F1: Meg kell hallgatni a szurkolókat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 12.40

A Mercedes főnöke szerint a szabályalkotók nem hagyhatják figyelmen kívül, hogy a Forma-1 rajongói gyakorlatilag egyöntetűen utasítják el az idénre bevezetett újítást, miszerint dupla pontokat osztanak a szezonzárón.

A Bernie Ecclestone ötletéből született újítás, miszerint a szezonzáró futamon (idén az Abu-Dzabi Nagydíj) kétszeres pontokat osztanak majd, a Forma-1 történetének talán leggyűlöltebb szabálymódosítása – a különböző fórumokon, szavazásokon rendre 90 százalék feletti elutasításban részesül. 
A Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint a szabályalkotóknak – ez jelenleg a csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség és az F1-et szervező FOM, azaz Ecclestone-ék hat-hat képviselőjéből álló Stratégiai Munkacsoport – szembe kell nézni a negatív fogadtatással.
“Azt hiszem, előzőleg senki szem számított akkora botrányra, mint amekkora lett belőle. Jó vagy rossz döntést hoztunk? A szurkolóink, a nézők 99 százaléka szerint rossz döntés volt, márpedig ők számítanak, így talán újra kellene gondolni a dolgot.”

Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images


Wolff azt mondta, hogy a duplapontos szezonzáró a Stratégiai Munkacsoport múlt heti értekezletén is téma volt, de az eltörlés nem élvezett teljes támogatást:
“Egyesek a megtartás mellett érvelnek, ugyanis ha megint valami olyan egycsapatos dominancia jönne, mint tavaly, akkor ez legalább egy kicsit érdekessé tehetné az idény végét. Bőven van helye a kritikának, de valamit tenni kell, a csökkenő nézettség miatt kísérletezni kell. Lehet, hogy nem ez volt a legokosabb, de majd meglátjuk.”
Red Bull főnöke, Christian Horner azt mondja, ő nem támogatta a változtatást:
“Szerintem nagyon sokat számít a nézők véleménye, és azt hiszem, az sem titok, hogy én sosem pártoltam ezt az újítást. Megértem, hogy az FIA és a promóter szeretné az utolsó futamig nyitva tartani a bajnoki küzdelmet, de valójában az elmúlt négy évből kétszer a régi rendszer mellett is a szezonzáróig folyt a harc.”
Horner szerint ha már mindenképp dupla pontokat kell osztogatni, akkor viszont inkább Ecclestone eredeti ötlete szerint, az utolsó három futamon kellene ezt tenni: “Gondolatkísérlet szintjén foglalkozni kellene ezzel, mert így legalább az utolsó verseny lutri jellegét el lehetne venni.” 
F1

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.