Lassúak az új F1-es autók

Négy másodperc javulás 2015-re

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 16.30

A Forma-1-es pilóták úgy érzik, hogy az új szabályok miatt túl lassúak lettek az új autók, de legalább élmény vezetni őket.

A Forma-1-es pilóták úgy érzik, hogy az új szabályok miatt túl lassúak lettek az új autók, de legalább élmény vezetni őket. Az első jerezi teszten jól látszott, hogy az egyenesben nincs gondjuk a V6-os turbómotoroknak, a kanyarokban azonban a tavalyinál sokkal lassabbak az új autók.

Kevin Magnussen heti legjobb ideje nyolc másodperccel maradt el a jerezi körrekordtól, ami akkor is jelentős különbség, ha ezen a teszten elsősorban az új rendszerek kipróbálása volt az elsődleges cél. “Leszorítóerőt veszítettünk, 20-30 százalékot tavalyhoz képest, és a gumik is egy fokkal keményebbek” – magyarázta a Sauber új pilótája, Adrian Sutil.


“Nagy kár ezért, mert így az F1 jelenleg túl lassú. A motorikus rész rendben van, nem hiányzik a teljesítmény, jó vezetni a V6-osokat, és jó dolog a turbó is. De aerodinamikailag kéne egy nagy lépést tenni előre, mert az F1-es autóknak a kanyarokban is gyorsnak kellene lenniük. Azt sem értem, hogy a gumik miért lettek ennyire konzervatívak, legalább egy jól tapadó keverék jól jött volna.”

Fernando Alonso elismerte, hogy a kisebb tempó miatt az új autókat fizikailag kevésbé megterhelő vezetni, de arról szó sincs, hogy unalmasak lennének. “A sebesség és az erőhatások kisebbek a kanyarokban, cserébe viszont több változóra kell figyelnünk, a kormányon is több lett a gomb” – vélekedett Alonso.

“Az idén fontos lesz a lehető legprecízebben kontroll alatt tartani az autókat gyors kanyarokban. Egyébként pedig vezettem gokartokat, amelyek fél perccel lassabbak az F1-nél, mégis leizzadtam és élveztem a vezetést. Amíg a határon autózunk, a köridő nem befolyásolja az érzelmi részét a dolognak. Az új autót is élmény vezetni.”

Felipe Massa szerint is érezhető a változás. “Az autó sokkal lassabb a tavalyinál” – mondta a Williamshez igazolt brazil. “Határon autózva ugyanakkor nem lassúságot érezni, hanem azt, hogy nehéz kordában tartani. Ha minden könnyen és gördülékenyen menne, sokkal gyorsabb köridő esetén is benne lenne a pakliban, hogy lassúnak érezzük az autót.”

Sutil biztos benne, hogy idővel javul majd a helyzet. “Volt már ilyen a múltban, hogy hónapról hónapra gyorsult az F1. Legalább négy másodperces különbségre számítok a szezon vége és a 2015-ös autó között is, ami óriási lépés lesz. Remélhetőleg az F1 ismét elég gyorssá válik majd.”

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.