F1: Nem lesz trükközés a teszteken

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 13.30

A nagy szabályváltozások miatt annyira kihegyezett az idei felkészülés, hogy a Forma-1-es csapatok biztosan nem tudják, és nem is akarják majd rejtegetni valós erejüket a kedden kezdődő teszteken.

A nagy szabályváltozások miatt annyira kihegyezett az idei felkészülés, hogy a Forma-1-es csapatok biztosan nem tudják, és nem is akarják majd rejtegetni valós erejüket a kedden kezdődő teszteken. Rob White, a Renault Sport F1-es részlegének helyettes ügyvezető igazgatója szerint annyi munkát kell az első versenyig elvégezni, hogy ebbe biztosan nem fér bele az ellenfelek félrevezetése. A szakember mindezek ellenére úgy véli, hogy a rajongók számára nem lesz könnyű képet alkotni a valós erőviszonyokról.


“Amikor többé-kevésbé mindenki ugyanott tart, ugyanabban az időben, és többé-kevésbé ugyanazt csinálja, lesznek egyértelmű jelei a kisebb problémáknak, a nagyobbaknak és annak is, ha minden simán megy. A végső teljesítménnyel kapcsolatban azonban mindenkinek nehéz lesz teljes képet alkotnia” – mondta White.

“A szokásos kis lépések helyett nagyobbakban kell haladni, ez pedig azzal jár együtt, hogy a kiindulópont kevesebbet árul majd el, mint általában. Nem hiszem, hogy bárkinél is opció lehet a teljesítménnyel való félrevezetés.”

White úgy érzi, a valós erőviszonyok csak a szezon első néhány versenye után kristályosodnak ki. “Kezdetben gyorsan változhat az erősorrend, a jerezi teszt egyáltalán nem lesz mérvadó. Hetek kellenek majd a helyzet rendeződéséig, addig nem érdemes jósolgatni.”

“Az új technológiákkal együtt jár az is, hogy kezdetben lehetnek előre megjósolhatatlan fejlemények. A Renault célja természetesen az, hogy befejezzük a versenyeket, és lehetőleg olyan versenyképes pozícióban, amennyire csak lehet. Úgy érzem, hogy nekünk is lesznek váratlan eredményeink, amelyek jók.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.