F1: Pucérra vetkőzött a Renault V6-osa

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 14.30

A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.

Az idei F1-es autók teljesítménye 600 lóerő körüli lesz az 1,6-os turbómotorokkal, ehhez 160-at tesz hozzá a korábbinál sokkal hatékonyabbá váló, a hajtáslánc szerves részét képező energiavisszanyerő-rendszer. Vagyis a motor a szó szoros értelmében nem az autó kizárólagos energiaforrása lesz, ezért választotta a Renault is a Power Unit (erőforrás) Energy F1 hivatalos nevet.

A V6-os turbókat hat fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE). Az eddigi nyolc motor helyett minden részegységből maximum ötöt lehet felhasználni.

A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)

A Renault Sport F1 motorfőnöke, Rob White hangsúlyozta, hogy nem kell tartani attól, hogy az új erőforrások “elrontják” a Forma-1-et, vagy hogy sokkal lassabbak lesznek az autók.
“A rövid válasz: igen. Ez a kezdetben nagyon elméleti kérdés mostanra minden szempontból egyre valósabb lett, azonban aggodalomra semmi ok. Nyilván továbbra is csak a virtuális világról beszélünk, a pályáról még nincs tapasztalatunk, de a fékpadon végzett méréseink alapján az erőforrás a optimista becsléseket hozta.”
“Úgy véljük, hogy az erőforrás nagy teljesítményt biztosít majd, bőven eleget ahhoz, hogy az autók gyorsak lehessenek. Az más motor és az új aerodinamikai szabályok miatt az autók egy kicsit másképp adják majd le a teljesítményt, más lesz a vezetési élmény, de nem kétséges, hogy komoly tempót látunk majd a pályán.” 

Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél

Bár az új aerodinamika, az új erőforrások, az üzemanyag-fogyasztási limit és egyebek miatt az autók viselkedése és a vezetés változni fog, a Renault-szakember mindenkit biztosít arról, hogy ezután is igazi versenyek lesznek.
“Idén nagyon sok szempont befolyásolja majd a végeredményt, kiszámíthatatlanabb lesz a Forma-1, de a többség úgy véli, hogy a kiszámíthatatlanság csak jót tesz a sportnak. Persze az alapvető dolgok megmaradnak: most is 22 autó lesz a rajtrácson és az győz, akit elsőként intenek le. Közben ugyanúgy lesznek csaták a pályán, szóval valódi verseny lesz.”
“A versenyek végigvitele jelenti majd a fő különbséget 2013-hoz képest. Ezer módon lehet ugyanazt elérni, így eltérő forgatókönyvek, más és más lehetőségek szerint lehet a teljesítményt felhasználni. Bár az eszközök újak lesznek, az alapok ugyanazok maradnak majd a futamokon. Végső soron most is a versenyzőkön múlik majd, mit hoznak ki a lehetőségekből.”

Kommentek

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.