Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók? Kérdeztük még 2013-ban, november elején, mivel ekkor jelentek meg az első jóslatok, miszerint idén radikális formatervekkel próbálkoznak majd a csapatok. Az Autosport.com, pontosabban az elismert F1-es műszaki rajzoló, Craig Scarborough által felvázolt lehetőség végül több csapatnál valósággá vált, beköszöntött a tökorrú versenyautók kora.

A formabontó orrkúpok megjelenését a 2014-es szabályok alapján meghatározott 525 mm-es kasztni- és 185 mm-es orrcsúcsmagasság kényszerítette ki. Az alacsonyabbra húzott orr elvileg biztonsági intézkedés, amivel egy esetleges baleset során az autó levegőbe emelkedését akadályoznák meg.

Ezt a feladatot minden csapat különböző, kreatív módon oldotta meg, a Ferrari és a Mercedes szó szerint értelmezve a szabálykönyvet, nyúlványok, trükkös megoldások nélkül alacsonyra húzták az autó frontrészét. A Red Bull minimalizálta a vizuális környezetszennyezést, a festés okos alkalmazásával sikeresen eltüntették a természetellenes kinövést.

Viszont a kisebb csapatok kivétel nélkül érdekes kerülőutakat választottak, és mindent megtettek azért, hogy az addig megszokott aerodinamikai elemeket átmentsék az idei autóra. Erre a levegő megfelelő áramlása miatt van szükség, az emelt orrok kulcsfontosságúak, hogy a megfelelő mennyiségű levegő jusson az autó alá, így növelve az áhított tapadást.

A szabályoknak való megfelelési kényszer így szült furcsa, előre lógó ormányokat, amelyek így könnyen versenybe szállhatnak a valaha volt legrondább aerodinamikai megoldás kitüntető címért.

Marussia MR03 - A trükkös festés ápol és eltakar, vélik a Marussia csapatnál. A fennhéjázónak semmiképp sem mondható ormány diszkréten ül a versenyautó elején.

Caterham CT05 - A legradikálisabb megoldás mind közül, egy ocsmány robot, ami a Futurama rajzfilmsorozatból szabadult

Force India VJM07 - Nem tököltek a tervezők, pont ezért lett tökorrú a Force India, csak a szabálykönyvben meghatározott maximális magasság miatt ragasztottak egy fekete rudat az autó elejére

Toro Rosso STR9 - A Red Bull fiókcsapatánál nincs egy Adrian Newey szintű zseni, így elmaradt a kozmetika, vaskos dorong mered előre

Sauber C33 - Picit lógatja az orrát a Sauber, de legalább nem egy teljesen különálló rúddal felelnek meg a szabályoknak

Williams FW36 - Egy diszkrét visszafogottabb megoldással rukkolt elő a Williams, kíváncsian várjuk, hogy a végleges festéssel milyen lesz

Mclaren MP4-29 - A nagy múltú angol istállónak sikerült a két elterjedt megoldás közé célozva valami egész rondát alkotnia. Félig porszívó, félig tökös, leginkább egy támadásra készülő földönkívüli arcberendezésére hasonlít

Mercedes W05 - A német porszívó! A Mercedes és a Ferrari csapata elvetette a nyúlványos megoldást, és inkább egy laposabb verzióval szállnak harcba, ami sokakat porszívóra, vagy egy földet fürkésző hangyászra emlékeztetett

Ferrari F14 T - A porszívó! A Mercedes és a Ferrari csapata elvetette a nyúlványos megoldást, és inkább egy laposabb verzióval szállnak harcba, ami sokakat porszívóra, vagy egy földet fürkésző hangyászra emlékeztetett

Red Bull RB10 - A legszebb megoldás? Talán igen, annyi biztos, hogy a világbajnok csapatnál sikerült minimalizálni a vizuális környezetszennyezést.


Lotus E22


Szerinted melyik a legrútabb idei F1-es autó? Szavazz!

  • Caterham CT0564%
  • Ferrari F14 T10%
  • Toro Rosso STR98%
  • Red Bull RB105%
  • Force India VJM075%
  • Lotus E224%
  • Mclaren MP4-29 2%
  • Marussia MR031%
  • Mercedes W051%
  • Sauber C331%
  • Williams FW360%

Szerinted melyik a legrútabb idei F1-es autó? Szavazz!