F1: Brutális ormány a kis Red Bullon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 17.50

A jerezi bokszutcában hétfő délután a Toro Rosso is leleplezte 2014-es autóját. Az STR9-esé az eddigi legdurvább orr.

A kedden induló tesztelést megelőzően a Red Bull kisebbik Forma-1-es csapata, a Toro Rosso is leleplezte 2014-es modelljét, az STR9-est.
A faenzai alakulat járgánya talán az eddigi legdurvább orral állt elő, a nagy, kék kitüremkedés óhatatlanul kényelmetlen asszociációkat kelt.
Az idén már  nagy testvérhez hasonlóan a Renault erőforrásaival induló csapatnál a 2012-ben bemutatkozott Jean-Eric Vergne harmadik idényét kezdi, míg a Red Bullhoz előléptetett Daniel Ricciardo helyére a 19 éves orosz újonc, Danyiil Kvjat ül.

“A Toro Rossónál nem csak kihívást látunk a következő hónapokban és a ránk váró 19 futamban, de nagy lehetőséget is arra, hogy előrébb lépjünk az erősorrendben. Az új szabályok teljesen tiszta lapot nyitottak” – mondta a csapatfőnök, Franz Tost.

“A 2014-es idény sok szempontból nagyon érdekes lesz. Új orrot, új oldaldobozt, új szárnyakat kellett terveznünk – sosem álltunk neki olyan korán a tervezésnek, mint most. Az oldaldobozok nagyobbak lettek a nagyobb hűtők miatt, a csapat jó munkát végzett, sikerült aerodinamikai veszteség nélkül megoldani a dolgot. Sosem hajtottunk még ennyire keményen az utolsó hetekben, mint az STR9-es esetében. A csapat hajnali 2-ig a gyárban volt, de összehoztuk.” 
“Az elmúlt pár évben komolyan invesztáltunk az infrastruktúránkba és az emberi erőforrásokba is, így James Key irányítása alatt az első naptól együtt lévő tervezői és mérnöki gárdával futottunk neki az STR9-esnek.”
Az osztrák szakember kitért az idei orrokra is, egyértelműen nem rajong ezért az újításért: “Nem tetszenek ezek az orrok. Szerintem ez nem az F1-be való. A mérnökök aerodinamikai szempontból ezt találták az optimális megoldásnak, de nem hiszem, hogy komoly jövőjük van ezeknek az orroknak.”
“Nézők egyszerűen csak izgalmas versenyeket szeretnének látni, 2014-ben pedig meg is kapják majd ezeket. Azt még korai lenne megtippelni, hogy a Toro Rosso milyen szerepet játszik majd ebben, idén még nehezebb, mint korábban. Annyit mondhatok, hogy 2013-nál jobban kell teljesítenünk, előrébb kell lépnünk!”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.