F1: Új ötletek az időmérőre

Már idén változhat a kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.07. 09.30

Úgy tűnik, még a szezonkezdet előtt változhatnak a kvalifikáció szabályai, a fő cél a Q3-as unalom elkerülése.

A Forma-1 szabályain ötletelő, azokat előkészítő Stratégiai Munkacsoport a Forma-1-es időmérő edzések átalakítását fontolgatja, a fő cél az utolsó, Q3-as szakasz felpörgetése. Akár 2014-re változhatnak az előírások.
A csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a FOM (Bernie Ecclestone-ék) hat-hat képviselőjéből álló bizottság nagyon szeretné elkerülni, hogy a gumispórolás miatt egyesek teljes egészében kihagyják a top10-es szakaszt, mások pedig csak pár kört fussanak a fináléban.


A február 21-ére ütemezett ülésre több ötlettel is készülnek. Az egyik megoldás az lenne, hogy a Q3-ban a leggyorsabb körön használt gumi helyett a Q2-ben használt szettel lehetne rajtolni, azaz az utolsó szakaszban mindenki spórolási szándék nélkül nyomhatná a lehető legjobb rajtpozíció megszerzéséért.
Az opciók között van a kizárólag a Q3-ra kiosztott plusz garnitúrák bevezetése is, amiket utána rögtön vissza is adnának, ezt pedig kiegészíthetné, vagy kiterjeszthetné a Pirelli rég bedobott ajánlata, miszerint szívesen gyártanának kvalifikációs, szupertapadós abroncsokat, ha lenne erre igény.
A fentiek mellett szintén téma lesz a Q3 10 perces időtartamának megnövelése, hogy a résztvevők legalább kétszer tudjanak mért kört futni a hozzájuk tartozó fel- és levezető körökkel, tankolással és kerékcserékkel. 
A Stratégiai Munkacsoport február 21-én tárgyal az elképzelésekről, és ha mind a 11 csapat jóváhagyja a kialakított tervezeteket, akkor előbb az FIA Forma-1-es Bizottsága, majd a Motorsport Világtanács immár formalitásnak számító jóváhagyását követően akár a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt szabályba foglalhatják az újításokat.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.