F1: Balesetveszélyesek az új autók?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 15.30

A Red Bull-tervező Adrian Newey több szempontból is aggályosnak tartja a 2014-es Forma-1-es autókat. Szerinte az orr és a hibridrendszer is bajt okozhat.

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey az RB10-es kedd reggeli bemutatója után biztonsági aggályokkal állt elő a 2014-es autókat illetően.
Az idei modellek orrát a szabályok egészen mélyre kényszerítették, a változást azzal indokolta az FIA, hogy így elkerülhető lesz a ráfutásos baleseteknél az autók levegőbe emelkedése. Newey szerint az új orrok nem csak csúnyák, hanem át is estek a ló túloldalára.


“Az FIA kutatásai alapján az új szabályokat azért vezették be, hogy csökkenjen az autók felugrásának esélye, mint ahogy az például Markkal (Webber) történt pár éve Valenciában, amikor hátulról beleszaladt Kovalainenbe. Be kell vallanom, hogy én attól tartok, most majd épp az ellenkezője történhet, az autók becsúszhatnak a másik alá” – mondta a mérnök.
“Ha telibe kapjuk az elöl haladó autó hátulját, akkor egyszerűen alászaladunk a hátsó törési zónának, ami szerintem sokkal rosszabb forgatókönyv.” 
Newey az akkumulátorok elhelyezése miatt is aggódik: míg eddig a Red Bullnál a jobb súlyelosztás kedvéért az autó hátuljába építették őket, idén már kötelezően középtájon, az üzemanyagtank alatt van a helyük. 
“Biztonsági előírás, de én kétlem, hogy a tank alá helyezett akkumulátor biztonságosabb, mint a motor mögé szerelt. Feltérképezetlen terület ez. A Boeingnél rémálomba illően küszködtek amikor a Dreamliner akkujainak elhelyezésével, a repülő jó ideig a földön maradt.”


“Ezek az akkumulátorok mechanikai sérülés esetén gyorsan túlmelegedhetnek, egy ekkora akkucsomag esetén pedig igen nehéz kezelni a tüzet. Valószínűleg csak annyit tehetnénk, hgy beállítjuk az autót a bokszutcába, és végignézzük, ahogy kiég. Nem hiszem, hogy a versenyzőkre is veszélyt jelent ez, mert elég korán észlelhető a dolog, de mindenképp kockázatos.”
“Emellett a feszültségeket is túl magasnak tartom. Az egyenáram és a nagy feszültség nagyon veszélyes, sokkal veszélyesebb, mint a váltóáramnál, az egész bokszutcában nagy kihívást jelentenek ezek az autók.” 
F1

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.