F1: A Red Bullt a félelem hajtja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 12.35

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, hogy az elmúlt években ultrasikeres alakulatot a kudarctól való félelem mozdítja előre.

A kétszer négy bajnoki cím egyértelműen bizonyítja, hogy a 2009-ben bevezetett műszaki szabálycsomagot a Red Bull Racing használta ki, “lakta be” legjobban. 
Míg a Milton Keynes-i csapat tarolt, Christian Horner pedig az F1 egyik legsikeresebb főnökévé emelkedett, 2013 végére, 2014 elejére olyan nagyágyúk is elbuktak, mint a Mercedestől kiszorított Ross Brawn, és a McLarennél leváltott Martin Whitmarsh. A The Guardiannek adott interjújában ezzel is szembesítették a még mindig csak 40 éves Hornert.
“Elég érdekes felütés egy interjúhoz. De igazán nem ismerem a McLaren vagy a Mercedes belső viszonyait. Én csakis a Red Bullnál végzett munkánkra koncentrálok, másokra nincs befolyásunk és nem is a mi dolgunk ez” – mondta. 
2014-ben újabb, a Forma-1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagja érkezik, ami a címvédőket is ugyanúgy óriási kihívás elé állítja, mint bármelyik más csapatot. Hiába a bajnoki címek, a nemrég kislánnyal bővült család, Horner nem dől hátra, azt mondja, hogy a sikertelenség, a kudarc elkerülése a motiváció számára.


“Sosincs motivációs problémám, mindig ott munkál belül. Azt hiszem, a győzelem addiktív. A kudarctól való félelem hajt mindannyiunkat a Red Bullnál. A Forma-1-ben gyilkos verseny dúl, nem lehet lemaradni. Még mindig viszonylag fiatal vagyok, még nagyon sok mindent szeretnék elérni. Adrian (Newey, főtervező) is nagyon inspiráló számomra. Ő is ugyanolyan motivált és sikerre éhes, mint bármikor, pedig ő már jó ötvenes, szóval valakiben vagy ég ez a tűz, vagy nem.”
“Emellett nagyon elszánt és tehetséges stábbal dolgozom, annyi a dolgom, hogy megadjam nekik a szabadságot és lehetőséget a munka elvégzéséhez. Én nem úgy tekintek magamra, mint aki megmondja a beosztottaknak, hogyan végezzék a munkájukat, az a legfontosabb, hogy világos célokat tűzzek ki, ők jól érezzék magukat, meglegyen a munkakedvük” – vallott a filozófiájáról.
Ami az új, 1,6 literes V6-os erőforrásokkal kezdődő új turbókorszakot, a Forma-1 új fejezetét illeti, a Red Bull-főnök így beszélt: 
“Az autó eléggé megváltozik. Az új szabályok miatt esztétikailag nem előnyére, az orrok elég csúnyák lesznek. De a borítás alatt lenyűgöző dolgok vannak. A hibrid rendszer, a turbók, mind kész műremekek.”
 
“Szomorú lesz elbúcsúzni a V8-asoktól, de izgalmas lesz hallani a teszten, hogyan szólnak majd a V6-osok. Bízom benne, hogy a Forma-1 génjeinek fontos eleme, az egyedi hang sem veszik el. Szerintem nem fog.”


“A megbízhatóság kritikus szempont lesz az első futamokon, és általában az idei bajnokság szempontjából is. Még nagyon kiforratlanok az új erőforrások. A versenyek megközelítése is más lesz, a korlátozott mennyiségű üzemanyag miatt nagyon taktikusan kell menni, a stratégia arra épül majd, hogyan lehet a rajttól a célig optimumon használni a motort. Lenyűgöző lesz.” 
Bár sportszempontból örül a változásoknak, az F1 pénzügyi helyzete miatt azért nem annyira örül az új motorok bevezetésének: “A legfőbb bajom az új szabályok költségvonzata. Nagy pénzekről van szó, nem a legjobbkor jön ez az egész. A csapatok csak küszködnek pénzügyileg, az új, borzasztóan bonyolult motor pedig plusz teher.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.