F1: Puha és veszélyes két csapat orrkúpja?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 14.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálja a Forma-1-es csapatok idei törésteszt-eredményeit, az adatokat a tavalyi évvel hasonlítják össze.

A Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálja a Forma-1-es csapatok idei törésteszt-eredményeit, az adatokat a tavalyi évvel hasonlítják össze. Noha hivatalosan minden csapat átment a teszteken, az FIA technikusai úgy vélik, hogy két csapat orrkúpja is szabálytalan, vagy legalábbis túl puha anyagból készült.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az idei furcsa orrkialakítások oka, hogy a szabályzat szerint az autó elejének maximális magassága (az autó elejétől számított öt centiméteres távolságban) 18,5 centiméter lehet egy 9000 négyzetcentiméteres felületen. Ez 36,5 centis “ültetést” jelent tavalyhoz képest.

A törésteszteken az a szabály, hogy az autó első 15 centiméterének úgy kell elnyelnie az ütközés energiáját, hogy az autó elején mért terhelés ne haladja meg a 10g-t. Emiatt az orrkúpok eleje viszonylag puha, sőt egyeseknél túl puha.

Az első öt centi egyes autóknál állítólag úgy gyűrődik, mintha kartonpapírból lenne. A keményebb rész tíz centivel később kezdődik, itt azonban az orrok már csaknem olyan magasak, mint tavaly. Az FIA egyik illetékese szerint ezek az autók a betű szerinti szabálynak megfelelnek, de a szabályzat szellemének, amely jelen esetben a biztonság növeléséről (is) szól, nem.

Az FIA most összeveti a tavalyi eredményeket az ideiekkel, de már most biztosnak látszik, hogy két csapat az első 15 centimétert olyan puhára építette, hogy egy ütközésnél rögtön letörnének. Pletykák szerint a Mercedesről és a Red Bullról van szó, és “veszélyes konstrukció” miatt akár mindkét csapatot az orrkúp áttervezésére kötelezhetik.

Korábban egyébként kétségek merültek fel a Lotus duplanyúlványos orrkúpjának szabályosságával kapcsolatban is, Charlie Whiting versenyigazgató szerint azonban nincs gond a megoldással. “A Lotus megfelel a szabályoknak” – mondta Whiting. “Az autó átment a teszteken, a szabályzatnak megfelel. A megközelítés kétségkívül különbözik a többiekétől, de szabályos. Már a nyáron elküldték a terveket, amelyekben semmi kivetnivalót nem találtunk. Ez egy okos értelmezés.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.