F1: Tovább vergődik a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 13.30

A jerezi tesztelés harmadik napja is siralmasan alakul eddig a Red Bull számára, alig pár kör jött össze. Már a fejesek is ott vannak a garázsban.

A címvédő Red Bull 2014-es éve katasztrofálisan kezdődik, az első, jerezi teszten egyszerűen nem végeztek még érdemi munkát.


Kedden Sebastian Vettel az utolsó néhány percben kapart össze 3 kört, majd szerdán 8-at adott ehhez, mielőtt felmondta volna a szolgálatot a turbó az RB10-esben. Csütörtökön Daniel Ricciardo vette át a járgányt, de késő délelőttig színét sem lehetett látni az autónak, amikor pedig végre kigurult, már az első szektorban, kékes, szúrós szagú füstöt eregetve le is állt. A cikk megírásáig az ausztrál újabb két kört tudott menni.
A Jerezbe mára befutott tulajdonos, Dietrich Mateschitz, valamint jobbkeze, Helmut Marko szemei előtt folyó szenvedés a Toro Rossót is érinti, bár  kiscsapatnál ma már legalább ki tudták küldeni az autót, a Jean-Eric Vergne által megtett 22 kör már hatalmas eredmény a szerdai nullához képest.
Egyértelműnek tűnik, hogy a motorszállító Renault az ígérete ellenére sem tudta még kijavítani az összes problémát, a szintén a francia gyártó erőforrását használó Caterhamnél is csak 8 kör jött össze a nap első felében.
Délután egyébként nagy fúrás-faragás hallatszott a Red Bull garázsából, a paddockban az a hír járja, hogy a bajnokcsapat gondjai nem csak a Renault-erőforrásából fakadnak, a turbó és az akkumulátorok túl szűkös beépítése is baj. Az utóbbi egyébként mindig is jellemző volt a tervező, Adrian Newey járgányaira.
Ha már Newey: a mérnök és a csapatfőnök 15 óra körül el is hagyta a pályát, visszautaznak a Milton Keynes-i központba.

Fotó: Europress


Míg a renault-sok küszködnek, a McLarennél, a Mercedesnél és a Ferrarinál is egészen jól állnak a dolgok. A leggyorsabb a szerdán is az élen záró Jenson Button, aki 40 kört tett bele az MP4-29-esbe, Lewis Hamilton 45 kört hozott ki az eddig a legjobb autónak látszó W05-ösből, és egy leállás ellenére a spanyol nézők tömegeit a pályára vonzó Fernando Alonso sem ment rosszul, a tempóban második, a körökkel pedig már 30 felett jár.

Kommentek

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.