F1: Megy a sírás a V6-osok hangja miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 14.40

Nem lehet azt mondani, hogy folyamatos a körözés a szezon első Forma-1-es tesztjén, Jerezben. Így még jobban kijön a motorok vinnyogó hangja.

Nem lehet azt mondani, hogy folyamatos lenne a körözés a szezon első Forma-1-es tesztjén, Jerezben. A csapatoknak kis túlzással egyelőre az is nehézséget okoz, hogy egyáltalán beindítsák az autókat, az első napon az összes résztvevő együttvéve tett meg kilencven kört.


Erre számítottak a szakemberek, ahogy arra is, hogy az új V6-os turbómotorok hangja messze nem lesz olyan izgalmas, mint a V8-asoké. Mivel Jerezben kevés az akció, még jobban kijön, hogy a V6-osok hangja messze nem olyan kívánatos, mint a kifutó motoroké.

“Őszintén szólva, egy kicsit csalódott vagyok” – fogalmazott Nico Hülkenberg, miközben Force Indiá-s csapattársa, Sergio Perez körözését nézte. “Egy kicsit olyan ez a hang, mint egy DTM autóé. A V8-asokhoz képest sokkal halkabb, legalábbis az alapján, amit ma hallottam. Lehet, hogy lesz még jobb is, de egyelőre hiányzik a V8-asok ordítása.”

Nico Rosberget a nyolcvanas évekbe repítette vissza a motorok hangja, Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök szerint azonban változnak majd a vélemények, amint maximumon kezdik pörgetni az új motorokat. “Nem szabad elfelejteni, hogy alapvetően csak rendszerellenőrzéseket végzünk jelenleg” – mondta Wolff. “Biztos vagyok benne, hogy néhány hónap múlva senki nem fog a régi motorok hangjáról beszélni.”

Sebastian Vettel mindenesetre szomorú. “Imádom a V8-ast. Rossz iránynak tartom, ami most történik” – panaszkodott a négyszeres bajnok.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.