F1: Nem a maradékra hajt a Marussia

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 16.45

Bár a 2014-es szabályváltozások miatt a megbízható, rendszeres célba érés is pontokkal kecsegtethet, a mezőny végi Marussiánál nem a lehulló morzsákra akarnak hajtani, erőből szeretnének előrébb lépni.

Egyértelműnek látszik, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben a megbízhatóság lesz az egyik, ha nem egyenesen a döntő tényező, hiszen a vadonatúj, minden korábbinál összetettebb V6-os turbós hibrid erőforrások számtalan gyermekbetegségét, hibalehetőségét kell majd leküzdeni. A Red Bull főnöke, Christian Horner már az igen kijózanító jerezi elhasalás előtt arról beszélt, hogy jó, ha a mezőny fele célba ér majd a melbourne-i szezonnyitón.  
A fentiek alapján az amúgy lassú, de a kockás zászlóig eljutó autók is pontesélyesek lehetnek a szezon elején – gondoljunk csak Baumgartner Zsolt 2004-es indianapolisi minardis eredményére -, azonban a mezőny végi Marussiánál nem erre építenek. A 2010-es bemutatkozás óta pont nélküli kiscsapat saját erőből kíván feliratkozni az eredménytáblára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Realisták vagyunk, azonban szeretnénk pontokat szerezni. Természetesen igyekszünk majd a célig jutni Melbourne-ben és további futamokon is, de talán meglesz a lehetőségünk, hogy rendszeresen a pontokért küzdhessünk. Ez a célunk. Tudjuk, hogy mire vagyunk képesek. Kis csapat vagyunk, de mi is szerezhetünk pontokat” – mondja Jules Bianchi.
 
A csapat ügyvezető és sportigazgatója, Graeme Lowdon is hangsúlyozza, hogy nem csak a lepottyanó morzsákra várnak majd:
“Igyekszünk hajtani, versenyezni. Nem hinném, hogy szokatlan vagy szégyellnivaló, hogy az elmúlt négy évet a felzárkózással töltöttük, hiszen a semmiből indultunk neki, méghozzá egy teljesen más irányba – a beígért, nagyon alacsony költségplafonhoz igazodva terveztük az autót, és ebből a helyzetből kellett a szinte kimeríthetetlen erőforrásokkal versenybe szállnunk.”
“Folyamatosan igyekeztünk javítani a versenyképességünket, és nagyon remélem, hogy most újabb lépést teszünk előre. Azonban sosem mondtuk azt, hogy oké, itt csak érjünk körbe a lassú autóval, aztán majd meglátjuk, ki esik ki előlünk, sosem ez volt a stratégia. Hajtani akarunk, előrébb akarunk lépni, mert ebben a sportban folyamatosan előre kell haladni – idén pedig pontosan ez is  célunk.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.