Az első téli Forma-1-es teszt negatív szenzációja egyértelműen a címvédő Red Bull összeomlása: a bajnokcsapat a keddi 3 és a szerdai nyolc kör után csütörtökön is csak 3 kört hozott össze. 


Ma a Toro Rossótól előléptetett Daniel Ricciardo vette át az autót Sebastian Vetteltől, de az ausztrál pilóta késő délelőttig a garázsban maradt, amikor pedig kigurult, alig pár kanyar után le is állt, az RB10-esből kék, szúrós szagú füst szivárgott. Ricciardót nem délután egy körül még kiküldték újra, de ezzel be is fejeződött az “érdemi” tesztelés, a garázsból viszont nagy fúrás-faragás hallatszott. 
A paddockban elterjedt, hogy a Red Bullnál nem csak a Renault erőforrás akkumulátorproblémái jelentenek gondot, hanem az is, hogy Adrian Newey – szokása szerint – a kelleténél zsúfoltabbra tervezte a hajtáslánc beépítését. A délután közepére gyakorlatilag fel is adták a küzdelmet, Newey és a csapatfőnök, Christian Horner elhagyta a pályát, hogy visszatérjenek az angliai központba.
“Tegnap keményen dolgoztunk a szükségesnek vélt módosításokon, sikeresebb napra számítottunk ma” – mondta az általános versenymérnök, Andy Damerum. “Sajnos csak részben oldottuk meg a gondokat, és ahogy tegnap, most is okosabbnak láttuk a leállást és a további, még alaposabb hibakeresést.”
“Természetesen nem itt szeretnénk tartani, és nyilván mindenki ideges a problémák miatt. De jók vagyunk a visszakapaszkodásban. Most az egész csapat összekapaszkodik, meggyőződésem, hogy sikerül orvosolnunk a problémákat.”
Míg a Red Bull a tulajdonos Dietrich Mateschitz és a motorsportfőnök, Helmut Marko jelenlétében hasalt el, másoknak egész jó napja volt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az első napon a garázsban maradó McLaren mostanra a második sikeres napját is letudta: délelőtt Jenson Button, délután az újonc Kevin Magnussen vezetett, a nap végén a dán ifjonc zárt az élen. A csapat összesen 92 kört teljesített.
A Williamsnél Felipe Massa ma próbálta ki először az FW36-ost, a volt ferraris komolyabb fennakadás nélkül körözött, a második idővel és 47 körrel a tarsolyában zárt.
Hasonlóan eredményes napja volt a Mercedesnek is, a nyitónapon balesetet szenvedett Lewis Hamilton ezúttal probléma nélkül vezetett, Nico Rosberg tegnapi köreinek kétharmadát, 62 kört futott.
A hazai nézők csütörtökön tömegével érkeztek a pályára, hiszen Kimi Räikkönen után csütörtökön Fernando Alonso vette át a Ferrarit. A spanyolnak ugyan lerobbanással indult a napja, de aztán összesen 58 kört hozott ki az F14 T-ből – igaz, a csapat feltűnően csendben volt a Twitteren délután.
A Force Indiánál 17 kört produkált Nico Hülkenberg, míg sauberes csere-németje, Adrian Sutil pont dupla annyit hozott ki a C33-asból, mielőtt háromnegyed háromkor a falnak küldte az autót az 5-ös kanyarban.


A kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso járgánya ma működött, Jean-Eric Vernge 30 kört rakott össze, azonban délután fél órán belül kétszer is a bokszutca végén állt félre.
A szintén renault-s Caterhamnél továbbra is nehezen megy a komolyabb munka, a tesztpilóta, Robin Frijns 10 körrel, mért idő nélkül zárt, ahogy a Jerezbe végre befutott Marussia is csak 5 bejárató kört ment a vadiúj MR03-assal, Max Chiltonnal a volánnál.

Teszt, Jerez, 2014.01.30.

#PilótaCsapat (modell)Idő Kör
 1. K. Magnussen McLaren-Mercedes (MP4-29) 1:23,276 52
 2. F. Massa Williams-Mercedes (FW36) 1:23,700 47
 3. L. Hamilton Mercedes AMG (W05) 1:23,952 62
 4. J. Button McLaren-Mercedes (MP4-29) 1:25,030 40
 5. F. Alonso Ferrari (F14 T) 1:25,495 58
 6. N. Hülkenberg Force India-Mercedes (VJM07) 1:26,096 17
 7. J-E.Vergne  Toro Rosso-Renault (STR9) 1:29,915 30
 8. A. Sutil Sauber-Ferrari (C33) 1:30,161 34
 9. R. Frijns Caterham-Renault (CT05) mért kör nélkül 10
 10. M. Chilton Marussia-Ferrari (MR03) mért kör nélkül 5
 11. D. Ricciardo Red Bull-Renault (RB10) mért kör nélkül 3