F1: Valljuk be, rondák az új autók!

Alonso nem kertel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 08.35

A 2014-es új szabályok egészen egyedi orrmegoldásokat hoztak a Forma-1-be, és bár a versenyzőknek elsősorban az autó tempója számít, szépérzékük is van. Fernando Alonso nem is udvariaskodik.

2014-ben nem csak a borítás alatt, az erőforrások tekintetében változtak a Forma-1-es autók. Bár az 1,6 literes turbós, hibrid V6-osok jelentik a leglényegesebb újítást, a leglátványosabb kétségtelenül az autók orrához kapcsolódik. A szigorúbb biztonsági előírások miatt megjelentek a cseppet sem esztétikus ormányok, uborkák, hímtagok, porszívók.
Bár a versenyzőket alapvetően a járgány tempója érdekli, azért természetes szépérzékük nekik is van, Fernando Alonso például így beszél:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Rondábbak lettek. Legyünk őszinték önmagunkkal és a szurkolókkal is. Az autók nem ütik meg a szintet, ugyanis az emberek az autóversenyzés, az aerodinamika, a technika és a teljesítmény csúcsát keresik a Forma-1-ben, viszont amikor ilyen orrokat látunk, akkor egyáltalán nem a felsoroltak jutnak eszünkbe. Azt hiszem, találunk majd másféle megoldást – a mérnökök nagyon okosak, biztosan megtalálják a módját, hogy az autók egyszerre legyenek gyorsak és szépek is” – nyilatkozta a spanyol pilóta a CNN-nek.
 
Alonso számára 2014 persze nem csak esztétikai szempontból jelent majd kihívást – míg első négy ferraris idényében az egyértelműen másodhegedűsi szerepben lévő Felipe Massa volt a csapattársa, idén már az olasz csapat legutóbbi bajnoka, a visszatérő Kimi Räikkönen ül majd a másik vörös autóban. A spanyol azt mondja, a 2007-es győztes mellett ő is jobban hajt majd.
“Szerintem (Räikkönen) nagyon tehetséges, szóval nagy segítséget, egyben nagy motivációt is jelent majd számomra és a csapat számára is, hiszen ők is tudják, hogy ha jó autót adnak alá, akkor Kimi hozni is fogja az eredményeket. Ami engem illet, én pedig tudom, hogy a maximumot kell majd nyújtanom, mert ha nem, akkor nem lehetek Kimi előtt. Szóval csakis jó dolog ez a Ferrari számára.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.