F1: Fellocsolják a pályát a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 17.30

A Pirelli félig-meddig megvalósítja Bernie Ecclestone álmát: ha előbb nem esik, akkor pénteken fellocsolják a jerezi pályát, hogy tesztelhessék a 2014-es esőgumikat.

Kedden délelőtt megkezdődik a Forma-1-esek első téli tesztje a spanyolországi Jerezben. Az alaposan átalakult autók, az új erőforrások mellett a Pirelli 2014-ben igyekszik majd jóval kevésbé központi szerepet játszani, és a lehető leghasználhatóbb gumikkal előállni.
A szokásos négy keverékét – szuperlágy (piros), lágy (sárga), közepes (fehér), kemény (szürke) – az olasz gyártó tartósabbra, keményebbre hangolta, valamint az új turbómotorok eltérő nyomatékleadásának megfelelően a profilon is változtatott.
Mivel az elmúlt pár évben komoly hátrányt jelentette a téli teszteken tapasztalt hűvös idő – amit  jerezi pálya igen durva felületű aszfaltja csak tetéz -, a Pirelli most egy különleges, téli gumival is készült.
“Tavaly a csapatok a különösen hideg idő miatt nem tudtak rendesen tesztelni. Ennek ellensúlyozására kifejlesztettünk egy különleges, téli kiadást a kemény keverékből. Ezt csak Jerezben használják majd, kimondottan arra készült, hogy hatékonyan működjön a hideg körülmények között” – mondta Paul Hembery.
A slick abroncsok mellett ott lesznek az esőgumik is, amelyeket a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött megállapodás alapján egy napon kötelező lesz használni. A terv szerint ez az zárónap lesz, ha előbb nem esik, akkor pénteken fellocsolják majd az aszfaltot.
Csapatonként 25 szett gumi jár a jerezi teszten, a további két, februári bahreini gyakorlással együtt pedig 85 garnitúrát használhat el egy-egy alakulat a télen.

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.