F1: Nem a maradékra hajt a Marussia

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.06. 16.45

Bár a 2014-es szabályváltozások miatt a megbízható, rendszeres célba érés is pontokkal kecsegtethet, a mezőny végi Marussiánál nem a lehulló morzsákra akarnak hajtani, erőből szeretnének előrébb lépni.

Egyértelműnek látszik, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben a megbízhatóság lesz az egyik, ha nem egyenesen a döntő tényező, hiszen a vadonatúj, minden korábbinál összetettebb V6-os turbós hibrid erőforrások számtalan gyermekbetegségét, hibalehetőségét kell majd leküzdeni. A Red Bull főnöke, Christian Horner már az igen kijózanító jerezi elhasalás előtt arról beszélt, hogy jó, ha a mezőny fele célba ér majd a melbourne-i szezonnyitón.  
A fentiek alapján az amúgy lassú, de a kockás zászlóig eljutó autók is pontesélyesek lehetnek a szezon elején – gondoljunk csak Baumgartner Zsolt 2004-es indianapolisi minardis eredményére -, azonban a mezőny végi Marussiánál nem erre építenek. A 2010-es bemutatkozás óta pont nélküli kiscsapat saját erőből kíván feliratkozni az eredménytáblára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Realisták vagyunk, azonban szeretnénk pontokat szerezni. Természetesen igyekszünk majd a célig jutni Melbourne-ben és további futamokon is, de talán meglesz a lehetőségünk, hogy rendszeresen a pontokért küzdhessünk. Ez a célunk. Tudjuk, hogy mire vagyunk képesek. Kis csapat vagyunk, de mi is szerezhetünk pontokat” – mondja Jules Bianchi.
 
A csapat ügyvezető és sportigazgatója, Graeme Lowdon is hangsúlyozza, hogy nem csak a lepottyanó morzsákra várnak majd:
“Igyekszünk hajtani, versenyezni. Nem hinném, hogy szokatlan vagy szégyellnivaló, hogy az elmúlt négy évet a felzárkózással töltöttük, hiszen a semmiből indultunk neki, méghozzá egy teljesen más irányba – a beígért, nagyon alacsony költségplafonhoz igazodva terveztük az autót, és ebből a helyzetből kellett a szinte kimeríthetetlen erőforrásokkal versenybe szállnunk.”
“Folyamatosan igyekeztünk javítani a versenyképességünket, és nagyon remélem, hogy most újabb lépést teszünk előre. Azonban sosem mondtuk azt, hogy oké, itt csak érjünk körbe a lassú autóval, aztán majd meglátjuk, ki esik ki előlünk, sosem ez volt a stratégia. Hajtani akarunk, előrébb akarunk lépni, mert ebben a sportban folyamatosan előre kell haladni – idén pedig pontosan ez is  célunk.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.