F1: Brutális ormány a kis Red Bullon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 17.50

A jerezi bokszutcában hétfő délután a Toro Rosso is leleplezte 2014-es autóját. Az STR9-esé az eddigi legdurvább orr.

A kedden induló tesztelést megelőzően a Red Bull kisebbik Forma-1-es csapata, a Toro Rosso is leleplezte 2014-es modelljét, az STR9-est.
A faenzai alakulat járgánya talán az eddigi legdurvább orral állt elő, a nagy, kék kitüremkedés óhatatlanul kényelmetlen asszociációkat kelt.
Az idén már  nagy testvérhez hasonlóan a Renault erőforrásaival induló csapatnál a 2012-ben bemutatkozott Jean-Eric Vergne harmadik idényét kezdi, míg a Red Bullhoz előléptetett Daniel Ricciardo helyére a 19 éves orosz újonc, Danyiil Kvjat ül.

“A Toro Rossónál nem csak kihívást látunk a következő hónapokban és a ránk váró 19 futamban, de nagy lehetőséget is arra, hogy előrébb lépjünk az erősorrendben. Az új szabályok teljesen tiszta lapot nyitottak” – mondta a csapatfőnök, Franz Tost.

“A 2014-es idény sok szempontból nagyon érdekes lesz. Új orrot, új oldaldobozt, új szárnyakat kellett terveznünk – sosem álltunk neki olyan korán a tervezésnek, mint most. Az oldaldobozok nagyobbak lettek a nagyobb hűtők miatt, a csapat jó munkát végzett, sikerült aerodinamikai veszteség nélkül megoldani a dolgot. Sosem hajtottunk még ennyire keményen az utolsó hetekben, mint az STR9-es esetében. A csapat hajnali 2-ig a gyárban volt, de összehoztuk.” 
“Az elmúlt pár évben komolyan invesztáltunk az infrastruktúránkba és az emberi erőforrásokba is, így James Key irányítása alatt az első naptól együtt lévő tervezői és mérnöki gárdával futottunk neki az STR9-esnek.”
Az osztrák szakember kitért az idei orrokra is, egyértelműen nem rajong ezért az újításért: “Nem tetszenek ezek az orrok. Szerintem ez nem az F1-be való. A mérnökök aerodinamikai szempontból ezt találták az optimális megoldásnak, de nem hiszem, hogy komoly jövőjük van ezeknek az orroknak.”
“Nézők egyszerűen csak izgalmas versenyeket szeretnének látni, 2014-ben pedig meg is kapják majd ezeket. Azt még korai lenne megtippelni, hogy a Toro Rosso milyen szerepet játszik majd ebben, idén még nehezebb, mint korábban. Annyit mondhatok, hogy 2013-nál jobban kell teljesítenünk, előrébb kell lépnünk!”

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.