F1: Melyik a legrútabb versenyautó idén? Szavazz!

Tökorr vagy porszívó?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 12.30

Az idei orrkúpok könnyen versenybe szállhatnak a valaha volt legrondább aerodinamikai megoldás kitüntető címért.

Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók? Kérdeztük még 2013-ban, november elején, mivel ekkor jelentek meg az első jóslatok, miszerint idén radikális formatervekkel próbálkoznak majd a csapatok. Az Autosport.com, pontosabban az elismert F1-es műszaki rajzoló, Craig Scarborough által felvázolt lehetőség végül több csapatnál valósággá vált, beköszöntött a tökorrú versenyautók kora.

A formabontó orrkúpok megjelenését a 2014-es szabályok alapján meghatározott 525 mm-es kasztni- és 185 mm-es orrcsúcsmagasság kényszerítette ki. Az alacsonyabbra húzott orr elvileg biztonsági intézkedés, amivel egy esetleges baleset során az autó levegőbe emelkedését akadályoznák meg.

Ezt a feladatot minden csapat különböző, kreatív módon oldotta meg, a Ferrari és a Mercedes szó szerint értelmezve a szabálykönyvet, nyúlványok, trükkös megoldások nélkül alacsonyra húzták az autó frontrészét. A Red Bull minimalizálta a vizuális környezetszennyezést, a festés okos alkalmazásával sikeresen eltüntették a természetellenes kinövést.

Viszont a kisebb csapatok kivétel nélkül érdekes kerülőutakat választottak, és mindent megtettek azért, hogy az addig megszokott aerodinamikai elemeket átmentsék az idei autóra. Erre a levegő megfelelő áramlása miatt van szükség, az emelt orrok kulcsfontosságúak, hogy a megfelelő mennyiségű levegő jusson az autó alá, így növelve az áhított tapadást.

A szabályoknak való megfelelési kényszer így szült furcsa, előre lógó ormányokat, amelyek így könnyen versenybe szállhatnak a valaha volt legrondább aerodinamikai megoldás kitüntető címért.

Marussia MR03 - A trükkös festés ápol és eltakar, vélik a Marussia csapatnál. A fennhéjázónak semmiképp sem mondható ormány diszkréten ül a versenyautó elején.

Caterham CT05 - A legradikálisabb megoldás mind közül, egy ocsmány robot, ami a Futurama rajzfilmsorozatból szabadult

Force India VJM07 - Nem tököltek a tervezők, pont ezért lett tökorrú a Force India, csak a szabálykönyvben meghatározott maximális magasság miatt ragasztottak egy fekete rudat az autó elejére

Toro Rosso STR9 - A Red Bull fiókcsapatánál nincs egy Adrian Newey szintű zseni, így elmaradt a kozmetika, vaskos dorong mered előre

Sauber C33 - Picit lógatja az orrát a Sauber, de legalább nem egy teljesen különálló rúddal felelnek meg a szabályoknak

Williams FW36 - Egy diszkrét visszafogottabb megoldással rukkolt elő a Williams, kíváncsian várjuk, hogy a végleges festéssel milyen lesz

Mclaren MP4-29 - A nagy múltú angol istállónak sikerült a két elterjedt megoldás közé célozva valami egész rondát alkotnia. Félig porszívó, félig tökös, leginkább egy támadásra készülő földönkívüli arcberendezésére hasonlít

Mercedes W05 - A német porszívó! A Mercedes és a Ferrari csapata elvetette a nyúlványos megoldást, és inkább egy laposabb verzióval szállnak harcba, ami sokakat porszívóra, vagy egy földet fürkésző hangyászra emlékeztetett

Ferrari F14 T - A porszívó! A Mercedes és a Ferrari csapata elvetette a nyúlványos megoldást, és inkább egy laposabb verzióval szállnak harcba, ami sokakat porszívóra, vagy egy földet fürkésző hangyászra emlékeztetett

Red Bull RB10 - A legszebb megoldás? Talán igen, annyi biztos, hogy a világbajnok csapatnál sikerült minimalizálni a vizuális környezetszennyezést.


Lotus E22


Szavazás

Szerinted melyik a legrútabb idei F1-es autó? Szavazz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.