F1-teszt: Besült a Red Bull, Vettel hazament

Bajban a Renault-motoros csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 17.25

Sebastian Vettel számára katasztrofálisan alakult az első téli teszt, a Red Bull a második napon is csak 8 kört hozott össze. A Mercedes közben falja a kilométereket a McLaren pedig gyors.

Szerdán a spanyolországi Jerezben folytatódott a Forma-1-esek első téli tesztje, méghozzá vizes pályán. Miután éjszaka esett, a Pirelli úgy döntött, az idei évtől járó egy kötelező esőgumis napját péntek helyett most süti el, így reggel egy traktorral fellocsoltatták az aszfaltot, délelőtt vizes pályán köröztek az autók.

Fotó: Europress


Már amelyik, mert a nap egyértelmű negatív szenzációja a Red Bull-csapatok siralmas szereplése. A Toro Rosso nem is járt a pályán, míg a címvédő nagycsapatnál Sebastian Vettel 8 kört hozott össze, mielőtt délután háromnegyed három körül kigyulladt az autóban az ERS, és véget vetett a munkának. Vettel ijesztően keveset, mindössze 11 kört ment első két tesztnapján, ha nem változtatnak a programon, csak három hét múlva, Bahreinben lesz még négy napja.  
“Nagyon fontos lesz, hogy a következő két napban fusson az autó, hogy rendesen felkészülhessünk Bahreinre. Látható, hogy eddig nem mentünk sokat és vannak még gondok, de normális, hogy kezdetben vannak gyermekbetegségek” – mondta a világbajnok, mielőtt hazaindult Jerezből. 
Nem csak Vettel küszködött, a paddockban mára köztudott, hogy a Renault új erőforrásaival, pontosabban azok hibrid komponenseivel gondok vannak. A három Jerezben lévő renault-s csapat két nap alatt összesen 38 kört ment, miközben a mercedeses Nico Rosberg csak szerdán a két és félszeresét teljesítette egyedül, 97 kört.

Fotó: Europress


A Mercedes német pilótája elképesztő megbízhatósággal körözött egész nap, mintha csak stabil szabályrendszer melletti késői téli teszten ment volna, nem pedig az F1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagjának második éles napján. 
Míg a McLaren az első nap nem tudta pályára küldeni az MP4-29-est, szerdán már sikerült, Jenson Button 43 kört sajtolt ki az új modellből, 1:24,165-ös idejével pedig a nap leggyorsabbja is lett.
A Ferrarinál is jól mentek a dolgok, úgy tűnik, Kimi Räikkönen gyorsan belerázódott a munkába, 47 kört ment, komolyabb gondról nem lehetett hallani a nap folyamán. Holnaptól Fernando Alonso veszi át az F14 T-t.

Fotó: Europress


A Force India (37 kör) és a Saubernél (53 kör) mellett mára a Williamsnél is érdemi munka folyt, a keddi kiszagolás után Valtteri Bottas is rendesen körözött.
Ahogy már írtuk, a Toro Rosso végig a garázsban maradt, és a szintén Renault-motort használó Caterhamnél is csak 11 kört kapart össze az újonc Marcus Ericcson.
A szerdai körök száma motorgyártók szerint: Mercedes – 2012, Ferrari – 100, Renault – 19.
Délutánra megérkezett a pályára a Marussia autója is, ha minden jól megy, csütörtökön talán ők is beszállnak majd.

Teszt, Jerez, 2014.01.29.

# Pilóta Csapat (modell) Idő  Kör
 1.  J. Button  McLaren-Mercedes (MP4-29)  1:24,165  43
 2.  K. Räikkönen  Ferrari (F14 T)  1:24,812  47
 3.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW36)  1:25,344  35
 4.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W05)  1:25,588  97
 5.  S. Perez  Force India-Mercedes (VJM07)  1:28,376  37
 6.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari (C33)  1:33,270  53
 7.  M. Ericsson  Caterham-Renault (CT05)  1:37,975  11
 8.  S. Vettel  Red Bull-Renault (RB10)  1:38,320   8

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.