F1: Nem a maradékra hajt a Marussia

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 16.45

Bár a 2014-es szabályváltozások miatt a megbízható, rendszeres célba érés is pontokkal kecsegtethet, a mezőny végi Marussiánál nem a lehulló morzsákra akarnak hajtani, erőből szeretnének előrébb lépni.

Egyértelműnek látszik, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben a megbízhatóság lesz az egyik, ha nem egyenesen a döntő tényező, hiszen a vadonatúj, minden korábbinál összetettebb V6-os turbós hibrid erőforrások számtalan gyermekbetegségét, hibalehetőségét kell majd leküzdeni. A Red Bull főnöke, Christian Horner már az igen kijózanító jerezi elhasalás előtt arról beszélt, hogy jó, ha a mezőny fele célba ér majd a melbourne-i szezonnyitón.  
A fentiek alapján az amúgy lassú, de a kockás zászlóig eljutó autók is pontesélyesek lehetnek a szezon elején – gondoljunk csak Baumgartner Zsolt 2004-es indianapolisi minardis eredményére -, azonban a mezőny végi Marussiánál nem erre építenek. A 2010-es bemutatkozás óta pont nélküli kiscsapat saját erőből kíván feliratkozni az eredménytáblára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Realisták vagyunk, azonban szeretnénk pontokat szerezni. Természetesen igyekszünk majd a célig jutni Melbourne-ben és további futamokon is, de talán meglesz a lehetőségünk, hogy rendszeresen a pontokért küzdhessünk. Ez a célunk. Tudjuk, hogy mire vagyunk képesek. Kis csapat vagyunk, de mi is szerezhetünk pontokat” – mondja Jules Bianchi.
 
A csapat ügyvezető és sportigazgatója, Graeme Lowdon is hangsúlyozza, hogy nem csak a lepottyanó morzsákra várnak majd:
“Igyekszünk hajtani, versenyezni. Nem hinném, hogy szokatlan vagy szégyellnivaló, hogy az elmúlt négy évet a felzárkózással töltöttük, hiszen a semmiből indultunk neki, méghozzá egy teljesen más irányba – a beígért, nagyon alacsony költségplafonhoz igazodva terveztük az autót, és ebből a helyzetből kellett a szinte kimeríthetetlen erőforrásokkal versenybe szállnunk.”
“Folyamatosan igyekeztünk javítani a versenyképességünket, és nagyon remélem, hogy most újabb lépést teszünk előre. Azonban sosem mondtuk azt, hogy oké, itt csak érjünk körbe a lassú autóval, aztán majd meglátjuk, ki esik ki előlünk, sosem ez volt a stratégia. Hajtani akarunk, előrébb akarunk lépni, mert ebben a sportban folyamatosan előre kell haladni – idén pedig pontosan ez is  célunk.”

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.