F1: 2014 – szörnyautók, kamu újítások?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.23. 09.30

A sereghajtó Caterhamnél sem a műszaki, sem a sportszabályok idei változásaival nem elégedettek maradéktalanul. A torz orrokra és a duplapontos szezonzáróra van panaszuk.

A Caterham teljesen új pilótafelállással, most-vagy-soha hozzáállással fut neki a drasztikusan új szabályokat hozó 2014-es Forma-1-es idénynek. A tavaly a bajnokság utolsó helyén záró alakulatnál nagy lehetőséget látnak a sportág történetében nyíló új fejezetben, de nem örülnek minden újításnak.
A kiscsapat egyik fő panasza az idénykezdet után valószínűleg általánossá váló nézetre alapul, miszerint az új biztonsági előírásokhoz igazított új orrkúpok nagyon csúnyán lesznek. A magasabbra kényszerített kasztni és az ütközési biztonság javítására hivatott alacsonyabbra nyúló orrkúp szörnyszülötteket hozhat majd a pályára, véli a Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul.


“Ez csúnya lesz! Az F1 azért továbbra is show, szóval tetszetősnek kellene lennie az emberek számára. A kissrácoknak álmodozniuk kellene a Forma-1-es autókról, de én nem tudom, hogy álmaik vagy rémálmaik lesznek-e idén, amikor meglátják az idei modelleket. Az orrok engem az Alien-filmekre emlékeztetnek, ahogy a szörny szájából kinyúlik még egy száj.”
“Ez persze az első törési zónára vonatkozó szabályokból természetesen fakadó következmény, de talán közösen sikerül majd foglalkoznunk ezzel a problémával, ugyanis az F1-nek tényleg álmokat kellene piacra vinnie.”  
A Caterham másik panasza is általánosnak mondható – a sereghajtó a duplapontos szezonzáróért sem rajong. Bár az utolsó pillanatban egy mezőny végi csapat akár nagyot is fordíthat az újításnak köszönhetően, az alapító-tulajdonos szerint az ilyesmi már túlzás, érdemi reform helyett mesterséges manipuláció.
“Az dupla pontozás csak kamu újítás. Sokkal jobb lenne, ha a valódi problémával foglalkoznánk, azaz szorosabbá tennénk a versenyt úgy, hogy egy Sauber, egy Lotus vagy egy Force India tényleg boríthassa a papírformát. A nézők az ilyesmit élvezik, ez hiányzik most a Forma-1-ből. A motorokkal, a KERS-szel és az ilyenekkel vacakolunk miközben a nagyok és a kicsik közti különbség miatt a versenyzés unalmassá vált.”  

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.