F1-motor, amivel senki sem versenyez

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 10.30

Abszurd: a Forma-1-ből 2013 végén kiszállt Cosworth is kifejlesztette a maga V6-os turbómotorját, az azonban nem lesz ott a 2014-es rajtrácson.

A brit független gyártó, a Cosworth 2010-ben az új kiscsapatok beszállásával a Forma-1 “legnagyobb” motorszállítójaként tért vissza, hiszen a Lotus Racing (ma már Caterham F1), a Virgin Racing (ma Marussia F1), a Hispania (később HRT, 2012 végén megszűnt) mellett a Williams is az ő erőforrásaikkal állt rajthoz.


A patinás cégnek azonban csak a közmondásos 15 perc hírnév jutott ebben a körben, hiszen a Williams és a Lotus (Caterham) gyorsan a Renault-ra váltott, 2013-ra pedig, a HRT kiszállása után már csak a Marussia körözött az ő 2,4 literes V8-asaikkal.
A Marussia tavaly ősszel jelentette be a kézenfekvőt: Ferrarira váltottak 2014-re, jó ideje “köztudott” volt ugyanis, hogy a Cosworth nem is készült az F1-be megérkező 1,6 literes turbós V6-osok korszakára.
A Race Engine Technology szaklap most rácáfolt erre, kiderült hogy a brit motorgyártó igenis dolgozott az új erőforrásokon. A magazin arról ír, hogy a Cosworth-nél az F1-es beszállás gondolatával kacérkodó Volkswagen-konszern biztatására már 2010-ben elkezdtek dolgozni egy új, soros négyhengeres motoron, majd a szabályok tisztázódása után átálltak a V6-os turbós projektre. 


A munka állítólag az F1-ből való távozás ellenére sem fog kárba veszni, úgy tudni, hogy egy meg nem nevezett utcai autós fejlesztésben használhatják majd fel a négy- és hathengeres erőforrást is. Mi hozzátesszük még, hogy akár a Le Mans-i prototípusoknál is lehet jövője a motornak, ugyanis a WEC (tartóssági világbajnokság) szabályaihoz is maradéktalanul passzolnak az új F1-es motorok.
2014-ben a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso és a Caterham a Renault, a Mercedes AMG, a McLaren, a Force India és a Williams a Mercedes, míg a Ferrari, a Sauber és a Marussia a Ferrari 1,6 literes turbós V6-os erőforrásaival indul.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.