F1: A csapatfőnökök ideje lejárt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.03. 12.30

A Mercedes és a McLaren 2014-nek már igazi csapatfőnök nélkül, több felelős irányítása alatt fut neki. A mercedeses Toto Wolff szerint egyértelműen ez a jövő, az egyszemélyi vezetés mára elavult a Forma-1-ben.

Miután Ross Brawn távozott a Mercedes AMG éléről, a csapatnál nem neveztek ki új csapatfőnököt a helyére, a feladatköreit kettéosztották, a gyárban és a pályán a McLarentől elcsábított Paddy Lowe dönt, míg a gazdasági ügyeket, az F1-es politikát az osztrák Toto Wolff viszi.
A McLarennél is hasonló irányba indultak, Martin Whitmarsh ejtését követően a Lotustól érkezett Eric Boullier “csak” a versenyigazgatói pozíciót kapta, hamarosan pedig kineveznek majd egy általános vezérigazgatót is a wokingi csapat élére.

Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images


Wolff azt állítja, egyértelműen ez a jövő, az egyszemélyi vezetés, a csapatfőnökök kora lejárt  Forma-1-ben.
“Az a poszt a múlté. Mi egy a hatásköröket és kompetenciákat egyértelmű felosztó vezetési struktúrát választottunk. Paddy egyértelműen a műszaki kérdésekhez és a versenyzéshez ért, míg én inkább gazdasági beállítottságú vagyok. De a lényeg nem a felosztás, hanem az, hogy a különböző képességeinket egyesítve közösen dolgozunk a csapatért” – nyilatkozta az F1 hivatalos oldalának.
  
“Hasonlíthatnám ezt egy nagyvállalathoz is, ott sem egyetlen ember dönt mindenről a vezetőségben, a területek fel vannak osztva a kompetenciák alapján. Egyetlen más sportban sincs a csapatfőnöknek megfeleltethető pozíció, a cégeknél pedig főleg. Nézzük csak a focit: ott az edző, ott a csapatigazgató, és van külön felelőse a gazdasági oldalnak is.”
Wolff szerint a Forma-1 fejlődése egyszerűen túlhaladta az egyszemélyi vezetés koncepcióját:
“A csapatfőnöki pozíció még a régi alapítók idejéből származik, ezek a legendás emberek mind maguk alapították a csapatokat: Frank Williams, Ken Tyrrell, de még talán Ron Dennis is, ők egyedül igazgattak minden aspektust. Azonban a csapatok 100, legfeljebb 200 főt számláltak, ekkora méret még kezelhető egy ember számára, főleg, hogy a sportág sem volt még annyira profin szervezett, mint ma. A csapatfőnöki poszt még a Forma-1 hőskorának maradványa.”

Kommentek

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.