F1: A Red Bullt a félelem hajtja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 12.35

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, hogy az elmúlt években ultrasikeres alakulatot a kudarctól való félelem mozdítja előre.

A kétszer négy bajnoki cím egyértelműen bizonyítja, hogy a 2009-ben bevezetett műszaki szabálycsomagot a Red Bull Racing használta ki, “lakta be” legjobban. 
Míg a Milton Keynes-i csapat tarolt, Christian Horner pedig az F1 egyik legsikeresebb főnökévé emelkedett, 2013 végére, 2014 elejére olyan nagyágyúk is elbuktak, mint a Mercedestől kiszorított Ross Brawn, és a McLarennél leváltott Martin Whitmarsh. A The Guardiannek adott interjújában ezzel is szembesítették a még mindig csak 40 éves Hornert.
“Elég érdekes felütés egy interjúhoz. De igazán nem ismerem a McLaren vagy a Mercedes belső viszonyait. Én csakis a Red Bullnál végzett munkánkra koncentrálok, másokra nincs befolyásunk és nem is a mi dolgunk ez” – mondta. 
2014-ben újabb, a Forma-1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagja érkezik, ami a címvédőket is ugyanúgy óriási kihívás elé állítja, mint bármelyik más csapatot. Hiába a bajnoki címek, a nemrég kislánnyal bővült család, Horner nem dől hátra, azt mondja, hogy a sikertelenség, a kudarc elkerülése a motiváció számára.


“Sosincs motivációs problémám, mindig ott munkál belül. Azt hiszem, a győzelem addiktív. A kudarctól való félelem hajt mindannyiunkat a Red Bullnál. A Forma-1-ben gyilkos verseny dúl, nem lehet lemaradni. Még mindig viszonylag fiatal vagyok, még nagyon sok mindent szeretnék elérni. Adrian (Newey, főtervező) is nagyon inspiráló számomra. Ő is ugyanolyan motivált és sikerre éhes, mint bármikor, pedig ő már jó ötvenes, szóval valakiben vagy ég ez a tűz, vagy nem.”
“Emellett nagyon elszánt és tehetséges stábbal dolgozom, annyi a dolgom, hogy megadjam nekik a szabadságot és lehetőséget a munka elvégzéséhez. Én nem úgy tekintek magamra, mint aki megmondja a beosztottaknak, hogyan végezzék a munkájukat, az a legfontosabb, hogy világos célokat tűzzek ki, ők jól érezzék magukat, meglegyen a munkakedvük” – vallott a filozófiájáról.
Ami az új, 1,6 literes V6-os erőforrásokkal kezdődő új turbókorszakot, a Forma-1 új fejezetét illeti, a Red Bull-főnök így beszélt: 
“Az autó eléggé megváltozik. Az új szabályok miatt esztétikailag nem előnyére, az orrok elég csúnyák lesznek. De a borítás alatt lenyűgöző dolgok vannak. A hibrid rendszer, a turbók, mind kész műremekek.”
 
“Szomorú lesz elbúcsúzni a V8-asoktól, de izgalmas lesz hallani a teszten, hogyan szólnak majd a V6-osok. Bízom benne, hogy a Forma-1 génjeinek fontos eleme, az egyedi hang sem veszik el. Szerintem nem fog.”


“A megbízhatóság kritikus szempont lesz az első futamokon, és általában az idei bajnokság szempontjából is. Még nagyon kiforratlanok az új erőforrások. A versenyek megközelítése is más lesz, a korlátozott mennyiségű üzemanyag miatt nagyon taktikusan kell menni, a stratégia arra épül majd, hogyan lehet a rajttól a célig optimumon használni a motort. Lenyűgöző lesz.” 
Bár sportszempontból örül a változásoknak, az F1 pénzügyi helyzete miatt azért nem annyira örül az új motorok bevezetésének: “A legfőbb bajom az új szabályok költségvonzata. Nagy pénzekről van szó, nem a legjobbkor jön ez az egész. A csapatok csak küszködnek pénzügyileg, az új, borzasztóan bonyolult motor pedig plusz teher.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.