F1: 2014 – szörnyautók, kamu újítások?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.23. 09.30

A sereghajtó Caterhamnél sem a műszaki, sem a sportszabályok idei változásaival nem elégedettek maradéktalanul. A torz orrokra és a duplapontos szezonzáróra van panaszuk.

A Caterham teljesen új pilótafelállással, most-vagy-soha hozzáállással fut neki a drasztikusan új szabályokat hozó 2014-es Forma-1-es idénynek. A tavaly a bajnokság utolsó helyén záró alakulatnál nagy lehetőséget látnak a sportág történetében nyíló új fejezetben, de nem örülnek minden újításnak.
A kiscsapat egyik fő panasza az idénykezdet után valószínűleg általánossá váló nézetre alapul, miszerint az új biztonsági előírásokhoz igazított új orrkúpok nagyon csúnyán lesznek. A magasabbra kényszerített kasztni és az ütközési biztonság javítására hivatott alacsonyabbra nyúló orrkúp szörnyszülötteket hozhat majd a pályára, véli a Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul.


“Ez csúnya lesz! Az F1 azért továbbra is show, szóval tetszetősnek kellene lennie az emberek számára. A kissrácoknak álmodozniuk kellene a Forma-1-es autókról, de én nem tudom, hogy álmaik vagy rémálmaik lesznek-e idén, amikor meglátják az idei modelleket. Az orrok engem az Alien-filmekre emlékeztetnek, ahogy a szörny szájából kinyúlik még egy száj.”
“Ez persze az első törési zónára vonatkozó szabályokból természetesen fakadó következmény, de talán közösen sikerül majd foglalkoznunk ezzel a problémával, ugyanis az F1-nek tényleg álmokat kellene piacra vinnie.”  
A Caterham másik panasza is általánosnak mondható – a sereghajtó a duplapontos szezonzáróért sem rajong. Bár az utolsó pillanatban egy mezőny végi csapat akár nagyot is fordíthat az újításnak köszönhetően, az alapító-tulajdonos szerint az ilyesmi már túlzás, érdemi reform helyett mesterséges manipuláció.
“Az dupla pontozás csak kamu újítás. Sokkal jobb lenne, ha a valódi problémával foglalkoznánk, azaz szorosabbá tennénk a versenyt úgy, hogy egy Sauber, egy Lotus vagy egy Force India tényleg boríthassa a papírformát. A nézők az ilyesmit élvezik, ez hiányzik most a Forma-1-ből. A motorokkal, a KERS-szel és az ilyenekkel vacakolunk miközben a nagyok és a kicsik közti különbség miatt a versenyzés unalmassá vált.”  

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.