Egyértelműnek látszik, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben a megbízhatóság lesz az egyik, ha nem egyenesen a döntő tényező, hiszen a vadonatúj, minden korábbinál összetettebb V6-os turbós hibrid erőforrások számtalan gyermekbetegségét, hibalehetőségét kell majd leküzdeni. A Red Bull főnöke, Christian Horner már az igen kijózanító jerezi elhasalás előtt arról beszélt, hogy jó, ha a mezőny fele célba ér majd a melbourne-i szezonnyitón.  
A fentiek alapján az amúgy lassú, de a kockás zászlóig eljutó autók is pontesélyesek lehetnek a szezon elején – gondoljunk csak Baumgartner Zsolt 2004-es indianapolisi minardis eredményére -, azonban a mezőny végi Marussiánál nem erre építenek. A 2010-es bemutatkozás óta pont nélküli kiscsapat saját erőből kíván feliratkozni az eredménytáblára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Realisták vagyunk, azonban szeretnénk pontokat szerezni. Természetesen igyekszünk majd a célig jutni Melbourne-ben és további futamokon is, de talán meglesz a lehetőségünk, hogy rendszeresen a pontokért küzdhessünk. Ez a célunk. Tudjuk, hogy mire vagyunk képesek. Kis csapat vagyunk, de mi is szerezhetünk pontokat” – mondja Jules Bianchi.
 
A csapat ügyvezető és sportigazgatója, Graeme Lowdon is hangsúlyozza, hogy nem csak a lepottyanó morzsákra várnak majd:
“Igyekszünk hajtani, versenyezni. Nem hinném, hogy szokatlan vagy szégyellnivaló, hogy az elmúlt négy évet a felzárkózással töltöttük, hiszen a semmiből indultunk neki, méghozzá egy teljesen más irányba – a beígért, nagyon alacsony költségplafonhoz igazodva terveztük az autót, és ebből a helyzetből kellett a szinte kimeríthetetlen erőforrásokkal versenybe szállnunk.”
“Folyamatosan igyekeztünk javítani a versenyképességünket, és nagyon remélem, hogy most újabb lépést teszünk előre. Azonban sosem mondtuk azt, hogy oké, itt csak érjünk körbe a lassú autóval, aztán majd meglátjuk, ki esik ki előlünk, sosem ez volt a stratégia. Hajtani akarunk, előrébb akarunk lépni, mert ebben a sportban folyamatosan előre kell haladni – idén pedig pontosan ez is  célunk.”