Az új szabályok miatt az idei autók tervezését tiszta lapról kellett kezdeniük a mérnököknek, és az máris jól látható, hogy a dizájnerek különféle ötleteket vetettek be. Az eddigi legfurcsább megoldás egyelőre a Lotusé: az új autó orra kétágú villában végződik, az egyik nyúlvány ráadásul hosszabb a másiknál. A megoldás elméletben szabályos, a Toro Rosso szerint azonban az FIA-nek is meg kellene szólalnia az ügyben.


“A Lotus orrával kapcsolatban kellene egy hivatalos állásfoglalás, de amúgy nagyon okos ötlet” – mondta James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója. “Csak az a kérdés, hogy a szabályok adta kereteken belül van-e, de majd meglátjuk.” Key szerint a Toro Rosso is vizsgált egy hasonló megoldást, amelyet akár újra érdemes lesz elővenni, ha kicsit lehiggadtak a kedélyek.

A kedden kora délután a Lotus technikai főnöke, Nick Chester reagált a csapat honlapján megjelent interjúban: “Teljes mértékben rendben van az orr, köztudott, hogy teljesítettük a kötelező törésteszteket, meggyőződésünk, hogy a kialakítás megfelel az FIA előírásainak, egyszerűen csak más irányba indultunk, mint a többi csapat. Amikor ennyiféle variáció van, óhatatlanul elindul a szóbeszéd, de mi nyugodtak vagyunk, csak a saját fejlesztésünkre koncentrálunk.”

Közben a Lotushoz orosz befektetők érkeztek, a tulajdonos Genii Capital a részvények egy részét a Yota Devices Companynek adta el. A lépés azok után nem annyira meglepő, hogy a YotaPhone nemrég támogatóként csatlakozott a csapathoz, a logója az E22-esen is megjelent. A Genii nem közölte, mekkora pakettől vált meg, a hírek tíz százalék körüli orosz részesedésszerzésről szólnak.