Lassúak az új F1-es autók

Négy másodperc javulás 2015-re

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 16.30

A Forma-1-es pilóták úgy érzik, hogy az új szabályok miatt túl lassúak lettek az új autók, de legalább élmény vezetni őket.

A Forma-1-es pilóták úgy érzik, hogy az új szabályok miatt túl lassúak lettek az új autók, de legalább élmény vezetni őket. Az első jerezi teszten jól látszott, hogy az egyenesben nincs gondjuk a V6-os turbómotoroknak, a kanyarokban azonban a tavalyinál sokkal lassabbak az új autók.

Kevin Magnussen heti legjobb ideje nyolc másodperccel maradt el a jerezi körrekordtól, ami akkor is jelentős különbség, ha ezen a teszten elsősorban az új rendszerek kipróbálása volt az elsődleges cél. “Leszorítóerőt veszítettünk, 20-30 százalékot tavalyhoz képest, és a gumik is egy fokkal keményebbek” – magyarázta a Sauber új pilótája, Adrian Sutil.


“Nagy kár ezért, mert így az F1 jelenleg túl lassú. A motorikus rész rendben van, nem hiányzik a teljesítmény, jó vezetni a V6-osokat, és jó dolog a turbó is. De aerodinamikailag kéne egy nagy lépést tenni előre, mert az F1-es autóknak a kanyarokban is gyorsnak kellene lenniük. Azt sem értem, hogy a gumik miért lettek ennyire konzervatívak, legalább egy jól tapadó keverék jól jött volna.”

Fernando Alonso elismerte, hogy a kisebb tempó miatt az új autókat fizikailag kevésbé megterhelő vezetni, de arról szó sincs, hogy unalmasak lennének. “A sebesség és az erőhatások kisebbek a kanyarokban, cserébe viszont több változóra kell figyelnünk, a kormányon is több lett a gomb” – vélekedett Alonso.

“Az idén fontos lesz a lehető legprecízebben kontroll alatt tartani az autókat gyors kanyarokban. Egyébként pedig vezettem gokartokat, amelyek fél perccel lassabbak az F1-nél, mégis leizzadtam és élveztem a vezetést. Amíg a határon autózunk, a köridő nem befolyásolja az érzelmi részét a dolognak. Az új autót is élmény vezetni.”

Felipe Massa szerint is érezhető a változás. “Az autó sokkal lassabb a tavalyinál” – mondta a Williamshez igazolt brazil. “Határon autózva ugyanakkor nem lassúságot érezni, hanem azt, hogy nehéz kordában tartani. Ha minden könnyen és gördülékenyen menne, sokkal gyorsabb köridő esetén is benne lenne a pakliban, hogy lassúnak érezzük az autót.”

Sutil biztos benne, hogy idővel javul majd a helyzet. “Volt már ilyen a múltban, hogy hónapról hónapra gyorsult az F1. Legalább négy másodperces különbségre számítok a szezon vége és a 2015-ös autó között is, ami óriási lépés lesz. Remélhetőleg az F1 ismét elég gyorssá válik majd.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.