Míg a Mercedes, a McLaren és a Ferrari igen szépen, egyenletesen dolgozott a múlt héten az első téli Forma-1-es teszten, a Red Bull a saját és a Renault új erőforrásának hibái miatt mindössze 21 kört tett meg négy nap alatt – ők szerepeltek leggyengébben Jerezben.  
A tulajdonos, Dietrich Mateschitz a Salzburger Nachrichtennek nyilatkozva elhessegette a pánik lehetőségét, emlékeztetett, hogy pontokat csak a versenyeken osztanak, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig van még idő:


“A jelenlegi gondjaink nem a csapattól erednek, hanem a motorból fakadnak. A csapat nagyon is profi. Egyszerűen a Renault-val együttműködve kell dolgoznunk Melbourne-ig. Én egyelőre nem aggódom. Többé-kevésbé számítani lehetett ilyen gyermekbetegségekre az új motornál, ami most először lépett pályára. Most pedig otthon szépen megvizsgáljuk a problémákat a következő tesztig. Utána többet tudunk majd.”
“Az RB10-es igazán jó autó, nem egyszerűen csak egy korszerű, Adrian Neweyval elbeszélgetve a lenyűgöző részletek is világossá válnak. Az igazság pillanata persze Melbourne-ben jön majd el.”
A kérdésre, hogy szerinte sikerülhet-e idén sorozatban ötödszörre is elvinni a bajnoki címeket, a milliárdos így felelt: “Még ha nem is hinnénk a sikerben, akkor is ez lenne a kitűzött cél. Csakis ez lehet a cél. Amúgy is, az idény eleji hátrány nem jelenti azt, hogy elúszott a bajnoki cím, hátrányból indulva is van esély.”
A jerezi teszt alapján Mateschitz – kézenfekvően – a Ferrarit és a Mercedes nevezte meg fő ellenfélként: “Mindkét csapat nagy rivális lesz. A Ferrari borzasztóan igyekezett a télen, és úgy tűnik, a Mercedes is nagyon jó munkát végzett az új motorral. De a Renault is összekapja majd magát, a kérdés csak, az, hogy mikor.”
A Toro Rossótól idénre előléptetett Daniel Ricciardo is hangsúlyozza, hogy egyelőre nincs ok a pánikra, nem roggyantak meg a Mercedes erős jerezi teljesítménye láttán.   


“Nem hiszem, hogy ez plusz nyomást jelentene. Ki tudja, lehet, hogy szépen gyűjtik a kilométereket, viszont egy másodperces tempóhátrányban lesznek. Nem érdemes még ezzel foglalkozni. Nyilván szerettünk volna több kört menni, azért vagyok itt, hogy vezessek, de ez van.”
Az ausztrál pilóta ezzel együtt nem titkolja, hogy kemény munkára lesz szükség, hogy a két hét múlva kezdődő bahreini tesztelésre sínen legyenek.
“Elég összetettek a hibák, szinte mindent érintenek valamennyire. Borzasztóan komplex az új rendszer, nem lehet 24 óra alatt helyretenni. A fő, hogy most, a pályán kívül áttekinthetjük, mi a teendő. Ez nem az én feladatom, de következő hetekben folyamatos kapcsolatban leszek a csapattal, követem a fejleményeket.”