Red Bull: Vissza a tervezőasztalhoz!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 08.30

A Red Bull katasztrofálisan sikerült első három tesztnapja ellenére a csapatnál állítólag még nincs pánik, bár a péntektől sem remélnek már sokat. Adrian Newey és stábja Bahreinre próbál megoldást találni.

Ahogy már írtuk, a címvédő Red Bull brutálisan elhasalt az első 2014-es Forma-1-es teszten, az első három napon összesen 14 kört ment az RB10-es. Bár a Renault erőforrásának akkumulátoraival is akadt probléma, mostanra elég világos, hogy az egész hajtáslánc beépítése problémás, így nincs gyors megoldás.
A csütörtökön néhány kilométerig jutó Daniel Ricciardo azt mondja, a fentiek ellenére még nincs ok a pánikra.


“Adrian visszatért a tervezőasztalhoz, ugyanis a pályán már nem lehetett többet tenni. Azt hiszem, jó neki ott, a Milton Keynes-i irodájában, biztosan beleveti majd magát a probléma kijavításába” – mondta az ausztrál, azonban nem titkolta, hogy Jereztől már nem várhatnak sokat.
“Úgy tűnik, ezt a gyárban kell majd kiköszörülni, bár azért igyekszünk még valami gyors megoldást találni péntekre. A csapat kis híján 36 órát dolgozott már azon, hogy vezethetővé tegyük az autót” ? mondta még csütörtökön.
“Reméljük, hogy holnap jelentősen többet végezhetünk majd, mint eddig, de úgy gondolom, hogy a Bahreinig következő szünet segít majd igazán. De ha holnap nem is mennek jól a dolgok, akkor sem kell pánikolni. Bahreinben majd megoldódnak a problémák, ott két hetet töltünk majd, az elég. Egyelőre nem pánikolunk. Az idő nekünk dolgozik. Akármilyen formában is érkezzünk Melbourne-be, hosszú lesz még az idény, ezek a srácok pedig tudják, mi kell a győzelemhez, szóval meg fogjuk oldani a dolgokat!”
Érdekes módon a Red Bull ellentettjének látszó Mercedes (14 kör – 177 kör) pilótája, Lewis Hamilton sem félti még a címvédőket:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A mi erősségünk a kemény munka, mi voltunk az elsők a pályán. Jó dolog, hogy mi teljesítettük a legtöbb kört eddig, de nagyon sok kihívás vár még ránk, lépésről lépésre kell haladni. Nico 97 kört ment (szerdán), ami nagyszerű. Látva, hogy más csapatok nem nagyon mentek, például a Red Bull, jól mutatja, hogy tényleg nagyon kemény a mostani helyzet, és azt is, hogy mi eddig jól dolgoztunk.”
“De még nagyon-nagyon az elején járunk! Minden más idén. Minden csapat számára nagy kihívás lesz az idény, a megbízhatóság sarkalatos pont lesz. Melbourne-ben várhatóan teljesen mást látunk majd azoktól is, akik most még küszködnek. Korai lenne bármiről is beszélni azon kívül, hogy mi magunk mit végeztünk” – magyarázta a 2008-as bajnok, aki a keddi balesete után csütörtökön már alapvetően zavartalan munka mellett 62 kört tett meg az ezüst nyíllal.

Kommentek

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.