F1: Megjött Räikkönenék új Ferrarija

Ferrari F14 T

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 14.35

A Ferrari szombaton délután leleplezte 2014-es Forma-1-es modelljét, az F14 T-t. Fernando Alonso és Kimi Räikkönen új autója furcsa, csapott orrot kapott.

A Ferrari szombaton délután leleplezte 2014-es Forma-1-es modelljét, az F14 T-t. 
A több mint egymillió szurkolói szavazat alapján elkeresztelt autóval az olasz csapat igyekszik végre üldözőből favorittá válni, nagyban építenek arra is, hogy az idei szabályváltozások mellett tiszta lappal indulva, a kasztnit és az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrást is házon belül, összehangoltan tervezve és gyártva előnyben lehetnek másokkal szemben.
A Ferrari az elmúlt években sokat küszködött a rossza aerodinamikájú kasztnikkal, azonban év közben leigazolták a Lotus korábbi technikai főnökét, James Allisont és az enstone-i csapat aerodinamikai főnökét, Dirk de Beert, emellett felújították, újrakalibrálták a maranellói szélcsatornát is. 
Alonso Schumachert másolná
“Azt hiszem, Schumacher az ötödik évében nyert (bajnoki címet) a Ferrarival. Én is az ötödik évemben vagyok, remélem, hogy sikerül az övéhez hasonló sikereket elérnem. Az elmúlt négy évben is volt esélyünk, 2010-ben és 2012-ben különösen közel jártunk a bajnoki sikerhez. Idén újra megpróbáljuk, remélhetőleg jól alakul!” – mondta Fernando Alonso a leleplezés kapcsán.

Alonso 2014-es sisakja

Alonso 2014-es sisakja


“Úgy gondolom, Kimivel elég erős párost alkothatunk, mindkettőnknek voltak már Forma-1-es sikereink. De most újra ki kell ismerni mindent, minden évben a nulláról indulunk. Ha jól teljesítünk, akkor erős lesz a csapat, szép eredményeket hozhatunk a Ferrarinak. Ha nem megyünk elég jól, akkor egy másik csapatnak lesz jó párosa. Szóval rajtunk múlik, hogy jó munkát végezzünk.”
“Szerintem 2014-ben óriásit változik a Forma-1 az új szabályok miatt, ennek pedig lesz kihatása a vezetési stílusra is, egyértelműen kíváncsian nézek elébe az új Forma-1 felfedezésének” – magyarázta a spanyol.

Räikkönen 100 százalékos lett a Ferrari kedvéért
“Jó visszatérni a Ferrari-csapathoz, ahol 2007-ben megnyertem a bajnoki címemet, a cél pedig most is ugyanez: mindent beleadni, futamokat és bajnoki címeket nyerni, aztán majd kiderül, hogyan alakul.”
“Hogy hiányzott-e a vezetés? Nos, jó volt egy kis szünet, és mindenképp át kellett esnem egy kis műtéten, nem volt választásom, 100 százalékos akartam lenni az idényre. Szóval ez volt a helyes és az egyetlen választás, így volt jó az időzítés. Idén meg úgyis vezetünk még eleget” – utalt arra a finn, hogy a 2013-as szezon utolsó két versenyét már kihagyta a hátproblémái miatt.

Räikkönen 2014-es sisakja

Räikkönen 2014-es sisakja


“Hogy a miénk-e a legerősebb csapat? Hát nyilván reméljük! Mindketten hajtunk, mindketten nyerni akarunk, aztán majd meglátjuk, mi lesz, hogy sikerül-e visszahozni a bajnoki címeket a Ferrarihoz. De nagyon sok dolog, tényező van az új szabályok miatt, ami befolyásolhatja majd az eredményeket, viszont mindketten képesek vagyunk az élen küzdeni, a bajnoki címért harcolni.”
“Nekünk a külső nem olyan fontos, a lényeg az, hogy gyors-e az autó vagy sem” – mondta a 2007-as bajnok a nem túl esztétikus új orrcsúcsokról.

A főnökök optimisták

“Fontosak voltak azok a változások, amelyeket az elmúlt években strukturálisan végrehajtottunk, és persze a befektetéseknek is jó hasznát vettük” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. “Szereztünk nagy neveket, akik a Forma-1-ben nagyon ismertek, és kevésbé híres szakembereket, akik ugyanolyan fontosak.”

“De nemcsak az emberekbe invesztáltunk, hanem a technikába is, a szimulációkba és a szélcsatornába. Ezek kellettek ahhoz, hogy a csapatunk feljebb léphessen. Az idei év jelentette technikai kihívás a legnagyobb az F1 elmúlt tíz évében. Teljesen új erőforrás, teljesen új, érdekes szabályok, amelyeket a lehető legjobban kell kihasználnunk, hogy javíthassunk a teljesítményünkön. Sok dolgunk lesz az új rendszerekkel, a fogyasztással, sőt a bokszkiállásokkal is. A szezon nagyon-nagyon hosszú lesz, fontos, hogy megbízható autóval kezdjük, és végig tudjuk tartani a fejlesztési tempót, ami tavaly nem sikerült.”

“A tesztek első napjai mindenkinek kihívást jelentenek majd, sok dolgot kell ellenőriznünk. A csapaton belül nagyon világosnak kell lennie mindenkinek, hogy száz százalékig a munkánkra kell koncentrálnunk, ha sikeresek akarunk lenni.”

Luca di Montezemolo Ferrari-elnök optimistán várja az évet az F14 T-vel. “Egy olyan nap, mint amilyen a mai, mindig különleges” – fogalmazott Montezemolo. “Már húsz éve csinálom ezt, de minden év más és más. Meggyőződésem, hogy erős csapatunk van, és mindenünk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Két nagyon erős pilótánk van: Kimi, akivel az utolsó vb-címet nyertük, és Fernando, aki nagyon erős teljesítménnyel szerezte meg a második helyet tavaly.”

“Itt az ideje nyerni: nagyon bízom az új technikai igazgatónkban, James Allisonban, és a munkában, amelyet az embereink a motoron, a nagyon komplikált motoron végeztek. Fontos lesz a megbízhatóság, és eleinte talán nehéz lesz megítélni, ki és hol áll, mi a csúcson szeretnénk lenni. Ezért kell teljes koncentrációval dolgoznunk.”

A héten megmutatták a csinos Force Indiát, a Williamst, a duplaagyaras Lotust és a terminátoros McLarent is, a furcsa orrok pedig pikáns asszociációkat is elindítottak.

Kommentek

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A Skodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.