F1: Massáé lett az utolsó tesztnap

Katasztrófa a Red Bullnál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 18.00

A Forma-1-esek első téli tesztjének zárónapján Felipe Massa lett a leggyorsabb a Williamszel. A jól ment a Ferrari, brillírozott a Mercedes, a Red Bull szégyenszemre elkullogott.

Esős idő, nedves pálya fogadta az Forma-1-eseket az első 2014-es téli teszt zárónapján Jerezben, azonban délutánra felszáradt a, bőven volt lehetőség a munkára.


A többség élt is a lehetőséggel, azonban a Red Bull kálváriája folytatódott: a bajnokcsapat alig 7 kört adott hozzá az első három napon gyűjtött 14-hez, majd amikor újabb műszaki hibát találtak, Daniel Ricciardót végleg kiszállították az autóból, kora délután már megkezdték az összepakolást. 
A címvédők a jerezi teszt legkevesebb körével és legrosszabb köridejével zártak, még a csak csütörtökön pályára lépő Marussia is megelőzte őket mindkét tekintetben.
A Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso is hasonlóan gyenge napot könyvelhetett el, az újonc Danyiil Kvjatnak 8 kör jutott. Érdekesség, hogy a harmadik Jerezben lévő renault-s csapat, a Caterham 54 körre volt képes, igaz, Kobajasi Kamuinak is az erőforrás hibája miatt kellett a tervezettnél előbb kiszállni az autóból.


A nap leggyorsabbja Felipe Massa lett, az immár a Williamsben ülő brazil kilenctizedet adott volt csapattársának, Fernando Alonsónak. A veterán 86 kört húzott le az FW36-ossal, ami biztató lehet számára, ugyanis csütörtökön épp arról beszélt, hogy a megbízhatóság kulcsfontosságú lesz.
A megbízhatósággal azonban a Ferrarinál sem volt gond, Alonso a maga 115 körével az első teszt egy napon belül legaktívabb pilótája lett, az F14 T is kiválóan bírta a gyűrődést.
Összesítve most is a Mercedes AMG volt a legtevékenyebb csapat: Nico Rosberg még a nap első felében egy teljes, 91 körös versenyszimulációt teljesített, délután pedig, a keddi, baleset miatt rövidre sikerült nap pótlásaként még Lewis Hamilton is beült a W05-ösbe, további 41 kört adva hozzá.
A csütörtöki leggyorsabb, Kevin Magnussen kezei között a McLaren pénteken is jól muzsikált, és bár a dán újoncnak volt egy megpördülése, összesen 110 kört hozott össze.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Már említettük a Marussiát: az MR03-assal Jules Bianchi 25 kört ment, ami cseppet sem rossz a kiscsapattól, tekintve, hogy csütörtök délután küldték először pályára a járgányt.
Jerezben a Mercedes-motoros autók (4 csapat) összesen 875, a Ferrari-motorosok (3 csapat) 444, a Renault-motorosok 151 kört futottak.
A tesztelés bő két hét múlva, február 19-én Bahreinben folytatódik, ott kétszer négy napot gyakorolnak majd.  

Teszt, Jerez, 2014.01.31.

# Pilóta Csapat (modell) Idő  Kör
 1.  F. Massa  Williams-Mercedes (FW36)  1:28,229  86
 2.  F. Alonso  Ferrari (F14 T)  1:29,145  115
 3.  D. Juncadella  Force India-Mercedes (VJM07)  1:29,457  81
 4.  K. Magnussen  McLaren-Mercedes (MP4-29)  1:30,806  110
 5.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W05)  1:30,822  41
 6.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari (MR03)  1:32,222  25
 7.  A. Sutil  Sauber-Ferrari (C33)  1:36,571  69
 8.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W05)  1:36,951  91
 9.  K. Kobajasi  Caterham-Renault (CT05)  1:43,193  54
 10.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault (STR9)  1:44,016   8
 11.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB10)  1:45,374   7

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.