A McLaren pénteken kora délután Wokingban leleplezte 2014-es Forma-1-es autóját, az MP4-29-est. Az új szabályrendszerhez tervezett immár a Mercedes 1,6 literes V6-os turbómotorját rejtő  modell a hatalomba visszatért, száraz és precíz Ron Dennishez illően szürke, pontosabban ezüst-fekete, igen marcona és a biztonsági előírásokhoz alkalmazkodva “tökorrú”.
Az autó színtelenségét a dennisi “szögletesség” mellett a névadó szponzor hiánya is indokolja, a Vodafone tavaly év végi távozása után most nem mutattak be új főtámogatót. A leleplezés kapcsán a papíron még csapatfőnök Martin Whitmarsh-tól egy szót sem lehetett hallani-olvasni, így immár egyértelmű, hogy 2014-től nem ő vezeti az alakulatot, igaz, az utódot sem nevezték meg, pedig esélyesnek látszott, hogy a Lotustól frissen távozott Eric Boullier kapja a pozíciót.

Kevin Magnussen, Jenson Button és a tartalékos Stoffel Vandoorne az új autóval

A csapat ügyvezetője, Jonathan Neale így beszélt:
“Sosem volt még ekkora szabályváltozás. Rettentően nehéz volt az összes változáshoz alkalmazkodni, az összes kihívásnak megfelelni. Tisztában vagyunk vele, hogy a kezdeti egyenletes teljesítmény fontosabb a kiemelkedő eredményeknél, így a téli teszteken nem is a kihegyezett beállításokkal foglalkozunk majd, túl sok lesz az ismeretlen, ezért a tesztek, sőt még az első pár futam is az autó kiismeréséről szól majd.”
“Az idei év minden korábbinál hangsúlyosabban a fejlesztési versenyről szól majd. Bár korábban ezt láttuk,  most, nem feltétlenül az az autó lesz a bajnoki esélyes, amelyik a szezonnyitót nyeri. Nem, ez most a csapatok fejlesztési potenciáljáról és kompetenciájáról, a reakcióképességéről szól majd. Az első futamra már most megvan a fejlesztési csomagunk, a szélcsatornában és a számítógépes szimulációval pedig folyamatosan új dolgokat találunk.” 
“A pályás tesztelés megindulásával özönleni fognak az új ötletek és koncepciók – idén ezen múlik majd a bajnoki siker vagy a bukás.”

A sportigazgató Sam Michael is megszólalt: “Soha nem csináltunk titkot abból, mennyire csalódottak vagyunk a 2013-as szezon miatt” – így Michael. “A cél, hogy újra nyerjünk, a McLaren ezért létezik. Egy kis növekedésre, átalakításra persze szükség van, mielőtt visszatérünk abba a pozícióba, ahonnan a vb-címért küzdhetünk.”

“A jó dolog, hogy beismertük ezt, és hónapok óta ezért a célért dolgozunk. Készenlétben áll a Honda, kulcsemberekkel erősítettük meg a technikai stábot, és gondoskodunk a fiatal pilótáink karrierjéről is. A McLaren jövője fényes, most a céljaink elérése érdekében próbáljuk a helyükre tenni a kockákat.”

“2014-ben a folyamatos fejlődésre törekszünk, egész évben finomítjuk az autót, és erősítjük a szervezetünket. Az új szabályoknak való megfelelés jegyében hirtelen átalakulások is várhatók egyes elemeken. Arra készülünk, hogy három jól sikerült téli tesztünk lesz, amelyeken remélhetőleg sokat tanulunk, és sikerül gyorssá és kiegyensúlyozottá formálnunk az autót.”

“A szezon első felében éppen a kiegyensúlyozottság és megbízhatóság lesz a kulcs, ez kritikus lehet a téli teszteken. Nagyon nehéz és összetett szezon vár ránk, nem feltétlenül az nyeri a vb-t, aki az első versenyt. Megjósolhatatlan és izgalmas lesz, ami jó hír a rajongóknak.”

“Egy dolog biztos: az idén nagyon sok ötlet keveredik majd. Büszkék vagyunk arra, hogy egyes koncepciók már be is mutatkoztak az autóval, de biztosan lesznek területek, ahol tanulnunk és fejlődnünk kell.”
McLaren Mercedes MP4-29 Infographic
Source: McLaren.com