F1: Hátrányból is lehet bajnok a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 09.40

A siralmas jerezi tesztszereplés ellenére a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz továbbra is csak a bajnoki címvédést tartja elfogadható célnak.

Míg a Mercedes, a McLaren és a Ferrari igen szépen, egyenletesen dolgozott a múlt héten az első téli Forma-1-es teszten, a Red Bull a saját és a Renault új erőforrásának hibái miatt mindössze 21 kört tett meg négy nap alatt – ők szerepeltek leggyengébben Jerezben.  
A tulajdonos, Dietrich Mateschitz a Salzburger Nachrichtennek nyilatkozva elhessegette a pánik lehetőségét, emlékeztetett, hogy pontokat csak a versenyeken osztanak, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig van még idő:


“A jelenlegi gondjaink nem a csapattól erednek, hanem a motorból fakadnak. A csapat nagyon is profi. Egyszerűen a Renault-val együttműködve kell dolgoznunk Melbourne-ig. Én egyelőre nem aggódom. Többé-kevésbé számítani lehetett ilyen gyermekbetegségekre az új motornál, ami most először lépett pályára. Most pedig otthon szépen megvizsgáljuk a problémákat a következő tesztig. Utána többet tudunk majd.”
“Az RB10-es igazán jó autó, nem egyszerűen csak egy korszerű, Adrian Neweyval elbeszélgetve a lenyűgöző részletek is világossá válnak. Az igazság pillanata persze Melbourne-ben jön majd el.”
A kérdésre, hogy szerinte sikerülhet-e idén sorozatban ötödszörre is elvinni a bajnoki címeket, a milliárdos így felelt: “Még ha nem is hinnénk a sikerben, akkor is ez lenne a kitűzött cél. Csakis ez lehet a cél. Amúgy is, az idény eleji hátrány nem jelenti azt, hogy elúszott a bajnoki cím, hátrányból indulva is van esély.”
A jerezi teszt alapján Mateschitz – kézenfekvően – a Ferrarit és a Mercedes nevezte meg fő ellenfélként: “Mindkét csapat nagy rivális lesz. A Ferrari borzasztóan igyekezett a télen, és úgy tűnik, a Mercedes is nagyon jó munkát végzett az új motorral. De a Renault is összekapja majd magát, a kérdés csak, az, hogy mikor.”
A Toro Rossótól idénre előléptetett Daniel Ricciardo is hangsúlyozza, hogy egyelőre nincs ok a pánikra, nem roggyantak meg a Mercedes erős jerezi teljesítménye láttán.   


“Nem hiszem, hogy ez plusz nyomást jelentene. Ki tudja, lehet, hogy szépen gyűjtik a kilométereket, viszont egy másodperces tempóhátrányban lesznek. Nem érdemes még ezzel foglalkozni. Nyilván szerettünk volna több kört menni, azért vagyok itt, hogy vezessek, de ez van.”
Az ausztrál pilóta ezzel együtt nem titkolja, hogy kemény munkára lesz szükség, hogy a két hét múlva kezdődő bahreini tesztelésre sínen legyenek.
“Elég összetettek a hibák, szinte mindent érintenek valamennyire. Borzasztóan komplex az új rendszer, nem lehet 24 óra alatt helyretenni. A fő, hogy most, a pályán kívül áttekinthetjük, mi a teendő. Ez nem az én feladatom, de következő hetekben folyamatos kapcsolatban leszek a csapattal, követem a fejleményeket.”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.