F1: A Red Bullt a félelem hajtja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 12.35

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, hogy az elmúlt években ultrasikeres alakulatot a kudarctól való félelem mozdítja előre.

A kétszer négy bajnoki cím egyértelműen bizonyítja, hogy a 2009-ben bevezetett műszaki szabálycsomagot a Red Bull Racing használta ki, “lakta be” legjobban. 
Míg a Milton Keynes-i csapat tarolt, Christian Horner pedig az F1 egyik legsikeresebb főnökévé emelkedett, 2013 végére, 2014 elejére olyan nagyágyúk is elbuktak, mint a Mercedestől kiszorított Ross Brawn, és a McLarennél leváltott Martin Whitmarsh. A The Guardiannek adott interjújában ezzel is szembesítették a még mindig csak 40 éves Hornert.
“Elég érdekes felütés egy interjúhoz. De igazán nem ismerem a McLaren vagy a Mercedes belső viszonyait. Én csakis a Red Bullnál végzett munkánkra koncentrálok, másokra nincs befolyásunk és nem is a mi dolgunk ez” – mondta. 
2014-ben újabb, a Forma-1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagja érkezik, ami a címvédőket is ugyanúgy óriási kihívás elé állítja, mint bármelyik más csapatot. Hiába a bajnoki címek, a nemrég kislánnyal bővült család, Horner nem dől hátra, azt mondja, hogy a sikertelenség, a kudarc elkerülése a motiváció számára.


“Sosincs motivációs problémám, mindig ott munkál belül. Azt hiszem, a győzelem addiktív. A kudarctól való félelem hajt mindannyiunkat a Red Bullnál. A Forma-1-ben gyilkos verseny dúl, nem lehet lemaradni. Még mindig viszonylag fiatal vagyok, még nagyon sok mindent szeretnék elérni. Adrian (Newey, főtervező) is nagyon inspiráló számomra. Ő is ugyanolyan motivált és sikerre éhes, mint bármikor, pedig ő már jó ötvenes, szóval valakiben vagy ég ez a tűz, vagy nem.”
“Emellett nagyon elszánt és tehetséges stábbal dolgozom, annyi a dolgom, hogy megadjam nekik a szabadságot és lehetőséget a munka elvégzéséhez. Én nem úgy tekintek magamra, mint aki megmondja a beosztottaknak, hogyan végezzék a munkájukat, az a legfontosabb, hogy világos célokat tűzzek ki, ők jól érezzék magukat, meglegyen a munkakedvük” – vallott a filozófiájáról.
Ami az új, 1,6 literes V6-os erőforrásokkal kezdődő új turbókorszakot, a Forma-1 új fejezetét illeti, a Red Bull-főnök így beszélt: 
“Az autó eléggé megváltozik. Az új szabályok miatt esztétikailag nem előnyére, az orrok elég csúnyák lesznek. De a borítás alatt lenyűgöző dolgok vannak. A hibrid rendszer, a turbók, mind kész műremekek.”
 
“Szomorú lesz elbúcsúzni a V8-asoktól, de izgalmas lesz hallani a teszten, hogyan szólnak majd a V6-osok. Bízom benne, hogy a Forma-1 génjeinek fontos eleme, az egyedi hang sem veszik el. Szerintem nem fog.”


“A megbízhatóság kritikus szempont lesz az első futamokon, és általában az idei bajnokság szempontjából is. Még nagyon kiforratlanok az új erőforrások. A versenyek megközelítése is más lesz, a korlátozott mennyiségű üzemanyag miatt nagyon taktikusan kell menni, a stratégia arra épül majd, hogyan lehet a rajttól a célig optimumon használni a motort. Lenyűgöző lesz.” 
Bár sportszempontból örül a változásoknak, az F1 pénzügyi helyzete miatt azért nem annyira örül az új motorok bevezetésének: “A legfőbb bajom az új szabályok költségvonzata. Nagy pénzekről van szó, nem a legjobbkor jön ez az egész. A csapatok csak küszködnek pénzügyileg, az új, borzasztóan bonyolult motor pedig plusz teher.”

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.