F1: Végre, igazi motorhangok!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.01.26. 18.00

A laboratóriumban rögzített hangminták alapján úgy tűnt, sokat csorbul a fület kényeztető élmény, ám minden szakértő egyetért abban, hogy az autóba szerelve, valós körülmények között sokat változik a kiáramló gázok keltette hanghatás.

Ahogy egyre több idei autóról hull le a lepel, jól látható, a sportág résztvevői nem viccelnek. A csapatok kihozzák a maximumot az idióta szabályokból, még akkor is, ha a szezon elején mindenki arról beszél majd, melyik orrkúp rondább, és hogy melyik hasonlít egy torz kacsacsőrű emlősre. Mert elég csak megnézni bármelyik autót a 2012 előtti évekből, és fájdalom járja át a retinánkat, az akkori autók kecses, reneszánsz műremeknek tűnnek az idén várható mutánsokhoz képest.

A ronda megoldásokat látva joggal merül fel a kérdés, mi lesz a motorhangokkal? Vajon a sziszegve, porszívóként zörgő turbós blokkok kora is eljön a rút orrok mellé? A laboratóriumban rögzített hangminták alapján úgy tűnt, sokat csorbul a fület kényeztető élmény, ám minden szakértő egyetért abban, hogy az autóba szerelve, valós körülmények között sokat változik a kiáramló gázok keltette hanghatás.

Ezért vártuk remegve az első igazi motorhang mintákat, és végre itt vannak az első fecskék!

A Caterham kezdte a sort, az első csapatként osztották meg, hogyan szól a Renault V6-osa, miután a kezeik közé került. Persze még ez sem az igazi, hiszen nem versenykörülmények között történt a rögzítés, de azért biztatóbb, mint az eddigiek.


Őket a Toro Rosso követte a sorban, és amiért igazán értékes a Red Bull fiókcsapata által rögzített felvétel, hogy ez már valódi, a futamokon is várható hang! A misanói pályán köröző versenyautó a nyolcvanas évek zaját idézi, és ne feledjük, immár nyolcfokozatú váltók dolgoznak az autókban, így kanyarok előtt lesz bőven gázfröccsel ropogtató visszakapcsolás.


Végül a Mercedes zárja a sort, a Nico Rosberg, és Lewis Hamilton párossal felálló csapat trükkös videóval gerjeszti a rajongókat, hoztak is meg nem is! Videón mutatják meg a 2014-es autót, de az olyan gyorsan elsuhan, hogy semmit sem látunk belőle!

 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.