F1: Button még nem vezetett erősebb autót

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 12.30

Jenson Button úgy érzi, hogy az idei Forma-1-es motorok minden eddiginél erősebbek, pedig a nyers lóerőszámok nem emelkedtek.

Jenson Button úgy érzi, hogy az idei Forma-1-es motorok minden eddiginél erősebbek, pedig a nyers lóerőszámok nem emelkedtek. A turbómotorok alacsony fordulaton jóval nagyobb nyomatékot adnak le, mint a közelmúlt V10-esei és V8-asai, emiatt a lassú kanyarokból sokkal lendületesebben lehet kigyorsítani velük.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Tetszik a motor ereje” – lelkendezett Button. “Nagyon nyomatékos, úgy érzem, hogy ennél erősebb motort még nem vezettem. Ezt nem a nyers számokra értem, persze, 300-nál nincs különbség, de versenyzőként nagyon érezni az alacsony tempónál is mellbevágó nyomatékot.”

“Izgalmas, hogy a kanyarokból kijövet milyen nagy a nyomaték, és ugyan bőven van még javítanivalónk az autón, tudjuk, hogyan érhetjük ezt el. Elégedett vagyok a saját első napunkkal, a keddet meg el kell felejtenünk.”

Button szerint az új McLarennek nincsenek olyan problémái, mint amilyenek tavaly hátráltatták a csapatot. “A tavalyi autónak megvoltak a maga bajai, és ezeket már az első napon láttuk. Olyan gondok voltak ezek, amelyeket nem volt egyszerű megoldani, de jelenleg egészen biztosan nincsenek ilyen problémáink.”

“Az alapautó jó és működik, semmi ijesztőt nem produkál. Amennyire új az egész, csoda, hogy ennyi kört meg tudtunk tenni vele.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.