F1: Megjött Räikkönenék új Ferrarija

Ferrari F14 T

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 14.35

A Ferrari szombaton délután leleplezte 2014-es Forma-1-es modelljét, az F14 T-t. Fernando Alonso és Kimi Räikkönen új autója furcsa, csapott orrot kapott.

A Ferrari szombaton délután leleplezte 2014-es Forma-1-es modelljét, az F14 T-t. 
A több mint egymillió szurkolói szavazat alapján elkeresztelt autóval az olasz csapat igyekszik végre üldözőből favorittá válni, nagyban építenek arra is, hogy az idei szabályváltozások mellett tiszta lappal indulva, a kasztnit és az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrást is házon belül, összehangoltan tervezve és gyártva előnyben lehetnek másokkal szemben.
A Ferrari az elmúlt években sokat küszködött a rossza aerodinamikájú kasztnikkal, azonban év közben leigazolták a Lotus korábbi technikai főnökét, James Allisont és az enstone-i csapat aerodinamikai főnökét, Dirk de Beert, emellett felújították, újrakalibrálták a maranellói szélcsatornát is. 
Alonso Schumachert másolná
“Azt hiszem, Schumacher az ötödik évében nyert (bajnoki címet) a Ferrarival. Én is az ötödik évemben vagyok, remélem, hogy sikerül az övéhez hasonló sikereket elérnem. Az elmúlt négy évben is volt esélyünk, 2010-ben és 2012-ben különösen közel jártunk a bajnoki sikerhez. Idén újra megpróbáljuk, remélhetőleg jól alakul!” – mondta Fernando Alonso a leleplezés kapcsán.

Alonso 2014-es sisakja

Alonso 2014-es sisakja


“Úgy gondolom, Kimivel elég erős párost alkothatunk, mindkettőnknek voltak már Forma-1-es sikereink. De most újra ki kell ismerni mindent, minden évben a nulláról indulunk. Ha jól teljesítünk, akkor erős lesz a csapat, szép eredményeket hozhatunk a Ferrarinak. Ha nem megyünk elég jól, akkor egy másik csapatnak lesz jó párosa. Szóval rajtunk múlik, hogy jó munkát végezzünk.”
“Szerintem 2014-ben óriásit változik a Forma-1 az új szabályok miatt, ennek pedig lesz kihatása a vezetési stílusra is, egyértelműen kíváncsian nézek elébe az új Forma-1 felfedezésének” – magyarázta a spanyol.

Räikkönen 100 százalékos lett a Ferrari kedvéért
“Jó visszatérni a Ferrari-csapathoz, ahol 2007-ben megnyertem a bajnoki címemet, a cél pedig most is ugyanez: mindent beleadni, futamokat és bajnoki címeket nyerni, aztán majd kiderül, hogyan alakul.”
“Hogy hiányzott-e a vezetés? Nos, jó volt egy kis szünet, és mindenképp át kellett esnem egy kis műtéten, nem volt választásom, 100 százalékos akartam lenni az idényre. Szóval ez volt a helyes és az egyetlen választás, így volt jó az időzítés. Idén meg úgyis vezetünk még eleget” – utalt arra a finn, hogy a 2013-as szezon utolsó két versenyét már kihagyta a hátproblémái miatt.

Räikkönen 2014-es sisakja

Räikkönen 2014-es sisakja


“Hogy a miénk-e a legerősebb csapat? Hát nyilván reméljük! Mindketten hajtunk, mindketten nyerni akarunk, aztán majd meglátjuk, mi lesz, hogy sikerül-e visszahozni a bajnoki címeket a Ferrarihoz. De nagyon sok dolog, tényező van az új szabályok miatt, ami befolyásolhatja majd az eredményeket, viszont mindketten képesek vagyunk az élen küzdeni, a bajnoki címért harcolni.”
“Nekünk a külső nem olyan fontos, a lényeg az, hogy gyors-e az autó vagy sem” – mondta a 2007-as bajnok a nem túl esztétikus új orrcsúcsokról.

A főnökök optimisták

“Fontosak voltak azok a változások, amelyeket az elmúlt években strukturálisan végrehajtottunk, és persze a befektetéseknek is jó hasznát vettük” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. “Szereztünk nagy neveket, akik a Forma-1-ben nagyon ismertek, és kevésbé híres szakembereket, akik ugyanolyan fontosak.”

“De nemcsak az emberekbe invesztáltunk, hanem a technikába is, a szimulációkba és a szélcsatornába. Ezek kellettek ahhoz, hogy a csapatunk feljebb léphessen. Az idei év jelentette technikai kihívás a legnagyobb az F1 elmúlt tíz évében. Teljesen új erőforrás, teljesen új, érdekes szabályok, amelyeket a lehető legjobban kell kihasználnunk, hogy javíthassunk a teljesítményünkön. Sok dolgunk lesz az új rendszerekkel, a fogyasztással, sőt a bokszkiállásokkal is. A szezon nagyon-nagyon hosszú lesz, fontos, hogy megbízható autóval kezdjük, és végig tudjuk tartani a fejlesztési tempót, ami tavaly nem sikerült.”

“A tesztek első napjai mindenkinek kihívást jelentenek majd, sok dolgot kell ellenőriznünk. A csapaton belül nagyon világosnak kell lennie mindenkinek, hogy száz százalékig a munkánkra kell koncentrálnunk, ha sikeresek akarunk lenni.”

Luca di Montezemolo Ferrari-elnök optimistán várja az évet az F14 T-vel. “Egy olyan nap, mint amilyen a mai, mindig különleges” – fogalmazott Montezemolo. “Már húsz éve csinálom ezt, de minden év más és más. Meggyőződésem, hogy erős csapatunk van, és mindenünk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Két nagyon erős pilótánk van: Kimi, akivel az utolsó vb-címet nyertük, és Fernando, aki nagyon erős teljesítménnyel szerezte meg a második helyet tavaly.”

“Itt az ideje nyerni: nagyon bízom az új technikai igazgatónkban, James Allisonban, és a munkában, amelyet az embereink a motoron, a nagyon komplikált motoron végeztek. Fontos lesz a megbízhatóság, és eleinte talán nehéz lesz megítélni, ki és hol áll, mi a csúcson szeretnénk lenni. Ezért kell teljes koncentrációval dolgoznunk.”

A héten megmutatták a csinos Force Indiát, a Williamst, a duplaagyaras Lotust és a terminátoros McLarent is, a furcsa orrok pedig pikáns asszociációkat is elindítottak.

Kommentek

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.