F1: Hátrányból is lehet bajnok a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.04. 09.40

A siralmas jerezi tesztszereplés ellenére a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz továbbra is csak a bajnoki címvédést tartja elfogadható célnak.

Míg a Mercedes, a McLaren és a Ferrari igen szépen, egyenletesen dolgozott a múlt héten az első téli Forma-1-es teszten, a Red Bull a saját és a Renault új erőforrásának hibái miatt mindössze 21 kört tett meg négy nap alatt – ők szerepeltek leggyengébben Jerezben.  
A tulajdonos, Dietrich Mateschitz a Salzburger Nachrichtennek nyilatkozva elhessegette a pánik lehetőségét, emlékeztetett, hogy pontokat csak a versenyeken osztanak, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig van még idő:


“A jelenlegi gondjaink nem a csapattól erednek, hanem a motorból fakadnak. A csapat nagyon is profi. Egyszerűen a Renault-val együttműködve kell dolgoznunk Melbourne-ig. Én egyelőre nem aggódom. Többé-kevésbé számítani lehetett ilyen gyermekbetegségekre az új motornál, ami most először lépett pályára. Most pedig otthon szépen megvizsgáljuk a problémákat a következő tesztig. Utána többet tudunk majd.”
“Az RB10-es igazán jó autó, nem egyszerűen csak egy korszerű, Adrian Neweyval elbeszélgetve a lenyűgöző részletek is világossá válnak. Az igazság pillanata persze Melbourne-ben jön majd el.”
A kérdésre, hogy szerinte sikerülhet-e idén sorozatban ötödszörre is elvinni a bajnoki címeket, a milliárdos így felelt: “Még ha nem is hinnénk a sikerben, akkor is ez lenne a kitűzött cél. Csakis ez lehet a cél. Amúgy is, az idény eleji hátrány nem jelenti azt, hogy elúszott a bajnoki cím, hátrányból indulva is van esély.”
A jerezi teszt alapján Mateschitz – kézenfekvően – a Ferrarit és a Mercedes nevezte meg fő ellenfélként: “Mindkét csapat nagy rivális lesz. A Ferrari borzasztóan igyekezett a télen, és úgy tűnik, a Mercedes is nagyon jó munkát végzett az új motorral. De a Renault is összekapja majd magát, a kérdés csak, az, hogy mikor.”
A Toro Rossótól idénre előléptetett Daniel Ricciardo is hangsúlyozza, hogy egyelőre nincs ok a pánikra, nem roggyantak meg a Mercedes erős jerezi teljesítménye láttán.   


“Nem hiszem, hogy ez plusz nyomást jelentene. Ki tudja, lehet, hogy szépen gyűjtik a kilométereket, viszont egy másodperces tempóhátrányban lesznek. Nem érdemes még ezzel foglalkozni. Nyilván szerettünk volna több kört menni, azért vagyok itt, hogy vezessek, de ez van.”
Az ausztrál pilóta ezzel együtt nem titkolja, hogy kemény munkára lesz szükség, hogy a két hét múlva kezdődő bahreini tesztelésre sínen legyenek.
“Elég összetettek a hibák, szinte mindent érintenek valamennyire. Borzasztóan komplex az új rendszer, nem lehet 24 óra alatt helyretenni. A fő, hogy most, a pályán kívül áttekinthetjük, mi a teendő. Ez nem az én feladatom, de következő hetekben folyamatos kapcsolatban leszek a csapattal, követem a fejleményeket.”

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.