F1: Újra megpróbálkoznak a tiltással

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.24. 09.30

A Forma-1 2014-ben drasztikus változásokkal vág neki az új idénynek, a szabályalkotók pedig igyekeznek 2015-re is beszuszakolni pár ötletet, többek között a gumimelegítő paplanok betiltását.

A Forma-1 igen komoly szabályváltozásokkal készül 2014-re mind műszaki, mind sportszempontból, és most úgy tűnik, hogy a szabályalkotók a jövő évben is folytatni kívánják a változtatásokat. Az FIA Motorsport Világtanácsa csütörtöki ülésén úgy döntött, hogy 2015-re betiltják a gumimelegítő paplanok alkalmazását.  
Az ötletet már az előző, 2009-es nagy változások idején is bedobták, de végül biztonsági megfontolások, a pilóták aggodalmai miatt nem lett belőle semmi. A versenyzők attól tartottak, hogy a hideg gumikkal pályára lépő autók egyszerűen túl lassúak lennének a már felmelegített abroncsokon köröző versenytársakhoz képest, a sebességkülönbség pedig komoly balesetveszélyt hordozna.


A 2015-re tervezett jelentős változások közé tartozik az is, hogy megváltozik a “konstruktőr” definíciója, azaz a jövő évtől a csapatoknak már nem lesz kötelező maguknak tervezni és legyártani a felfüggesztés és a fékhűtés elemeit – ezzel a költségeket kívánják csökkenteni.
Míg 2014-re az új, turbós hibrid erőforrások miatt 690 kg-ra növelték az autók pilótával együtt, de üzemanyag nélkül mért tömegét, majd ezt az áttervezett, strapabíróbb gumik miatt még egy kilóval 691-re emelték, 2015-re már érdemben figyelembe veszik a nagyobb termetük miatt jelenleg extrém fogyókúrára kényszerített versenyzők érdekeit, így a limit 10 kg-mal nő majd, 701 kilóra módosul.
Az FIA a 2014-es éve első felében további, elsősorban a költségcsökkentést célzó új szabályokat akar alkotni, amelyeket június környékén véglegesíthetnek majd.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.