F1: Meg kell hallgatni a szurkolókat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 12.40

A Mercedes főnöke szerint a szabályalkotók nem hagyhatják figyelmen kívül, hogy a Forma-1 rajongói gyakorlatilag egyöntetűen utasítják el az idénre bevezetett újítást, miszerint dupla pontokat osztanak a szezonzárón.

A Bernie Ecclestone ötletéből született újítás, miszerint a szezonzáró futamon (idén az Abu-Dzabi Nagydíj) kétszeres pontokat osztanak majd, a Forma-1 történetének talán leggyűlöltebb szabálymódosítása – a különböző fórumokon, szavazásokon rendre 90 százalék feletti elutasításban részesül. 
A Mercedes főnöke, Toto Wolff szerint a szabályalkotóknak – ez jelenleg a csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség és az F1-et szervező FOM, azaz Ecclestone-ék hat-hat képviselőjéből álló Stratégiai Munkacsoport – szembe kell nézni a negatív fogadtatással.
“Azt hiszem, előzőleg senki szem számított akkora botrányra, mint amekkora lett belőle. Jó vagy rossz döntést hoztunk? A szurkolóink, a nézők 99 százaléka szerint rossz döntés volt, márpedig ők számítanak, így talán újra kellene gondolni a dolgot.”

Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images


Wolff azt mondta, hogy a duplapontos szezonzáró a Stratégiai Munkacsoport múlt heti értekezletén is téma volt, de az eltörlés nem élvezett teljes támogatást:
“Egyesek a megtartás mellett érvelnek, ugyanis ha megint valami olyan egycsapatos dominancia jönne, mint tavaly, akkor ez legalább egy kicsit érdekessé tehetné az idény végét. Bőven van helye a kritikának, de valamit tenni kell, a csökkenő nézettség miatt kísérletezni kell. Lehet, hogy nem ez volt a legokosabb, de majd meglátjuk.”
Red Bull főnöke, Christian Horner azt mondja, ő nem támogatta a változtatást:
“Szerintem nagyon sokat számít a nézők véleménye, és azt hiszem, az sem titok, hogy én sosem pártoltam ezt az újítást. Megértem, hogy az FIA és a promóter szeretné az utolsó futamig nyitva tartani a bajnoki küzdelmet, de valójában az elmúlt négy évből kétszer a régi rendszer mellett is a szezonzáróig folyt a harc.”
Horner szerint ha már mindenképp dupla pontokat kell osztogatni, akkor viszont inkább Ecclestone eredeti ötlete szerint, az utolsó három futamon kellene ezt tenni: “Gondolatkísérlet szintjén foglalkozni kellene ezzel, mert így legalább az utolsó verseny lutri jellegét el lehetne venni.” 
F1

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.