham) alig-alig tudott dolgozni az erőforrás különböző hibái miatt. 


A negyedik partner, a Lotus az első hivatalos teszten nem vett részt, azonban múlt pénteken és szombaton Jerezben a filmforgatási keretet kihasználva pályára küldték az E22-est – állítólag a Renault állta a cehet, hogy kiderüljön, sikerült-e valamit javítani a motoron.
A hírek szerint az első napon csak egy kört futott az autó, azonban szombaton minden flottul ment. A Renault megerősítette a Lotus közlését, miszerint a teljes 100 km-es keretet kihasználták, összesen 22 kört ment az E22-es, méghozzá “megbízhatósági problémák nélkül”.
A Renault-nál hangsúlyozták, hogy a filmforgatásra vonatkozó szabályoknak megfelelően a pályán nem végeztek fejlesztési munkát, azonban sikeresen “ellenőrizték” a már  jerezi teszt alatt és azóta a viry-chatilloni gyárban elvégzett javításokat, módosításokat (újabb alkatrészek, javított szoftver, kalibrációs módosítások).
A problémamentesség alapján a Renault-nál immár bíznak benne, hogy a jövő héten Bahreinben folytatódó tesztelésre már használható, megbízható erőforrásokat adhatnak a partnereiknek.