F1: 45 milliárdból gazdálkodhatnak a csapatok

Spiclikkel kontrollálnák a kiadásokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.10. 10.30

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, megegyeztek a 2015-ben bevezetendő költségplafonról, a keret csapatonként 200 millió dollár lehet. Besúgókkal ellenőriznék a költekezést.

Bernie Ecclestone azt állítja, sikerült tető alá hozni a Forma-1-ben 2015-től bevezetendő költségplafont, 200 millió dollár (kb. 45 milliárd Ft) lehet majd a keret csapatonként.


“Megegyeztünk a kiadási plafonról. Be lesz vezetve. Mindenki rábólintott a 200 millió dollárra” – mondta az angol kisember a Zoom jótékonysági árverés pénteki londoni gálaestjén. “Arról nem sikerült még megegyezni, hogy mit is fedjen le ez a 200 millió. Ha nem veszünk bele mindent, akkor biztos találnak majd kiskapukat. Nem lesz könnyű.”
A betartatást Ecclestone továbbra is spiclikkel oldaná meg: “Az elképzelés szerint az a besúgó, aki valós információkkal szolgál, 1 millió eurót kapna. A vétkes csapatnak pedig megmondanánk, hogy akkor a következő idényben szépen elvesszük a három legjobb eredményüket. Lássuk, hogy lesz-e kedvük csalni!” 
Könnyen lehet persze, hogy 2015-ben már nem Ecclestone igazgatja az F1 ügyeit, hiszen áprilisban Münchenben megkezdődik a vesztegetési büntetőügyének tárgyalása – ő maga nem fél semmitől, sőt, szerinte nem is lesz tárgyalás: “Lefogadom, hogy nem lesz semmi az egészből!” – mondta.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.