F1: Räikkönen meggyőzte a Ferrarit

Kimi nagyon erős, nagyon precíz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 11.30

Kimi Räikkönen első két ferraris tesztnapja után az olasz csapatnál elégedettek az elvégzett munkával és a finn pilótával is.

Kedden és szerdán a csapathoz 2014-re visszatért Kimi Räikkönen megkezdte a Ferrari F14 T tesztelését Jerezben. A maranellói csapat viszonylag csendesen, de hatékonyan dolgozott, a technikai igazgató, James Allison pozitívan értékelte az első lépéseket. 


“Jó alapokat szereztünk az F14 T további fejlesztéséhez. Alapvetően az autó megbízhatóságán dolgozunk most, és az eddigiek alapján nagyjából elégedettek is lehetünk, mert annak ellenére, hogy vadonatúj modellről van szó, semmi komoly problémánk nem akadt. A hűtés és a leszorítóerő adataival is elégedettek vagyunk, mindkét téren igazolódtak a számításaink” – magyarázta a Räikkönenhez hasonlóan a Lotustól visszatért szakember.   
Allison csakis dicsérni tudta Räikkönen munkáját: “Ugyanaz az erős pilóta, a megszokott hűvös stílussal. Nem igazán szokott kiugrani a bőréből, de a mérnököknek megadja a szükséges információkat. Nem túl beszédes, de elképesztően precíz, ha arról van szó, hogyan lehetne még gyorsabbá tenni az autót.”
A technikai igazgató hangsúlyozta, hogy a Ferrarinál egyelőre nem törődnek a többi csapattal, csakis önmagukra koncentrálnak, azonban általában kitért azért a leglátványosabb idei változásra, a sok különböző – és nem túl szép – orra.


“Ha körülnézünk, láthatjuk, hogy minden autón más és más az orr. Nem igazán hasonlítanak egymásra, ugyanis a szabályok viszonylag nagy mozgásteret hagynak ezt illetően. A mérnökök pedig éltek is ezzel. Azért nincs egységes megoldás, mert valójában nem egy hangsúlyos részlet, sok minden megfelelhet.”
“Mi is tucatnyi különböző megoldást fontoltunk meg, mint az autó bármely másik részénél is, ahol viszonylag nagyobb szabadsággal rendelkeznek a mérnökök.”
“A korábbi csapatomnál kimondottan agresszív megoldást választottak, még én magam is dolgoztam azon az autón” – utalt a Lotus dupla, felemás “agyaraira”. “A Ferrarira más megoldás került. De nem egy nagy dolog ez, egyszerűen csak jó beszédtéma, mert látványosan ott van az autó elején.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.