F1: Puha és veszélyes két csapat orrkúpja?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 14.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálja a Forma-1-es csapatok idei törésteszt-eredményeit, az adatokat a tavalyi évvel hasonlítják össze.

A Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálja a Forma-1-es csapatok idei törésteszt-eredményeit, az adatokat a tavalyi évvel hasonlítják össze. Noha hivatalosan minden csapat átment a teszteken, az FIA technikusai úgy vélik, hogy két csapat orrkúpja is szabálytalan, vagy legalábbis túl puha anyagból készült.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az idei furcsa orrkialakítások oka, hogy a szabályzat szerint az autó elejének maximális magassága (az autó elejétől számított öt centiméteres távolságban) 18,5 centiméter lehet egy 9000 négyzetcentiméteres felületen. Ez 36,5 centis “ültetést” jelent tavalyhoz képest.

A törésteszteken az a szabály, hogy az autó első 15 centiméterének úgy kell elnyelnie az ütközés energiáját, hogy az autó elején mért terhelés ne haladja meg a 10g-t. Emiatt az orrkúpok eleje viszonylag puha, sőt egyeseknél túl puha.

Az első öt centi egyes autóknál állítólag úgy gyűrődik, mintha kartonpapírból lenne. A keményebb rész tíz centivel később kezdődik, itt azonban az orrok már csaknem olyan magasak, mint tavaly. Az FIA egyik illetékese szerint ezek az autók a betű szerinti szabálynak megfelelnek, de a szabályzat szellemének, amely jelen esetben a biztonság növeléséről (is) szól, nem.

Az FIA most összeveti a tavalyi eredményeket az ideiekkel, de már most biztosnak látszik, hogy két csapat az első 15 centimétert olyan puhára építette, hogy egy ütközésnél rögtön letörnének. Pletykák szerint a Mercedesről és a Red Bullról van szó, és “veszélyes konstrukció” miatt akár mindkét csapatot az orrkúp áttervezésére kötelezhetik.

Korábban egyébként kétségek merültek fel a Lotus duplanyúlványos orrkúpjának szabályosságával kapcsolatban is, Charlie Whiting versenyigazgató szerint azonban nincs gond a megoldással. “A Lotus megfelel a szabályoknak” – mondta Whiting. “Az autó átment a teszteken, a szabályzatnak megfelel. A megközelítés kétségkívül különbözik a többiekétől, de szabályos. Már a nyáron elküldték a terveket, amelyekben semmi kivetnivalót nem találtunk. Ez egy okos értelmezés.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.