F1: Pucérra vetkőzött a Renault V6-osa

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 14.30

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.

Az idei F1-es autók teljesítménye 600 lóerő körüli lesz az 1,6-os turbómotorokkal, ehhez 160-at tesz hozzá a korábbinál sokkal hatékonyabbá váló, a hajtáslánc szerves részét képező energiavisszanyerő-rendszer. Vagyis a motor a szó szoros értelmében nem az autó kizárólagos energiaforrása lesz, ezért választotta a Renault is a Power Unit (erőforrás) Energy F1 hivatalos nevet.

A V6-os turbókat hat fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE). Az eddigi nyolc motor helyett minden részegységből maximum ötöt lehet felhasználni.

A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)

A Renault Sport F1 motorfőnöke, Rob White hangsúlyozta, hogy nem kell tartani attól, hogy az új erőforrások “elrontják” a Forma-1-et, vagy hogy sokkal lassabbak lesznek az autók.
“A rövid válasz: igen. Ez a kezdetben nagyon elméleti kérdés mostanra minden szempontból egyre valósabb lett, azonban aggodalomra semmi ok. Nyilván továbbra is csak a virtuális világról beszélünk, a pályáról még nincs tapasztalatunk, de a fékpadon végzett méréseink alapján az erőforrás a optimista becsléseket hozta.”
“Úgy véljük, hogy az erőforrás nagy teljesítményt biztosít majd, bőven eleget ahhoz, hogy az autók gyorsak lehessenek. Az más motor és az új aerodinamikai szabályok miatt az autók egy kicsit másképp adják majd le a teljesítményt, más lesz a vezetési élmény, de nem kétséges, hogy komoly tempót látunk majd a pályán.” 

Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél

Bár az új aerodinamika, az új erőforrások, az üzemanyag-fogyasztási limit és egyebek miatt az autók viselkedése és a vezetés változni fog, a Renault-szakember mindenkit biztosít arról, hogy ezután is igazi versenyek lesznek.
“Idén nagyon sok szempont befolyásolja majd a végeredményt, kiszámíthatatlanabb lesz a Forma-1, de a többség úgy véli, hogy a kiszámíthatatlanság csak jót tesz a sportnak. Persze az alapvető dolgok megmaradnak: most is 22 autó lesz a rajtrácson és az győz, akit elsőként intenek le. Közben ugyanúgy lesznek csaták a pályán, szóval valódi verseny lesz.”
“A versenyek végigvitele jelenti majd a fő különbséget 2013-hoz képest. Ezer módon lehet ugyanazt elérni, így eltérő forgatókönyvek, más és más lehetőségek szerint lehet a teljesítményt felhasználni. Bár az eszközök újak lesznek, az alapok ugyanazok maradnak majd a futamokon. Végső soron most is a versenyzőkön múlik majd, mit hoznak ki a lehetőségekből.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.