F1-teszt: Besült a Red Bull, Vettel hazament

Bajban a Renault-motoros csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 17.25

Sebastian Vettel számára katasztrofálisan alakult az első téli teszt, a Red Bull a második napon is csak 8 kört hozott össze. A Mercedes közben falja a kilométereket a McLaren pedig gyors.

Szerdán a spanyolországi Jerezben folytatódott a Forma-1-esek első téli tesztje, méghozzá vizes pályán. Miután éjszaka esett, a Pirelli úgy döntött, az idei évtől járó egy kötelező esőgumis napját péntek helyett most süti el, így reggel egy traktorral fellocsoltatták az aszfaltot, délelőtt vizes pályán köröztek az autók.

Fotó: Europress


Már amelyik, mert a nap egyértelmű negatív szenzációja a Red Bull-csapatok siralmas szereplése. A Toro Rosso nem is járt a pályán, míg a címvédő nagycsapatnál Sebastian Vettel 8 kört hozott össze, mielőtt délután háromnegyed három körül kigyulladt az autóban az ERS, és véget vetett a munkának. Vettel ijesztően keveset, mindössze 11 kört ment első két tesztnapján, ha nem változtatnak a programon, csak három hét múlva, Bahreinben lesz még négy napja.  
“Nagyon fontos lesz, hogy a következő két napban fusson az autó, hogy rendesen felkészülhessünk Bahreinre. Látható, hogy eddig nem mentünk sokat és vannak még gondok, de normális, hogy kezdetben vannak gyermekbetegségek” – mondta a világbajnok, mielőtt hazaindult Jerezből. 
Nem csak Vettel küszködött, a paddockban mára köztudott, hogy a Renault új erőforrásaival, pontosabban azok hibrid komponenseivel gondok vannak. A három Jerezben lévő renault-s csapat két nap alatt összesen 38 kört ment, miközben a mercedeses Nico Rosberg csak szerdán a két és félszeresét teljesítette egyedül, 97 kört.

Fotó: Europress


A Mercedes német pilótája elképesztő megbízhatósággal körözött egész nap, mintha csak stabil szabályrendszer melletti késői téli teszten ment volna, nem pedig az F1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagjának második éles napján. 
Míg a McLaren az első nap nem tudta pályára küldeni az MP4-29-est, szerdán már sikerült, Jenson Button 43 kört sajtolt ki az új modellből, 1:24,165-ös idejével pedig a nap leggyorsabbja is lett.
A Ferrarinál is jól mentek a dolgok, úgy tűnik, Kimi Räikkönen gyorsan belerázódott a munkába, 47 kört ment, komolyabb gondról nem lehetett hallani a nap folyamán. Holnaptól Fernando Alonso veszi át az F14 T-t.

Fotó: Europress


A Force India (37 kör) és a Saubernél (53 kör) mellett mára a Williamsnél is érdemi munka folyt, a keddi kiszagolás után Valtteri Bottas is rendesen körözött.
Ahogy már írtuk, a Toro Rosso végig a garázsban maradt, és a szintén Renault-motort használó Caterhamnél is csak 11 kört kapart össze az újonc Marcus Ericcson.
A szerdai körök száma motorgyártók szerint: Mercedes – 2012, Ferrari – 100, Renault – 19.
Délutánra megérkezett a pályára a Marussia autója is, ha minden jól megy, csütörtökön talán ők is beszállnak majd.

Teszt, Jerez, 2014.01.29.

# Pilóta Csapat (modell) Idő  Kör
 1.  J. Button  McLaren-Mercedes (MP4-29)  1:24,165  43
 2.  K. Räikkönen  Ferrari (F14 T)  1:24,812  47
 3.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW36)  1:25,344  35
 4.  N. Rosberg  Mercedes AMG (W05)  1:25,588  97
 5.  S. Perez  Force India-Mercedes (VJM07)  1:28,376  37
 6.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari (C33)  1:33,270  53
 7.  M. Ericsson  Caterham-Renault (CT05)  1:37,975  11
 8.  S. Vettel  Red Bull-Renault (RB10)  1:38,320   8

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.