F1: Megjött Räikkönenék új Ferrarija

Ferrari F14 T

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 14.35

A Ferrari szombaton délután leleplezte 2014-es Forma-1-es modelljét, az F14 T-t. Fernando Alonso és Kimi Räikkönen új autója furcsa, csapott orrot kapott.

A Ferrari szombaton délután leleplezte 2014-es Forma-1-es modelljét, az F14 T-t. 
A több mint egymillió szurkolói szavazat alapján elkeresztelt autóval az olasz csapat igyekszik végre üldözőből favorittá válni, nagyban építenek arra is, hogy az idei szabályváltozások mellett tiszta lappal indulva, a kasztnit és az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrást is házon belül, összehangoltan tervezve és gyártva előnyben lehetnek másokkal szemben.
A Ferrari az elmúlt években sokat küszködött a rossza aerodinamikájú kasztnikkal, azonban év közben leigazolták a Lotus korábbi technikai főnökét, James Allisont és az enstone-i csapat aerodinamikai főnökét, Dirk de Beert, emellett felújították, újrakalibrálták a maranellói szélcsatornát is. 
Alonso Schumachert másolná
“Azt hiszem, Schumacher az ötödik évében nyert (bajnoki címet) a Ferrarival. Én is az ötödik évemben vagyok, remélem, hogy sikerül az övéhez hasonló sikereket elérnem. Az elmúlt négy évben is volt esélyünk, 2010-ben és 2012-ben különösen közel jártunk a bajnoki sikerhez. Idén újra megpróbáljuk, remélhetőleg jól alakul!” – mondta Fernando Alonso a leleplezés kapcsán.

Alonso 2014-es sisakja

Alonso 2014-es sisakja


“Úgy gondolom, Kimivel elég erős párost alkothatunk, mindkettőnknek voltak már Forma-1-es sikereink. De most újra ki kell ismerni mindent, minden évben a nulláról indulunk. Ha jól teljesítünk, akkor erős lesz a csapat, szép eredményeket hozhatunk a Ferrarinak. Ha nem megyünk elég jól, akkor egy másik csapatnak lesz jó párosa. Szóval rajtunk múlik, hogy jó munkát végezzünk.”
“Szerintem 2014-ben óriásit változik a Forma-1 az új szabályok miatt, ennek pedig lesz kihatása a vezetési stílusra is, egyértelműen kíváncsian nézek elébe az új Forma-1 felfedezésének” – magyarázta a spanyol.

Räikkönen 100 százalékos lett a Ferrari kedvéért
“Jó visszatérni a Ferrari-csapathoz, ahol 2007-ben megnyertem a bajnoki címemet, a cél pedig most is ugyanez: mindent beleadni, futamokat és bajnoki címeket nyerni, aztán majd kiderül, hogyan alakul.”
“Hogy hiányzott-e a vezetés? Nos, jó volt egy kis szünet, és mindenképp át kellett esnem egy kis műtéten, nem volt választásom, 100 százalékos akartam lenni az idényre. Szóval ez volt a helyes és az egyetlen választás, így volt jó az időzítés. Idén meg úgyis vezetünk még eleget” – utalt arra a finn, hogy a 2013-as szezon utolsó két versenyét már kihagyta a hátproblémái miatt.

Räikkönen 2014-es sisakja

Räikkönen 2014-es sisakja


“Hogy a miénk-e a legerősebb csapat? Hát nyilván reméljük! Mindketten hajtunk, mindketten nyerni akarunk, aztán majd meglátjuk, mi lesz, hogy sikerül-e visszahozni a bajnoki címeket a Ferrarihoz. De nagyon sok dolog, tényező van az új szabályok miatt, ami befolyásolhatja majd az eredményeket, viszont mindketten képesek vagyunk az élen küzdeni, a bajnoki címért harcolni.”
“Nekünk a külső nem olyan fontos, a lényeg az, hogy gyors-e az autó vagy sem” – mondta a 2007-as bajnok a nem túl esztétikus új orrcsúcsokról.

A főnökök optimisták

“Fontosak voltak azok a változások, amelyeket az elmúlt években strukturálisan végrehajtottunk, és persze a befektetéseknek is jó hasznát vettük” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. “Szereztünk nagy neveket, akik a Forma-1-ben nagyon ismertek, és kevésbé híres szakembereket, akik ugyanolyan fontosak.”

“De nemcsak az emberekbe invesztáltunk, hanem a technikába is, a szimulációkba és a szélcsatornába. Ezek kellettek ahhoz, hogy a csapatunk feljebb léphessen. Az idei év jelentette technikai kihívás a legnagyobb az F1 elmúlt tíz évében. Teljesen új erőforrás, teljesen új, érdekes szabályok, amelyeket a lehető legjobban kell kihasználnunk, hogy javíthassunk a teljesítményünkön. Sok dolgunk lesz az új rendszerekkel, a fogyasztással, sőt a bokszkiállásokkal is. A szezon nagyon-nagyon hosszú lesz, fontos, hogy megbízható autóval kezdjük, és végig tudjuk tartani a fejlesztési tempót, ami tavaly nem sikerült.”

“A tesztek első napjai mindenkinek kihívást jelentenek majd, sok dolgot kell ellenőriznünk. A csapaton belül nagyon világosnak kell lennie mindenkinek, hogy száz százalékig a munkánkra kell koncentrálnunk, ha sikeresek akarunk lenni.”

Luca di Montezemolo Ferrari-elnök optimistán várja az évet az F14 T-vel. “Egy olyan nap, mint amilyen a mai, mindig különleges” – fogalmazott Montezemolo. “Már húsz éve csinálom ezt, de minden év más és más. Meggyőződésem, hogy erős csapatunk van, és mindenünk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Két nagyon erős pilótánk van: Kimi, akivel az utolsó vb-címet nyertük, és Fernando, aki nagyon erős teljesítménnyel szerezte meg a második helyet tavaly.”

“Itt az ideje nyerni: nagyon bízom az új technikai igazgatónkban, James Allisonban, és a munkában, amelyet az embereink a motoron, a nagyon komplikált motoron végeztek. Fontos lesz a megbízhatóság, és eleinte talán nehéz lesz megítélni, ki és hol áll, mi a csúcson szeretnénk lenni. Ezért kell teljes koncentrációval dolgoznunk.”

A héten megmutatták a csinos Force Indiát, a Williamst, a duplaagyaras Lotust és a terminátoros McLarent is, a furcsa orrok pedig pikáns asszociációkat is elindítottak.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.