F1: Räikkönen az élen, égett a Red Bull és a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 18.00

Jerezben a 2014-es idény első téli tesztjének nyitónapján Kimi Räikkönen lett a leggyorsabb, bár már az is eredménynek számított, ha pályára tudott lépni valaki. A Red Bullnak épp csak sikerült, a McLaren teljesen besült.

Talán még a jóslatoknál is keservesebben indult a Forma-1-esek első 2014-es tesztje a spanyolországi Jerezben.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Reggel lerántották a leplet a Mercedes és a Red Bull autójáról is, de a Caterham és a Marussia szintén ekkorra ütemezett bemutatója elmaradt, az előbbi csapatnál a garázsban dolgoztak, az utóbbinál pedig csak kedden hajnalban tudták útnak indítani a járgányt Angliából.
Délelőtt a legaktívabb Lewis Hamilton volt a Mercedesszel, ő 18 kört teljesített, azonban nem sokkal 13 óra előtt a célegyenesben leszakadt az autóról az első szárny, az angol pedig a gumifalba csapódott a W05-össel. A 2008-as bajnok nem sérült meg, de a Mercedes első tesztnapja véget is ért.
“Számomra így is nagyon pozitív dolog, hogy mi voltunk az elsők kint a pályán és szép adag kört tudtunk menni. Persze elég sajnálatos, hogy ilyen korán véget ért a munka, amikor mindenki olyan keményen dolgozott, és úgy nézett ki, hogy simán mi tesszük majd meg a legnagyobb távot” – mondta a 2008-as bajnok, aki tavaly is hasonlóan járt az első jerezi napján.
Hamiltonon kívül a ferraris Kimi Räikkönennek, a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne-nek, a Force Indiá-s Sergio Pereznek és a sauberes Esteban Gutierreznek volt még néhány fel- és levezető köre, igaz, a Ferrari és a Force India rögtön az első körén leállt.
A nap második felében a fenti csapatok és pilóták folytatták a munkát, miközben egyre gyanúsabb lett, hogy a garázsokban tevékenykedő Red Bull, McLaren, Williams és Caterham autóiból igen keveset, vagy semmit sem látunk majd az első napon.


A Caterham végül délután fél négy körül, az újonc Marcus Ericcson kezei között küldte ki az alapvetően “erős” mezőny talán legrondább modelljét, míg a williamses Valtteri Bottas, valamint a címvédő Sebastian Vettel szó szerint csak az utolsó pár percre gurult a pályára. A címvédő a szemerkélő esőben rögtön meg is pördült, de az autó nem sérült meg, ellenben valami vészesen túlmelegedett benne.
A McLaren még ennél is gyengébben szerepelt, vagyis nem szerepelt: az elektronikai rendszerrel volt gond az MP4-29-esben, az autót többször ízekre szedték és összerakták, de beindítani nem sikerült.
A nap legjobbja mind az egyelőre minden jelentőséget nélkülöző köridő, mind a megtett táv (31 kör) szempontjából Kimi Räikkönen volt, a Ferrari elégedett lehet az új turbókorszakban tett legelső lépéseivel.
Érzékeltetésül: az mai, első tesztnapon összesen 93 kört futottak az autók, tavaly 657, 2012-ben 711 jött össze.

Teszt, Jerez, 2014.01.28.

# Pilóta Csapat (modell) Idő
 1.  K. Räikkönen  Ferrari (F14 T)  1:27,104
 2.  L. Hamilton  Mercedes AMG (W05)  1:27,820
 3.  V. Bottas  Williams-Mercedes (FW36)  1:30,082
 4.  S. Perez  Force India-Mercedes (VJM07)  1:33,161
 5.  J-E. Vergne  Toro Rosso-Renault (STR9)  1:36,530
 6.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari (C33)  1:42,257
 7.  S. Vettel  Red Bull-Renault (RB10)  mért kör nélkül
 8.  M. Ericsson  Caterham-Renault (CT05)  mért kör nélkül

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.