F1: Végre, igazi motorhangok!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.01.26. 18.00

A laboratóriumban rögzített hangminták alapján úgy tűnt, sokat csorbul a fület kényeztető élmény, ám minden szakértő egyetért abban, hogy az autóba szerelve, valós körülmények között sokat változik a kiáramló gázok keltette hanghatás.

Ahogy egyre több idei autóról hull le a lepel, jól látható, a sportág résztvevői nem viccelnek. A csapatok kihozzák a maximumot az idióta szabályokból, még akkor is, ha a szezon elején mindenki arról beszél majd, melyik orrkúp rondább, és hogy melyik hasonlít egy torz kacsacsőrű emlősre. Mert elég csak megnézni bármelyik autót a 2012 előtti évekből, és fájdalom járja át a retinánkat, az akkori autók kecses, reneszánsz műremeknek tűnnek az idén várható mutánsokhoz képest.

A ronda megoldásokat látva joggal merül fel a kérdés, mi lesz a motorhangokkal? Vajon a sziszegve, porszívóként zörgő turbós blokkok kora is eljön a rút orrok mellé? A laboratóriumban rögzített hangminták alapján úgy tűnt, sokat csorbul a fület kényeztető élmény, ám minden szakértő egyetért abban, hogy az autóba szerelve, valós körülmények között sokat változik a kiáramló gázok keltette hanghatás.

Ezért vártuk remegve az első igazi motorhang mintákat, és végre itt vannak az első fecskék!

A Caterham kezdte a sort, az első csapatként osztották meg, hogyan szól a Renault V6-osa, miután a kezeik közé került. Persze még ez sem az igazi, hiszen nem versenykörülmények között történt a rögzítés, de azért biztatóbb, mint az eddigiek.


Őket a Toro Rosso követte a sorban, és amiért igazán értékes a Red Bull fiókcsapata által rögzített felvétel, hogy ez már valódi, a futamokon is várható hang! A misanói pályán köröző versenyautó a nyolcvanas évek zaját idézi, és ne feledjük, immár nyolcfokozatú váltók dolgoznak az autókban, így kanyarok előtt lesz bőven gázfröccsel ropogtató visszakapcsolás.


Végül a Mercedes zárja a sort, a Nico Rosberg, és Lewis Hamilton párossal felálló csapat trükkös videóval gerjeszti a rajongókat, hoztak is meg nem is! Videón mutatják meg a 2014-es autót, de az olyan gyorsan elsuhan, hogy semmit sem látunk belőle!

 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.