F1: A csapatfőnökök ideje lejárt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.03. 12.30

A Mercedes és a McLaren 2014-nek már igazi csapatfőnök nélkül, több felelős irányítása alatt fut neki. A mercedeses Toto Wolff szerint egyértelműen ez a jövő, az egyszemélyi vezetés mára elavult a Forma-1-ben.

Miután Ross Brawn távozott a Mercedes AMG éléről, a csapatnál nem neveztek ki új csapatfőnököt a helyére, a feladatköreit kettéosztották, a gyárban és a pályán a McLarentől elcsábított Paddy Lowe dönt, míg a gazdasági ügyeket, az F1-es politikát az osztrák Toto Wolff viszi.
A McLarennél is hasonló irányba indultak, Martin Whitmarsh ejtését követően a Lotustól érkezett Eric Boullier “csak” a versenyigazgatói pozíciót kapta, hamarosan pedig kineveznek majd egy általános vezérigazgatót is a wokingi csapat élére.

Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images


Wolff azt állítja, egyértelműen ez a jövő, az egyszemélyi vezetés, a csapatfőnökök kora lejárt  Forma-1-ben.
“Az a poszt a múlté. Mi egy a hatásköröket és kompetenciákat egyértelmű felosztó vezetési struktúrát választottunk. Paddy egyértelműen a műszaki kérdésekhez és a versenyzéshez ért, míg én inkább gazdasági beállítottságú vagyok. De a lényeg nem a felosztás, hanem az, hogy a különböző képességeinket egyesítve közösen dolgozunk a csapatért” – nyilatkozta az F1 hivatalos oldalának.
  
“Hasonlíthatnám ezt egy nagyvállalathoz is, ott sem egyetlen ember dönt mindenről a vezetőségben, a területek fel vannak osztva a kompetenciák alapján. Egyetlen más sportban sincs a csapatfőnöknek megfeleltethető pozíció, a cégeknél pedig főleg. Nézzük csak a focit: ott az edző, ott a csapatigazgató, és van külön felelőse a gazdasági oldalnak is.”
Wolff szerint a Forma-1 fejlődése egyszerűen túlhaladta az egyszemélyi vezetés koncepcióját:
“A csapatfőnöki pozíció még a régi alapítók idejéből származik, ezek a legendás emberek mind maguk alapították a csapatokat: Frank Williams, Ken Tyrrell, de még talán Ron Dennis is, ők egyedül igazgattak minden aspektust. Azonban a csapatok 100, legfeljebb 200 főt számláltak, ekkora méret még kezelhető egy ember számára, főleg, hogy a sportág sem volt még annyira profin szervezett, mint ma. A csapatfőnöki poszt még a Forma-1 hőskorának maradványa.”

Kommentek

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.