F1-motor, amivel senki sem versenyez

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 10.30

Abszurd: a Forma-1-ből 2013 végén kiszállt Cosworth is kifejlesztette a maga V6-os turbómotorját, az azonban nem lesz ott a 2014-es rajtrácson.

A brit független gyártó, a Cosworth 2010-ben az új kiscsapatok beszállásával a Forma-1 “legnagyobb” motorszállítójaként tért vissza, hiszen a Lotus Racing (ma már Caterham F1), a Virgin Racing (ma Marussia F1), a Hispania (később HRT, 2012 végén megszűnt) mellett a Williams is az ő erőforrásaikkal állt rajthoz.


A patinás cégnek azonban csak a közmondásos 15 perc hírnév jutott ebben a körben, hiszen a Williams és a Lotus (Caterham) gyorsan a Renault-ra váltott, 2013-ra pedig, a HRT kiszállása után már csak a Marussia körözött az ő 2,4 literes V8-asaikkal.
A Marussia tavaly ősszel jelentette be a kézenfekvőt: Ferrarira váltottak 2014-re, jó ideje “köztudott” volt ugyanis, hogy a Cosworth nem is készült az F1-be megérkező 1,6 literes turbós V6-osok korszakára.
A Race Engine Technology szaklap most rácáfolt erre, kiderült hogy a brit motorgyártó igenis dolgozott az új erőforrásokon. A magazin arról ír, hogy a Cosworth-nél az F1-es beszállás gondolatával kacérkodó Volkswagen-konszern biztatására már 2010-ben elkezdtek dolgozni egy új, soros négyhengeres motoron, majd a szabályok tisztázódása után átálltak a V6-os turbós projektre. 


A munka állítólag az F1-ből való távozás ellenére sem fog kárba veszni, úgy tudni, hogy egy meg nem nevezett utcai autós fejlesztésben használhatják majd fel a négy- és hathengeres erőforrást is. Mi hozzátesszük még, hogy akár a Le Mans-i prototípusoknál is lehet jövője a motornak, ugyanis a WEC (tartóssági világbajnokság) szabályaihoz is maradéktalanul passzolnak az új F1-es motorok.
2014-ben a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso és a Caterham a Renault, a Mercedes AMG, a McLaren, a Force India és a Williams a Mercedes, míg a Ferrari, a Sauber és a Marussia a Ferrari 1,6 literes turbós V6-os erőforrásaival indul.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.