F1: Újra megpróbálkoznak a tiltással

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.24. 09.30

A Forma-1 2014-ben drasztikus változásokkal vág neki az új idénynek, a szabályalkotók pedig igyekeznek 2015-re is beszuszakolni pár ötletet, többek között a gumimelegítő paplanok betiltását.

A Forma-1 igen komoly szabályváltozásokkal készül 2014-re mind műszaki, mind sportszempontból, és most úgy tűnik, hogy a szabályalkotók a jövő évben is folytatni kívánják a változtatásokat. Az FIA Motorsport Világtanácsa csütörtöki ülésén úgy döntött, hogy 2015-re betiltják a gumimelegítő paplanok alkalmazását.  
Az ötletet már az előző, 2009-es nagy változások idején is bedobták, de végül biztonsági megfontolások, a pilóták aggodalmai miatt nem lett belőle semmi. A versenyzők attól tartottak, hogy a hideg gumikkal pályára lépő autók egyszerűen túl lassúak lennének a már felmelegített abroncsokon köröző versenytársakhoz képest, a sebességkülönbség pedig komoly balesetveszélyt hordozna.


A 2015-re tervezett jelentős változások közé tartozik az is, hogy megváltozik a “konstruktőr” definíciója, azaz a jövő évtől a csapatoknak már nem lesz kötelező maguknak tervezni és legyártani a felfüggesztés és a fékhűtés elemeit – ezzel a költségeket kívánják csökkenteni.
Míg 2014-re az új, turbós hibrid erőforrások miatt 690 kg-ra növelték az autók pilótával együtt, de üzemanyag nélkül mért tömegét, majd ezt az áttervezett, strapabíróbb gumik miatt még egy kilóval 691-re emelték, 2015-re már érdemben figyelembe veszik a nagyobb termetük miatt jelenleg extrém fogyókúrára kényszerített versenyzők érdekeit, így a limit 10 kg-mal nő majd, 701 kilóra módosul.
Az FIA a 2014-es éve első felében további, elsősorban a költségcsökkentést célzó új szabályokat akar alkotni, amelyeket június környékén véglegesíthetnek majd.

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.