F1: Vastag szerszámmal érkezett az új Sauber

Sauber C33

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.26. 15.25

Vasárnap délután a Sauber is 2014-es autóját is megláttuk, amelynek ruhája gyakorlatilag egyezik a tavalyival, azonban az orr az eddig látott változatok kombinációja: erősen lekonyuló, vastag tudjukmi…

A Force India, a Williams, a McLaren, a Lotus és a Ferrari után vasárnap délután a Sauber is megmutatta 2014-es Forma-1-es modelljét. Az első, a hivatalos képek alapján a C33-as első pillantásra nem sokban különbözik a tavalyi autótól, a festés gyakorlatilag ugyanaz, csak a vastag, kitüremkedő orrkúp jelzi az új szezont.
A tavalyról megtartott mexikói újonccal, Esteban Gutierrezzel, valamint a Force Indiától átigazolt Adrian Sutillal rajthoz álló svájci középcsapat autója Matt Morris távozása után az új főtervező, Eric Gandelin munkája.
A Sauber az új turbókorszakban is a régi-régi szövetséges, a Ferrari erőforrásait használja majd. 

Sauber-Ferrari C33

A főtervező, Gandelin így mutatta be a 2014-es autót:
“A 2014-es szabályváltozások a legnagyobbak a Forma-1 történetében, az autó minden aspektusára hatással vannak. A leglátványosabb változás a kasztnit és a biztonsági szempontokat érinti, a szabályok új orrmagasságot írnak elő. 
“A cél az autók borulási esélyének csökkentése, emellett a versenyzők fejsérülésének kockázata is alacsonyabb, mint a korábbi, magas orrkialakítás mellett. Az egyéb törési zónák változása vaskosabb oldaldobozokat is eredményezett, különösen az igen behúzott hasú C32-eshez viszonyítva.”
“Aerodinamikai szempontból is sok a változás. Az első szárny keskenyebb lett, a hátsó szárnyak alsó síkja eltűnt, így teljesen átalakítottuk a hátsó szárny tartóstruktúráját. A hátsó szárny felső részének mélysége is csökkent, a DRS 15 mm-rel kisebb távon nyitható. A diffúzor középső részén sem lehetnek már kitüremkedések, az autó motorindító rése pedig zárt lett. A kipufogó kivezetése az autó középvonalára került, a szabályalkotók ezzel kizárták a kipufogógázok aerodinamikai, leszorítóerő termelésére való felhasználását.” 

Sauber-Ferrari C33

“Idéntől a rajttól a célig csak 100 kg üzemanyagot használhatunk majd, így kisebb lett az üzemanyagtartály, ezzel együtt pedig rövidebb lett a kasztni. Az új motor is komoly kihívást jelentett az elhelyezés tekintetében. A hűtők jelentősen nagyobbak és több elektronikai alkatrészt kellett bezsúfolnunk a motortérbe.”
 
“Ezen felül bár az autó minimális tömegét 640-ről 691 kilóra emelték, ez nem fedi le teljesen az új rendszerek plusztömegét, így a súlycsökkentés a tervezés egyik legfőbb szempontja volt. Összességében alaposan fel volt adva a lecke, alig várjuk, hogy lássuk, milyen munkát végeztünk a többiekkel összevetve.”

Adrian Sutil a 99-es számmal versenyez

“Igen, lassan itt az új szezon. Január végén járunk, jön az első teszt, alig várom, hogy lássam, mi lesz. Nagyon kíváncsi vagyok, hiszen senki nem tudja, előre, milyen az autó a pályán” – kezdte a 2007-től tavalyig egyetlen csapatnál, a Force Indiánál dolgozó Sutil. 
“Sok időt töltöttem a gyárban, a lehető legtöbbet. Jó volt, hogy már december közepén hivatalossá vált az igazolás. Időben elkezdhettem a felkészülést, főképp, hogy új csapatot, új embereket kellett megismernem, meg kellett jegyeznem az új arcokat. Még sok a munka, de jól halad a felkészülés, jól érzem itt magam az első teszt előtt.” 
“Igyekszem folyamatosan fejlődni. A legjobb idényem 2011 volt, amikor 9. lettem a bajnokságban, szóval az ésszerű célom, hogy ezen javítsak idén. Persze nagyon az elején járunk még, nehéz jósolgatni.” 

Sutil idei sisakja

Sutil idei sisakja


“A rajtszámom a 99-es, igen. Szinte mindenki a lehető legalacsonyabb számra hajtott, én a legmagasabbat kértem. A maximumot célzom.”
“A csapattársamat (Gutierrezt) még nem ismerem igazán jól, de már a Forma-1 előtti idejéből ismertük egymást, amikor a GP3-ban és a GP2-ben versenyzett. Közös barátunk is van, szóval azért tudok róla ezt-azt, a későbbiekben pedig jobban is megismerjük majd egymást. Jó srác, úgy hallottam, hogy képzett, szóval várom a közös munkát!”
“Idén a legfőbb kihívás az lesz, főleg az első futamokon, hogy kihozzuk a maximumot az autóból. A legkomolyabb feladat talán az üzemanyag menedzselése lesz. Korábban nem igazán koncentráltunk erre, rendesen lehetett nyomni a futamon. Most egy kicsit jobban hasonlít majd a tartóssági versenyzésre. Bőven lesz mit tanulnunk.”

Esteban Gutierrez a 21-essel áll rajthoz

Gutierrez azt hangsúlyozta, hogy második F1-es évében már teljes értékű pilóta lesz a Saubernél:
“Szeretném elérni, hogy én legyek a csapat vezető pilótája. Az idei a második idényem a Forma-1-ben, szóval a tapasztalatok birtokában komoly szerepet vállalhatok a nagy változások idején. Versenyzőként szeretnék a következő szintre lépni. Úgy gondolom, hogy idén már más hozzáállással versenyezhetek, teljes lendülettel kezdhetem az évet.” 

Gutierrez idei bukósisakja

Gutierrez idei bukósisakja


“Nagyon készültem a télen, kielemeztem, kiértékeltem a bemutatkozóidényemet, hogy ennek birtokában vágjak neki az új évnek.”
“Versenyzőként sajátos módon befolyásoljuk a stratégiát. Újoncként mindig egy kicsit zavarban voltam az idény elején, de aztán felvettem a ritmust, átláttam a dolgokat. Most, a második szezonomban már eredményesebb lehetek, jobban belefolyhatok a dolgokba, nagyobb befolyásom lehet a csapattal végzett munkára.” 

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.