F1: Melyik a legrútabb versenyautó idén? Szavazz!

Tökorr vagy porszívó?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.02.05. 12.30

Az idei orrkúpok könnyen versenybe szállhatnak a valaha volt legrondább aerodinamikai megoldás kitüntető címért.

Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók? Kérdeztük még 2013-ban, november elején, mivel ekkor jelentek meg az első jóslatok, miszerint idén radikális formatervekkel próbálkoznak majd a csapatok. Az Autosport.com, pontosabban az elismert F1-es műszaki rajzoló, Craig Scarborough által felvázolt lehetőség végül több csapatnál valósággá vált, beköszöntött a tökorrú versenyautók kora.

A formabontó orrkúpok megjelenését a 2014-es szabályok alapján meghatározott 525 mm-es kasztni- és 185 mm-es orrcsúcsmagasság kényszerítette ki. Az alacsonyabbra húzott orr elvileg biztonsági intézkedés, amivel egy esetleges baleset során az autó levegőbe emelkedését akadályoznák meg.

Ezt a feladatot minden csapat különböző, kreatív módon oldotta meg, a Ferrari és a Mercedes szó szerint értelmezve a szabálykönyvet, nyúlványok, trükkös megoldások nélkül alacsonyra húzták az autó frontrészét. A Red Bull minimalizálta a vizuális környezetszennyezést, a festés okos alkalmazásával sikeresen eltüntették a természetellenes kinövést.

Viszont a kisebb csapatok kivétel nélkül érdekes kerülőutakat választottak, és mindent megtettek azért, hogy az addig megszokott aerodinamikai elemeket átmentsék az idei autóra. Erre a levegő megfelelő áramlása miatt van szükség, az emelt orrok kulcsfontosságúak, hogy a megfelelő mennyiségű levegő jusson az autó alá, így növelve az áhított tapadást.

A szabályoknak való megfelelési kényszer így szült furcsa, előre lógó ormányokat, amelyek így könnyen versenybe szállhatnak a valaha volt legrondább aerodinamikai megoldás kitüntető címért.

Marussia MR03 - A trükkös festés ápol és eltakar, vélik a Marussia csapatnál. A fennhéjázónak semmiképp sem mondható ormány diszkréten ül a versenyautó elején.

Caterham CT05 - A legradikálisabb megoldás mind közül, egy ocsmány robot, ami a Futurama rajzfilmsorozatból szabadult

Force India VJM07 - Nem tököltek a tervezők, pont ezért lett tökorrú a Force India, csak a szabálykönyvben meghatározott maximális magasság miatt ragasztottak egy fekete rudat az autó elejére

Toro Rosso STR9 - A Red Bull fiókcsapatánál nincs egy Adrian Newey szintű zseni, így elmaradt a kozmetika, vaskos dorong mered előre

Sauber C33 - Picit lógatja az orrát a Sauber, de legalább nem egy teljesen különálló rúddal felelnek meg a szabályoknak

Williams FW36 - Egy diszkrét visszafogottabb megoldással rukkolt elő a Williams, kíváncsian várjuk, hogy a végleges festéssel milyen lesz

Mclaren MP4-29 - A nagy múltú angol istállónak sikerült a két elterjedt megoldás közé célozva valami egész rondát alkotnia. Félig porszívó, félig tökös, leginkább egy támadásra készülő földönkívüli arcberendezésére hasonlít

Mercedes W05 - A német porszívó! A Mercedes és a Ferrari csapata elvetette a nyúlványos megoldást, és inkább egy laposabb verzióval szállnak harcba, ami sokakat porszívóra, vagy egy földet fürkésző hangyászra emlékeztetett

Ferrari F14 T - A porszívó! A Mercedes és a Ferrari csapata elvetette a nyúlványos megoldást, és inkább egy laposabb verzióval szállnak harcba, ami sokakat porszívóra, vagy egy földet fürkésző hangyászra emlékeztetett

Red Bull RB10 - A legszebb megoldás? Talán igen, annyi biztos, hogy a világbajnok csapatnál sikerült minimalizálni a vizuális környezetszennyezést.


Lotus E22


Szavazás

Szerinted melyik a legrútabb idei F1-es autó? Szavazz!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.