F1: Az újonc az élen, a Red Bull összeomlott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.30. 17.45

A jerezi téli Forma-1-es teszt harmadik napján újra a McLaren volt a leggyorsabb, míg a Red Bullnál teljes a kudarc, csak 3 kör jött össze. Pályára lépett az utolsó előtti új autó is.

Az első téli Forma-1-es teszt negatív szenzációja egyértelműen a címvédő Red Bull összeomlása: a bajnokcsapat a keddi 3 és a szerdai nyolc kör után csütörtökön is csak 3 kört hozott össze. 


Ma a Toro Rossótól előléptetett Daniel Ricciardo vette át az autót Sebastian Vetteltől, de az ausztrál pilóta késő délelőttig a garázsban maradt, amikor pedig kigurult, alig pár kanyar után le is állt, az RB10-esből kék, szúrós szagú füst szivárgott. Ricciardót nem délután egy körül még kiküldték újra, de ezzel be is fejeződött az “érdemi” tesztelés, a garázsból viszont nagy fúrás-faragás hallatszott. 
A paddockban elterjedt, hogy a Red Bullnál nem csak a Renault erőforrás akkumulátorproblémái jelentenek gondot, hanem az is, hogy Adrian Newey – szokása szerint – a kelleténél zsúfoltabbra tervezte a hajtáslánc beépítését. A délután közepére gyakorlatilag fel is adták a küzdelmet, Newey és a csapatfőnök, Christian Horner elhagyta a pályát, hogy visszatérjenek az angliai központba.
“Tegnap keményen dolgoztunk a szükségesnek vélt módosításokon, sikeresebb napra számítottunk ma” – mondta az általános versenymérnök, Andy Damerum. “Sajnos csak részben oldottuk meg a gondokat, és ahogy tegnap, most is okosabbnak láttuk a leállást és a további, még alaposabb hibakeresést.”
“Természetesen nem itt szeretnénk tartani, és nyilván mindenki ideges a problémák miatt. De jók vagyunk a visszakapaszkodásban. Most az egész csapat összekapaszkodik, meggyőződésem, hogy sikerül orvosolnunk a problémákat.”
Míg a Red Bull a tulajdonos Dietrich Mateschitz és a motorsportfőnök, Helmut Marko jelenlétében hasalt el, másoknak egész jó napja volt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az első napon a garázsban maradó McLaren mostanra a második sikeres napját is letudta: délelőtt Jenson Button, délután az újonc Kevin Magnussen vezetett, a nap végén a dán ifjonc zárt az élen. A csapat összesen 92 kört teljesített.
A Williamsnél Felipe Massa ma próbálta ki először az FW36-ost, a volt ferraris komolyabb fennakadás nélkül körözött, a második idővel és 47 körrel a tarsolyában zárt.
Hasonlóan eredményes napja volt a Mercedesnek is, a nyitónapon balesetet szenvedett Lewis Hamilton ezúttal probléma nélkül vezetett, Nico Rosberg tegnapi köreinek kétharmadát, 62 kört futott.
A hazai nézők csütörtökön tömegével érkeztek a pályára, hiszen Kimi Räikkönen után csütörtökön Fernando Alonso vette át a Ferrarit. A spanyolnak ugyan lerobbanással indult a napja, de aztán összesen 58 kört hozott ki az F14 T-ből – igaz, a csapat feltűnően csendben volt a Twitteren délután.
A Force Indiánál 17 kört produkált Nico Hülkenberg, míg sauberes csere-németje, Adrian Sutil pont dupla annyit hozott ki a C33-asból, mielőtt háromnegyed háromkor a falnak küldte az autót az 5-ös kanyarban.


A kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso járgánya ma működött, Jean-Eric Vernge 30 kört rakott össze, azonban délután fél órán belül kétszer is a bokszutca végén állt félre.
A szintén renault-s Caterhamnél továbbra is nehezen megy a komolyabb munka, a tesztpilóta, Robin Frijns 10 körrel, mért idő nélkül zárt, ahogy a Jerezbe végre befutott Marussia is csak 5 bejárató kört ment a vadiúj MR03-assal, Max Chiltonnal a volánnál.

Teszt, Jerez, 2014.01.30.

# Pilóta Csapat (modell) Idő  Kör
 1.  K. Magnussen  McLaren-Mercedes (MP4-29)  1:23,276  52
 2.  F. Massa  Williams-Mercedes (FW36)  1:23,700  47
 3.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W05)  1:23,952  62
 4.  J. Button  McLaren-Mercedes (MP4-29)  1:25,030  40
 5.  F. Alonso  Ferrari (F14 T)  1:25,495  58
 6.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes (VJM07)  1:26,096  17
 7.  J-E.Vergne   Toro Rosso-Renault (STR9)  1:29,915  30
 8.  A. Sutil  Sauber-Ferrari (C33)  1:30,161  34
 9.  R. Frijns  Caterham-Renault (CT05)  mért kör nélkül  10
 10.  M. Chilton  Marussia-Ferrari (MR03)  mért kör nélkül  5
 11.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault (RB10)  mért kör nélkül  3

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.