F1: Rondák, de nem repülnek el az új autók

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.07. 15.30

Határozottan kiállt az új Forma-1-es autók szokatlan orrkialakítása mellett Paddy Lowe, a Mercedes egyik igazgatója.

Határozottan kiállt az új Forma-1-es autók szokatlan orrkialakítása mellett Paddy Lowe, a Mercedes gyári munkáért és a pályán zajló tevékenységért felelős “csapatfőnöke” (a gazdasági és politikai ügyeket Toto Wolff intézi). Noha a korábbinál sokkal alacsonyabb orrkúpokkal kapcsolatban már Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója is aggodalmaskodott egy sort (szerinte reális veszély, hogy az autók esetleg beszorulnak egy másik vagy a szalagkorlát alá balesetnél), Lowe szerint nincs mitől tartani.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes-főnök szerint az új, ronda orrokkal járó legnagyobb előny, hogy az autók jóval kisebb eséllyel emelkednek a levegőbe, ez pedig minden más tényezőt háttérbe szorít. “Sokat tanulmányoztuk a kérdést a technikai munkacsoport ülésein, de az FIA Institute is rengeteg kutatást végzett a témában” – mondta Lowe.

“Ők voltak azok, akik előálltak ezzel az ajánlással, a kutatások szerint ez a megoldás jelenti a legjobb kompromisszumot a többféle lehetséges balesetre. Nincs olyan módszer, amely mindenféle ütközés esetén ugyanannyira hatékony, ezért főleg azokra a balesetfajtákra koncentráltunk, amelyekre a legnagyobb az esély, és a múltban is többször előfordultak.”

“Ilyen volt Mark Webber valenciai balesete is, amely jól mutatta, hogy a hátsó keréknek való nekiütközés szerint valós veszély a levegőbe emelkedés. Hasonló helyzetekben az alacsony orr nagyon hasznos és hatásos lehet.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.