F1: Vastag szerszámmal érkezett az új Sauber

Sauber C33

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.26. 15.25

Vasárnap délután a Sauber is 2014-es autóját is megláttuk, amelynek ruhája gyakorlatilag egyezik a tavalyival, azonban az orr az eddig látott változatok kombinációja: erősen lekonyuló, vastag tudjukmi…

A Force India, a Williams, a McLaren, a Lotus és a Ferrari után vasárnap délután a Sauber is megmutatta 2014-es Forma-1-es modelljét. Az első, a hivatalos képek alapján a C33-as első pillantásra nem sokban különbözik a tavalyi autótól, a festés gyakorlatilag ugyanaz, csak a vastag, kitüremkedő orrkúp jelzi az új szezont.
A tavalyról megtartott mexikói újonccal, Esteban Gutierrezzel, valamint a Force Indiától átigazolt Adrian Sutillal rajthoz álló svájci középcsapat autója Matt Morris távozása után az új főtervező, Eric Gandelin munkája.
A Sauber az új turbókorszakban is a régi-régi szövetséges, a Ferrari erőforrásait használja majd. 

Sauber-Ferrari C33

A főtervező, Gandelin így mutatta be a 2014-es autót:
“A 2014-es szabályváltozások a legnagyobbak a Forma-1 történetében, az autó minden aspektusára hatással vannak. A leglátványosabb változás a kasztnit és a biztonsági szempontokat érinti, a szabályok új orrmagasságot írnak elő. 
“A cél az autók borulási esélyének csökkentése, emellett a versenyzők fejsérülésének kockázata is alacsonyabb, mint a korábbi, magas orrkialakítás mellett. Az egyéb törési zónák változása vaskosabb oldaldobozokat is eredményezett, különösen az igen behúzott hasú C32-eshez viszonyítva.”
“Aerodinamikai szempontból is sok a változás. Az első szárny keskenyebb lett, a hátsó szárnyak alsó síkja eltűnt, így teljesen átalakítottuk a hátsó szárny tartóstruktúráját. A hátsó szárny felső részének mélysége is csökkent, a DRS 15 mm-rel kisebb távon nyitható. A diffúzor középső részén sem lehetnek már kitüremkedések, az autó motorindító rése pedig zárt lett. A kipufogó kivezetése az autó középvonalára került, a szabályalkotók ezzel kizárták a kipufogógázok aerodinamikai, leszorítóerő termelésére való felhasználását.” 

Sauber-Ferrari C33

“Idéntől a rajttól a célig csak 100 kg üzemanyagot használhatunk majd, így kisebb lett az üzemanyagtartály, ezzel együtt pedig rövidebb lett a kasztni. Az új motor is komoly kihívást jelentett az elhelyezés tekintetében. A hűtők jelentősen nagyobbak és több elektronikai alkatrészt kellett bezsúfolnunk a motortérbe.”
 
“Ezen felül bár az autó minimális tömegét 640-ről 691 kilóra emelték, ez nem fedi le teljesen az új rendszerek plusztömegét, így a súlycsökkentés a tervezés egyik legfőbb szempontja volt. Összességében alaposan fel volt adva a lecke, alig várjuk, hogy lássuk, milyen munkát végeztünk a többiekkel összevetve.”

Adrian Sutil a 99-es számmal versenyez

“Igen, lassan itt az új szezon. Január végén járunk, jön az első teszt, alig várom, hogy lássam, mi lesz. Nagyon kíváncsi vagyok, hiszen senki nem tudja, előre, milyen az autó a pályán” – kezdte a 2007-től tavalyig egyetlen csapatnál, a Force Indiánál dolgozó Sutil. 
“Sok időt töltöttem a gyárban, a lehető legtöbbet. Jó volt, hogy már december közepén hivatalossá vált az igazolás. Időben elkezdhettem a felkészülést, főképp, hogy új csapatot, új embereket kellett megismernem, meg kellett jegyeznem az új arcokat. Még sok a munka, de jól halad a felkészülés, jól érzem itt magam az első teszt előtt.” 
“Igyekszem folyamatosan fejlődni. A legjobb idényem 2011 volt, amikor 9. lettem a bajnokságban, szóval az ésszerű célom, hogy ezen javítsak idén. Persze nagyon az elején járunk még, nehéz jósolgatni.” 

Sutil idei sisakja

Sutil idei sisakja


“A rajtszámom a 99-es, igen. Szinte mindenki a lehető legalacsonyabb számra hajtott, én a legmagasabbat kértem. A maximumot célzom.”
“A csapattársamat (Gutierrezt) még nem ismerem igazán jól, de már a Forma-1 előtti idejéből ismertük egymást, amikor a GP3-ban és a GP2-ben versenyzett. Közös barátunk is van, szóval azért tudok róla ezt-azt, a későbbiekben pedig jobban is megismerjük majd egymást. Jó srác, úgy hallottam, hogy képzett, szóval várom a közös munkát!”
“Idén a legfőbb kihívás az lesz, főleg az első futamokon, hogy kihozzuk a maximumot az autóból. A legkomolyabb feladat talán az üzemanyag menedzselése lesz. Korábban nem igazán koncentráltunk erre, rendesen lehetett nyomni a futamon. Most egy kicsit jobban hasonlít majd a tartóssági versenyzésre. Bőven lesz mit tanulnunk.”

Esteban Gutierrez a 21-essel áll rajthoz

Gutierrez azt hangsúlyozta, hogy második F1-es évében már teljes értékű pilóta lesz a Saubernél:
“Szeretném elérni, hogy én legyek a csapat vezető pilótája. Az idei a második idényem a Forma-1-ben, szóval a tapasztalatok birtokában komoly szerepet vállalhatok a nagy változások idején. Versenyzőként szeretnék a következő szintre lépni. Úgy gondolom, hogy idén már más hozzáállással versenyezhetek, teljes lendülettel kezdhetem az évet.” 

Gutierrez idei bukósisakja

Gutierrez idei bukósisakja


“Nagyon készültem a télen, kielemeztem, kiértékeltem a bemutatkozóidényemet, hogy ennek birtokában vágjak neki az új évnek.”
“Versenyzőként sajátos módon befolyásoljuk a stratégiát. Újoncként mindig egy kicsit zavarban voltam az idény elején, de aztán felvettem a ritmust, átláttam a dolgokat. Most, a második szezonomban már eredményesebb lehetek, jobban belefolyhatok a dolgokba, nagyobb befolyásom lehet a csapattal végzett munkára.” 

Kommentek

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.