F1-teszt: Besült a Red Bull, Vettel hazament

Bajban a Renault-motoros csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 17.25

Sebastian Vettel számára katasztrofálisan alakult az első téli teszt, a Red Bull a második napon is csak 8 kört hozott össze. A Mercedes közben falja a kilométereket a McLaren pedig gyors.

Szerdán a spanyolországi Jerezben folytatódott a Forma-1-esek első téli tesztje, méghozzá vizes pályán. Miután éjszaka esett, a Pirelli úgy döntött, az idei évtől járó egy kötelező esőgumis napját péntek helyett most süti el, így reggel egy traktorral fellocsoltatták az aszfaltot, délelőtt vizes pályán köröztek az autók.

Fotó: Europress


Már amelyik, mert a nap egyértelmű negatív szenzációja a Red Bull-csapatok siralmas szereplése. A Toro Rosso nem is járt a pályán, míg a címvédő nagycsapatnál Sebastian Vettel 8 kört hozott össze, mielőtt délután háromnegyed három körül kigyulladt az autóban az ERS, és véget vetett a munkának. Vettel ijesztően keveset, mindössze 11 kört ment első két tesztnapján, ha nem változtatnak a programon, csak három hét múlva, Bahreinben lesz még négy napja.  
“Nagyon fontos lesz, hogy a következő két napban fusson az autó, hogy rendesen felkészülhessünk Bahreinre. Látható, hogy eddig nem mentünk sokat és vannak még gondok, de normális, hogy kezdetben vannak gyermekbetegségek” – mondta a világbajnok, mielőtt hazaindult Jerezből. 
Nem csak Vettel küszködött, a paddockban mára köztudott, hogy a Renault új erőforrásaival, pontosabban azok hibrid komponenseivel gondok vannak. A három Jerezben lévő renault-s csapat két nap alatt összesen 38 kört ment, miközben a mercedeses Nico Rosberg csak szerdán a két és félszeresét teljesítette egyedül, 97 kört.

Fotó: Europress


A Mercedes német pilótája elképesztő megbízhatósággal körözött egész nap, mintha csak stabil szabályrendszer melletti késői téli teszten ment volna, nem pedig az F1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagjának második éles napján. 
Míg a McLaren az első nap nem tudta pályára küldeni az MP4-29-est, szerdán már sikerült, Jenson Button 43 kört sajtolt ki az új modellből, 1:24,165-ös idejével pedig a nap leggyorsabbja is lett.
A Ferrarinál is jól mentek a dolgok, úgy tűnik, Kimi Räikkönen gyorsan belerázódott a munkába, 47 kört ment, komolyabb gondról nem lehetett hallani a nap folyamán. Holnaptól Fernando Alonso veszi át az F14 T-t.

Fotó: Europress


A Force India (37 kör) és a Saubernél (53 kör) mellett mára a Williamsnél is érdemi munka folyt, a keddi kiszagolás után Valtteri Bottas is rendesen körözött.
Ahogy már írtuk, a Toro Rosso végig a garázsban maradt, és a szintén Renault-motort használó Caterhamnél is csak 11 kört kapart össze az újonc Marcus Ericcson.
A szerdai körök száma motorgyártók szerint: Mercedes – 2012, Ferrari – 100, Renault – 19.
Délutánra megérkezett a pályára a Marussia autója is, ha minden jól megy, csütörtökön talán ők is beszállnak majd.

Teszt, Jerez, 2014.01.29.

# Pilóta Csapat (modell) Idő  Kör
 1.  J. Button  McLaren-Mercedes (MP4-29)  1:24,165  43
 2.  K. Räikkönen  Ferrari (F14 T)  1:24,812  47
 3.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW36)  1:25,344  35
 4.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W05)  1:25,588  97
 5.  S. Perez  Force India-Mercedes (VJM07)  1:28,376  37
 6.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari (C33)  1:33,270  53
 7.  M. Ericsson  Caterham-Renault (CT05)  1:37,975  11
 8.  S. Vettel  Red Bull-Renault (RB10)  1:38,320   8

Kommentek

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.