A Lotus jó két héttel ezelőtt jelentette be, hogy Eric Boullier csapatfőnök elhagyta az alakulatot, posztját ideiglenesen a tulajdonos Genii Capital vezetője, Gerard Lopez vette át.
Az utódjelöltek közül a McLarennél épp Boullier-ra cserélt Martin Whitmarsh látszott a favoritnak, de friss sajtóértesülés szerint az angol leigazolásának a Sony szponzori beszállása lett volna a feltétele, ez azonban nem valósul meg.


Az RMC rádió és a L’Equipe sportlap szerint az új jelölt a Citroënt az elmúlt évtizedben rali-világbajnoki címek sorozatára vezető, majd a testvérmárka, a Peugeot Le Mans-programját is irányító Olivier Quesnel lehet. A francia szakember mellett szól, hogy jó kapcsolatot ápol az FIA-elnök Jean Todttal, akinek fia, Nicolas ráadásul az idénre a Lotushoz szerződött Pastor Maldonadót menedzseli. Quesnel ellen szól a kora (64 éves), valamint az, hogy Forma-1-es tapasztalattal nem rendelkezik. 
“Lopez és Quesnel már tárgyalt a kérdésről, a szerződési ajánlat is megtörtént” – tudósított az RMC.
Quesnelt egyébként nem először hozták hírbe az enstone-i csapattal, már 2009-ben, Flavio Briatore bukását követően is jelölt volt az akkor még a Renault gyári csapataként működő alakulat vezetésére.
A Lotus a múlt hétvégén egyébként pályára küldte új autóját, az E22-est Jerezben, de a részletekről nem számoltak be. Úgy tudni, az első, pénteki napon Pastor Maldonado mindössze egyetlen kört tudott megtenni, azonban szombaton már majdnem teljes egészében kihasználták a 100 km-es “forgatási” keretet. A Lotus hétfőn délelőtt a Crash.net-nek megerősítette, hogy jól ment a szombati munka:
“Szombaton nem sokkal 16 óra előtt fejeztük be a körözést. Mind a kasztni, mind a Renault-erőforrás komolyabb probléma nélkül működött. Pastor gyorsan beilleszkedett a csapatba. Az autó jól ment, mind a tervezés, mind az építés tekintetében sikerült felülmúlni a sikeres elődöt, az E21-est. Alig várjuk, hogy teljes programot vihessünk a jövő heti bahreini teszten és láthassuk az új csomag potenciálját!” – mondta a csapat szóvivője.