Határozottan kiállt az új Forma-1-es autók szokatlan orrkialakítása mellett Paddy Lowe, a Mercedes gyári munkáért és a pályán zajló tevékenységért felelős “csapatfőnöke” (a gazdasági és politikai ügyeket Toto Wolff intézi). Noha a korábbinál sokkal alacsonyabb orrkúpokkal kapcsolatban már Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója is aggodalmaskodott egy sort (szerinte reális veszély, hogy az autók esetleg beszorulnak egy másik vagy a szalagkorlát alá balesetnél), Lowe szerint nincs mitől tartani.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes-főnök szerint az új, ronda orrokkal járó legnagyobb előny, hogy az autók jóval kisebb eséllyel emelkednek a levegőbe, ez pedig minden más tényezőt háttérbe szorít. “Sokat tanulmányoztuk a kérdést a technikai munkacsoport ülésein, de az FIA Institute is rengeteg kutatást végzett a témában” – mondta Lowe.

“Ők voltak azok, akik előálltak ezzel az ajánlással, a kutatások szerint ez a megoldás jelenti a legjobb kompromisszumot a többféle lehetséges balesetre. Nincs olyan módszer, amely mindenféle ütközés esetén ugyanannyira hatékony, ezért főleg azokra a balesetfajtákra koncentráltunk, amelyekre a legnagyobb az esély, és a múltban is többször előfordultak.”

“Ilyen volt Mark Webber valenciai balesete is, amely jól mutatta, hogy a hátsó keréknek való nekiütközés szerint valós veszély a levegőbe emelkedés. Hasonló helyzetekben az alacsony orr nagyon hasznos és hatásos lehet.”