F1: Valljuk be, rondák az új autók!

Alonso nem kertel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 08.35

A 2014-es új szabályok egészen egyedi orrmegoldásokat hoztak a Forma-1-be, és bár a versenyzőknek elsősorban az autó tempója számít, szépérzékük is van. Fernando Alonso nem is udvariaskodik.

2014-ben nem csak a borítás alatt, az erőforrások tekintetében változtak a Forma-1-es autók. Bár az 1,6 literes turbós, hibrid V6-osok jelentik a leglényegesebb újítást, a leglátványosabb kétségtelenül az autók orrához kapcsolódik. A szigorúbb biztonsági előírások miatt megjelentek a cseppet sem esztétikus ormányok, uborkák, hímtagok, porszívók.
Bár a versenyzőket alapvetően a járgány tempója érdekli, azért természetes szépérzékük nekik is van, Fernando Alonso például így beszél:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Rondábbak lettek. Legyünk őszinték önmagunkkal és a szurkolókkal is. Az autók nem ütik meg a szintet, ugyanis az emberek az autóversenyzés, az aerodinamika, a technika és a teljesítmény csúcsát keresik a Forma-1-ben, viszont amikor ilyen orrokat látunk, akkor egyáltalán nem a felsoroltak jutnak eszünkbe. Azt hiszem, találunk majd másféle megoldást – a mérnökök nagyon okosak, biztosan megtalálják a módját, hogy az autók egyszerre legyenek gyorsak és szépek is” – nyilatkozta a spanyol pilóta a CNN-nek.
 
Alonso számára 2014 persze nem csak esztétikai szempontból jelent majd kihívást – míg első négy ferraris idényében az egyértelműen másodhegedűsi szerepben lévő Felipe Massa volt a csapattársa, idén már az olasz csapat legutóbbi bajnoka, a visszatérő Kimi Räikkönen ül majd a másik vörös autóban. A spanyol azt mondja, a 2007-es győztes mellett ő is jobban hajt majd.
“Szerintem (Räikkönen) nagyon tehetséges, szóval nagy segítséget, egyben nagy motivációt is jelent majd számomra és a csapat számára is, hiszen ők is tudják, hogy ha jó autót adnak alá, akkor Kimi hozni is fogja az eredményeket. Ami engem illet, én pedig tudom, hogy a maximumot kell majd nyújtanom, mert ha nem, akkor nem lehetek Kimi előtt. Szóval csakis jó dolog ez a Ferrari számára.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.