A kétszer négy bajnoki cím egyértelműen bizonyítja, hogy a 2009-ben bevezetett műszaki szabálycsomagot a Red Bull Racing használta ki, “lakta be” legjobban. 
Míg a Milton Keynes-i csapat tarolt, Christian Horner pedig az F1 egyik legsikeresebb főnökévé emelkedett, 2013 végére, 2014 elejére olyan nagyágyúk is elbuktak, mint a Mercedestől kiszorított Ross Brawn, és a McLarennél leváltott Martin Whitmarsh. A The Guardiannek adott interjújában ezzel is szembesítették a még mindig csak 40 éves Hornert.
“Elég érdekes felütés egy interjúhoz. De igazán nem ismerem a McLaren vagy a Mercedes belső viszonyait. Én csakis a Red Bullnál végzett munkánkra koncentrálok, másokra nincs befolyásunk és nem is a mi dolgunk ez” – mondta. 
2014-ben újabb, a Forma-1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagja érkezik, ami a címvédőket is ugyanúgy óriási kihívás elé állítja, mint bármelyik más csapatot. Hiába a bajnoki címek, a nemrég kislánnyal bővült család, Horner nem dől hátra, azt mondja, hogy a sikertelenség, a kudarc elkerülése a motiváció számára.


“Sosincs motivációs problémám, mindig ott munkál belül. Azt hiszem, a győzelem addiktív. A kudarctól való félelem hajt mindannyiunkat a Red Bullnál. A Forma-1-ben gyilkos verseny dúl, nem lehet lemaradni. Még mindig viszonylag fiatal vagyok, még nagyon sok mindent szeretnék elérni. Adrian (Newey, főtervező) is nagyon inspiráló számomra. Ő is ugyanolyan motivált és sikerre éhes, mint bármikor, pedig ő már jó ötvenes, szóval valakiben vagy ég ez a tűz, vagy nem.”
“Emellett nagyon elszánt és tehetséges stábbal dolgozom, annyi a dolgom, hogy megadjam nekik a szabadságot és lehetőséget a munka elvégzéséhez. Én nem úgy tekintek magamra, mint aki megmondja a beosztottaknak, hogyan végezzék a munkájukat, az a legfontosabb, hogy világos célokat tűzzek ki, ők jól érezzék magukat, meglegyen a munkakedvük” – vallott a filozófiájáról.
Ami az új, 1,6 literes V6-os erőforrásokkal kezdődő új turbókorszakot, a Forma-1 új fejezetét illeti, a Red Bull-főnök így beszélt: 
“Az autó eléggé megváltozik. Az új szabályok miatt esztétikailag nem előnyére, az orrok elég csúnyák lesznek. De a borítás alatt lenyűgöző dolgok vannak. A hibrid rendszer, a turbók, mind kész műremekek.”
 
“Szomorú lesz elbúcsúzni a V8-asoktól, de izgalmas lesz hallani a teszten, hogyan szólnak majd a V6-osok. Bízom benne, hogy a Forma-1 génjeinek fontos eleme, az egyedi hang sem veszik el. Szerintem nem fog.”


“A megbízhatóság kritikus szempont lesz az első futamokon, és általában az idei bajnokság szempontjából is. Még nagyon kiforratlanok az új erőforrások. A versenyek megközelítése is más lesz, a korlátozott mennyiségű üzemanyag miatt nagyon taktikusan kell menni, a stratégia arra épül majd, hogyan lehet a rajttól a célig optimumon használni a motort. Lenyűgöző lesz.” 
Bár sportszempontból örül a változásoknak, az F1 pénzügyi helyzete miatt azért nem annyira örül az új motorok bevezetésének: “A legfőbb bajom az új szabályok költségvonzata. Nagy pénzekről van szó, nem a legjobbkor jön ez az egész. A csapatok csak küszködnek pénzügyileg, az új, borzasztóan bonyolult motor pedig plusz teher.”