F1: Újra megpróbálkoznak a tiltással

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.24. 09.30

A Forma-1 2014-ben drasztikus változásokkal vág neki az új idénynek, a szabályalkotók pedig igyekeznek 2015-re is beszuszakolni pár ötletet, többek között a gumimelegítő paplanok betiltását.

A Forma-1 igen komoly szabályváltozásokkal készül 2014-re mind műszaki, mind sportszempontból, és most úgy tűnik, hogy a szabályalkotók a jövő évben is folytatni kívánják a változtatásokat. Az FIA Motorsport Világtanácsa csütörtöki ülésén úgy döntött, hogy 2015-re betiltják a gumimelegítő paplanok alkalmazását.  
Az ötletet már az előző, 2009-es nagy változások idején is bedobták, de végül biztonsági megfontolások, a pilóták aggodalmai miatt nem lett belőle semmi. A versenyzők attól tartottak, hogy a hideg gumikkal pályára lépő autók egyszerűen túl lassúak lennének a már felmelegített abroncsokon köröző versenytársakhoz képest, a sebességkülönbség pedig komoly balesetveszélyt hordozna.


A 2015-re tervezett jelentős változások közé tartozik az is, hogy megváltozik a “konstruktőr” definíciója, azaz a jövő évtől a csapatoknak már nem lesz kötelező maguknak tervezni és legyártani a felfüggesztés és a fékhűtés elemeit – ezzel a költségeket kívánják csökkenteni.
Míg 2014-re az új, turbós hibrid erőforrások miatt 690 kg-ra növelték az autók pilótával együtt, de üzemanyag nélkül mért tömegét, majd ezt az áttervezett, strapabíróbb gumik miatt még egy kilóval 691-re emelték, 2015-re már érdemben figyelembe veszik a nagyobb termetük miatt jelenleg extrém fogyókúrára kényszerített versenyzők érdekeit, így a limit 10 kg-mal nő majd, 701 kilóra módosul.
Az FIA a 2014-es éve első felében további, elsősorban a költségcsökkentést célzó új szabályokat akar alkotni, amelyeket június környékén véglegesíthetnek majd.

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.