F1: Massáé lett az utolsó tesztnap

Katasztrófa a Red Bullnál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 18.00

A Forma-1-esek első téli tesztjének zárónapján Felipe Massa lett a leggyorsabb a Williamszel. A jól ment a Ferrari, brillírozott a Mercedes, a Red Bull szégyenszemre elkullogott.

Esős idő, nedves pálya fogadta az Forma-1-eseket az első 2014-es téli teszt zárónapján Jerezben, azonban délutánra felszáradt a, bőven volt lehetőség a munkára.


A többség élt is a lehetőséggel, azonban a Red Bull kálváriája folytatódott: a bajnokcsapat alig 7 kört adott hozzá az első három napon gyűjtött 14-hez, majd amikor újabb műszaki hibát találtak, Daniel Ricciardót végleg kiszállították az autóból, kora délután már megkezdték az összepakolást. 
A címvédők a jerezi teszt legkevesebb körével és legrosszabb köridejével zártak, még a csak csütörtökön pályára lépő Marussia is megelőzte őket mindkét tekintetben.
A Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso is hasonlóan gyenge napot könyvelhetett el, az újonc Danyiil Kvjatnak 8 kör jutott. Érdekesség, hogy a harmadik Jerezben lévő renault-s csapat, a Caterham 54 körre volt képes, igaz, Kobajasi Kamuinak is az erőforrás hibája miatt kellett a tervezettnél előbb kiszállni az autóból.


A nap leggyorsabbja Felipe Massa lett, az immár a Williamsben ülő brazil kilenctizedet adott volt csapattársának, Fernando Alonsónak. A veterán 86 kört húzott le az FW36-ossal, ami biztató lehet számára, ugyanis csütörtökön épp arról beszélt, hogy a megbízhatóság kulcsfontosságú lesz.
A megbízhatósággal azonban a Ferrarinál sem volt gond, Alonso a maga 115 körével az első teszt egy napon belül legaktívabb pilótája lett, az F14 T is kiválóan bírta a gyűrődést.
Összesítve most is a Mercedes AMG volt a legtevékenyebb csapat: Nico Rosberg még a nap első felében egy teljes, 91 körös versenyszimulációt teljesített, délután pedig, a keddi, baleset miatt rövidre sikerült nap pótlásaként még Lewis Hamilton is beült a W05-ösbe, további 41 kört adva hozzá.
A csütörtöki leggyorsabb, Kevin Magnussen kezei között a McLaren pénteken is jól muzsikált, és bár a dán újoncnak volt egy megpördülése, összesen 110 kört hozott össze.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Már említettük a Marussiát: az MR03-assal Jules Bianchi 25 kört ment, ami cseppet sem rossz a kiscsapattól, tekintve, hogy csütörtök délután küldték először pályára a járgányt.
Jerezben a Mercedes-motoros autók (4 csapat) összesen 875, a Ferrari-motorosok (3 csapat) 444, a Renault-motorosok 151 kört futottak.
A tesztelés bő két hét múlva, február 19-én Bahreinben folytatódik, ott kétszer négy napot gyakorolnak majd.  

Teszt, Jerez, 2014.01.31.

# Pilóta Csapat (modell) Idő  Kör
 1.  F. Massa  Williams-Mercedes (FW36)  1:28,229  86
 2.  F. Alonso  Ferrari (F14 T)  1:29,145  115
 3.  D. Juncadella  Force India-Mercedes (VJM07)  1:29,457  81
 4.  K. Magnussen  McLaren-Mercedes (MP4-29)  1:30,806  110
 5.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W05)  1:30,822  41
 6.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari (MR03)  1:32,222  25
 7.  A. Sutil  Sauber-Ferrari (C33)  1:36,571  69
 8.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W05)  1:36,951  91
 9.  K. Kobajasi  Caterham-Renault (CT05)  1:43,193  54
 10.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault (STR9)  1:44,016   8
 11.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB10)  1:45,374   7

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.