F1: 2014 – szörnyautók, kamu újítások?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.23. 09.30

A sereghajtó Caterhamnél sem a műszaki, sem a sportszabályok idei változásaival nem elégedettek maradéktalanul. A torz orrokra és a duplapontos szezonzáróra van panaszuk.

A Caterham teljesen új pilótafelállással, most-vagy-soha hozzáállással fut neki a drasztikusan új szabályokat hozó 2014-es Forma-1-es idénynek. A tavaly a bajnokság utolsó helyén záró alakulatnál nagy lehetőséget látnak a sportág történetében nyíló új fejezetben, de nem örülnek minden újításnak.
A kiscsapat egyik fő panasza az idénykezdet után valószínűleg általánossá váló nézetre alapul, miszerint az új biztonsági előírásokhoz igazított új orrkúpok nagyon csúnyán lesznek. A magasabbra kényszerített kasztni és az ütközési biztonság javítására hivatott alacsonyabbra nyúló orrkúp szörnyszülötteket hozhat majd a pályára, véli a Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul.


“Ez csúnya lesz! Az F1 azért továbbra is show, szóval tetszetősnek kellene lennie az emberek számára. A kissrácoknak álmodozniuk kellene a Forma-1-es autókról, de én nem tudom, hogy álmaik vagy rémálmaik lesznek-e idén, amikor meglátják az idei modelleket. Az orrok engem az Alien-filmekre emlékeztetnek, ahogy a szörny szájából kinyúlik még egy száj.”
“Ez persze az első törési zónára vonatkozó szabályokból természetesen fakadó következmény, de talán közösen sikerül majd foglalkoznunk ezzel a problémával, ugyanis az F1-nek tényleg álmokat kellene piacra vinnie.”  
A Caterham másik panasza is általánosnak mondható – a sereghajtó a duplapontos szezonzáróért sem rajong. Bár az utolsó pillanatban egy mezőny végi csapat akár nagyot is fordíthat az újításnak köszönhetően, az alapító-tulajdonos szerint az ilyesmi már túlzás, érdemi reform helyett mesterséges manipuláció.
“Az dupla pontozás csak kamu újítás. Sokkal jobb lenne, ha a valódi problémával foglalkoznánk, azaz szorosabbá tennénk a versenyt úgy, hogy egy Sauber, egy Lotus vagy egy Force India tényleg boríthassa a papírformát. A nézők az ilyesmit élvezik, ez hiányzik most a Forma-1-ből. A motorokkal, a KERS-szel és az ilyenekkel vacakolunk miközben a nagyok és a kicsik közti különbség miatt a versenyzés unalmassá vált.”  

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.