F1: Tökorr? Volt rondább!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 17.30

Könnyen mondhatnánk, hogy ez eddig a legnagyobb baklövés a Forma-1 történetében, de ha picit feltúrjuk az archívumot, azonnal találunk hasonló rondaságokat.

Úgy tűnik a mezőny döntő többsége fájdalmat akar okozni az esztétikai élményre éhező agyi területeinknek, mert beigazolódott a jóslat, hemzsegnek a tökorrú autók. A nagyok megoldották másképp, a Ferrari, Mercedes, Red Bull trió frontrésze egész emészthető formát kapott, na de a többiek?

Könnyen mondhatnánk, hogy ez eddig a legnagyobb baklövés a Forma-1 történetében, de ha picit feltúrjuk az archívumot, azonnal találunk hasonló rondaságokat. A cél mindig is a tempó fokozása volt, bármi áron! Ezért nem csak az értelmetlen szabályok hoztak torzszülötteket, hanem a túlzásba vitt kísérletezés is. Szerencsére ezek a próbálkozások gyorsan elhaltak, ezért kíváncsian várjuk, hogy az orrkúpok nyúlványai mennyi ideig lesznek velünk.

F1: Tökorr? Volt rondább! 1

A rozmár Williams-BMW – Nem volt olyan rég 2004, amikor a Williams-BMW FW26 radikális orrkialakítással lépett pályára. Az előrenyúló első szárnyat tartó elemek miatt sokaknak a tengerparton napozó, hájas rozmár jutott eszébe, így mára mindenki ezzel a ragadványnévvel hivatkozik a típusra. A szokatlan kialakításról végül még év közben, a Magyar Nagydíjon mondtak le, és ez a döntés nem befolyásolta a csapat teljesítményét, év végén a negyedik helyen zártak, már a megszokott dizájnnal.

F1: Tökorr? Volt rondább! 2

Honda Elefántfülekkel
– Az elmúlt évtized derekán komoly változások történtek az aerodinamikai fejlesztések terén. Egyre több apró szárny jelent meg az autókon, amelyek 2008-ra már inkább hasonlítottak valami fura, állati DNS-el kevert gépre, mint a megszokott F1-es gépekre. A Honda RA108 még ebből a színes mezőnyből is kiemelkedett, hiszen orrán elefántokat idéző füleket hordott.

F1: Tökorr? Volt rondább! 3
Én kicsi szárnyam! Arrows A22
– A meghökkentő próbálkozások színtere általában valamilyen nagy leszorítóerőt igénylő pálya volt. Az Arrows csapat is a Monacói Nagydíjon vetette be a magasba nyúló második szárny ötletét, a 2001-es szezonban. Kell ehhez több kommentár? A kép magáért beszél!

 

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.