F1: Megy a sírás a V6-osok hangja miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 14.40

Nem lehet azt mondani, hogy folyamatos a körözés a szezon első Forma-1-es tesztjén, Jerezben. Így még jobban kijön a motorok vinnyogó hangja.

Nem lehet azt mondani, hogy folyamatos lenne a körözés a szezon első Forma-1-es tesztjén, Jerezben. A csapatoknak kis túlzással egyelőre az is nehézséget okoz, hogy egyáltalán beindítsák az autókat, az első napon az összes résztvevő együttvéve tett meg kilencven kört.


Erre számítottak a szakemberek, ahogy arra is, hogy az új V6-os turbómotorok hangja messze nem lesz olyan izgalmas, mint a V8-asoké. Mivel Jerezben kevés az akció, még jobban kijön, hogy a V6-osok hangja messze nem olyan kívánatos, mint a kifutó motoroké.

“Őszintén szólva, egy kicsit csalódott vagyok” – fogalmazott Nico Hülkenberg, miközben Force Indiá-s csapattársa, Sergio Perez körözését nézte. “Egy kicsit olyan ez a hang, mint egy DTM autóé. A V8-asokhoz képest sokkal halkabb, legalábbis az alapján, amit ma hallottam. Lehet, hogy lesz még jobb is, de egyelőre hiányzik a V8-asok ordítása.”

Nico Rosberget a nyolcvanas évekbe repítette vissza a motorok hangja, Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök szerint azonban változnak majd a vélemények, amint maximumon kezdik pörgetni az új motorokat. “Nem szabad elfelejteni, hogy alapvetően csak rendszerellenőrzéseket végzünk jelenleg” – mondta Wolff. “Biztos vagyok benne, hogy néhány hónap múlva senki nem fog a régi motorok hangjáról beszélni.”

Sebastian Vettel mindenesetre szomorú. “Imádom a V8-ast. Rossz iránynak tartom, ami most történik” – panaszkodott a négyszeres bajnok.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.