F1: Button még nem vezetett erősebb autót

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 12.30

Jenson Button úgy érzi, hogy az idei Forma-1-es motorok minden eddiginél erősebbek, pedig a nyers lóerőszámok nem emelkedtek.

Jenson Button úgy érzi, hogy az idei Forma-1-es motorok minden eddiginél erősebbek, pedig a nyers lóerőszámok nem emelkedtek. A turbómotorok alacsony fordulaton jóval nagyobb nyomatékot adnak le, mint a közelmúlt V10-esei és V8-asai, emiatt a lassú kanyarokból sokkal lendületesebben lehet kigyorsítani velük.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Tetszik a motor ereje” – lelkendezett Button. “Nagyon nyomatékos, úgy érzem, hogy ennél erősebb motort még nem vezettem. Ezt nem a nyers számokra értem, persze, 300-nál nincs különbség, de versenyzőként nagyon érezni az alacsony tempónál is mellbevágó nyomatékot.”

“Izgalmas, hogy a kanyarokból kijövet milyen nagy a nyomaték, és ugyan bőven van még javítanivalónk az autón, tudjuk, hogyan érhetjük ezt el. Elégedett vagyok a saját első napunkkal, a keddet meg el kell felejtenünk.”

Button szerint az új McLarennek nincsenek olyan problémái, mint amilyenek tavaly hátráltatták a csapatot. “A tavalyi autónak megvoltak a maga bajai, és ezeket már az első napon láttuk. Olyan gondok voltak ezek, amelyeket nem volt egyszerű megoldani, de jelenleg egészen biztosan nincsenek ilyen problémáink.”

“Az alapautó jó és működik, semmi ijesztőt nem produkál. Amennyire új az egész, csoda, hogy ennyi kört meg tudtunk tenni vele.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.