F1: Pucérra vetkőzött a Renault V6-osa

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 14.30

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.

Az idei F1-es autók teljesítménye 600 lóerő körüli lesz az 1,6-os turbómotorokkal, ehhez 160-at tesz hozzá a korábbinál sokkal hatékonyabbá váló, a hajtáslánc szerves részét képező energiavisszanyerő-rendszer. Vagyis a motor a szó szoros értelmében nem az autó kizárólagos energiaforrása lesz, ezért választotta a Renault is a Power Unit (erőforrás) Energy F1 hivatalos nevet.

A V6-os turbókat hat fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE). Az eddigi nyolc motor helyett minden részegységből maximum ötöt lehet felhasználni.

A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)

A Renault Sport F1 motorfőnöke, Rob White hangsúlyozta, hogy nem kell tartani attól, hogy az új erőforrások “elrontják” a Forma-1-et, vagy hogy sokkal lassabbak lesznek az autók.
“A rövid válasz: igen. Ez a kezdetben nagyon elméleti kérdés mostanra minden szempontból egyre valósabb lett, azonban aggodalomra semmi ok. Nyilván továbbra is csak a virtuális világról beszélünk, a pályáról még nincs tapasztalatunk, de a fékpadon végzett méréseink alapján az erőforrás a optimista becsléseket hozta.”
“Úgy véljük, hogy az erőforrás nagy teljesítményt biztosít majd, bőven eleget ahhoz, hogy az autók gyorsak lehessenek. Az más motor és az új aerodinamikai szabályok miatt az autók egy kicsit másképp adják majd le a teljesítményt, más lesz a vezetési élmény, de nem kétséges, hogy komoly tempót látunk majd a pályán.” 

Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél

Bár az új aerodinamika, az új erőforrások, az üzemanyag-fogyasztási limit és egyebek miatt az autók viselkedése és a vezetés változni fog, a Renault-szakember mindenkit biztosít arról, hogy ezután is igazi versenyek lesznek.
“Idén nagyon sok szempont befolyásolja majd a végeredményt, kiszámíthatatlanabb lesz a Forma-1, de a többség úgy véli, hogy a kiszámíthatatlanság csak jót tesz a sportnak. Persze az alapvető dolgok megmaradnak: most is 22 autó lesz a rajtrácson és az győz, akit elsőként intenek le. Közben ugyanúgy lesznek csaták a pályán, szóval valódi verseny lesz.”
“A versenyek végigvitele jelenti majd a fő különbséget 2013-hoz képest. Ezer módon lehet ugyanazt elérni, így eltérő forgatókönyvek, más és más lehetőségek szerint lehet a teljesítményt felhasználni. Bár az eszközök újak lesznek, az alapok ugyanazok maradnak majd a futamokon. Végső soron most is a versenyzőkön múlik majd, mit hoznak ki a lehetőségekből.”

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.