F1: Balesetveszélyesek az új autók?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 15.30

A Red Bull-tervező Adrian Newey több szempontból is aggályosnak tartja a 2014-es Forma-1-es autókat. Szerinte az orr és a hibridrendszer is bajt okozhat.

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey az RB10-es kedd reggeli bemutatója után biztonsági aggályokkal állt elő a 2014-es autókat illetően.
Az idei modellek orrát a szabályok egészen mélyre kényszerítették, a változást azzal indokolta az FIA, hogy így elkerülhető lesz a ráfutásos baleseteknél az autók levegőbe emelkedése. Newey szerint az új orrok nem csak csúnyák, hanem át is estek a ló túloldalára.


“Az FIA kutatásai alapján az új szabályokat azért vezették be, hogy csökkenjen az autók felugrásának esélye, mint ahogy az például Markkal (Webber) történt pár éve Valenciában, amikor hátulról beleszaladt Kovalainenbe. Be kell vallanom, hogy én attól tartok, most majd épp az ellenkezője történhet, az autók becsúszhatnak a másik alá” – mondta a mérnök.
“Ha telibe kapjuk az elöl haladó autó hátulját, akkor egyszerűen alászaladunk a hátsó törési zónának, ami szerintem sokkal rosszabb forgatókönyv.” 
Newey az akkumulátorok elhelyezése miatt is aggódik: míg eddig a Red Bullnál a jobb súlyelosztás kedvéért az autó hátuljába építették őket, idén már kötelezően középtájon, az üzemanyagtank alatt van a helyük. 
“Biztonsági előírás, de én kétlem, hogy a tank alá helyezett akkumulátor biztonságosabb, mint a motor mögé szerelt. Feltérképezetlen terület ez. A Boeingnél rémálomba illően küszködtek amikor a Dreamliner akkujainak elhelyezésével, a repülő jó ideig a földön maradt.”


“Ezek az akkumulátorok mechanikai sérülés esetén gyorsan túlmelegedhetnek, egy ekkora akkucsomag esetén pedig igen nehéz kezelni a tüzet. Valószínűleg csak annyit tehetnénk, hgy beállítjuk az autót a bokszutcába, és végignézzük, ahogy kiég. Nem hiszem, hogy a versenyzőkre is veszélyt jelent ez, mert elég korán észlelhető a dolog, de mindenképp kockázatos.”
“Emellett a feszültségeket is túl magasnak tartom. Az egyenáram és a nagy feszültség nagyon veszélyes, sokkal veszélyesebb, mint a váltóáramnál, az egész bokszutcában nagy kihívást jelentenek ezek az autók.” 
F1

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.