F1: Itt az első 2014-es autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 10.20

A Force India szerda délelőtt meglepetésszerűen az Interneten mutatta meg 2014-es modelljét, a VJM07-est. Ez az első idei autó, amit láthat a nagyközönség.

A Force India szerda délelőtt meglepetésszerűen az Interneten mutatta meg 2014-es modelljét, a VJM07-est. Ez az első idei autó, amit láthat a nagyközönség. 

A silverstone-i csapat járgányán a legfeltűnőbb változás a festés, hiszen hosszú évek óta fehér-narancs-zöldben szoktuk meg a Force Indiát, amelyre most bőségesen került fekete is. Az autó hátsó részén látható, hogy eltűntek a kipufogóvégek és egészen simává vált a vonalvezetés, míg elöl a lekonyuló orr látszik, igaz, az oldalnézetből nem derül ki, hogy csúnya vagy esztétikus megoldással igazodtak az előírásokhoz.
Az idén Nico Hülkenberget és Sergio Perezt versenyeztető  Force India egyébként nem tűzött ki külön leleplezési dátumot, egyelőre nem tudni, hogy ott lesz-e a csapat a jövő kedden induló első téli teszten, Jerezben – igaz, a mostani bemutató erre utal.

“A VJM07 lenyűgözően mutat, az új festés pedig a Sahara Force India fejlődését tükrözi. Mindig meggyőződésem volt, az autóinknak a legfeltűnőbbek között kell lenniük, de most, a fekete hozzáadásával egészen dögös lett a járgány!” – mondta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya.
“Pörgős volt a tél mind a műszaki, mind a gazdasági fronton. Amikor megalapítottam a csapatot, a fő célom az első indiai Forma-1-es csapat létrehozása volt, a következő lépés viszont a globális márkává válásunk. Azt hiszem, ez megmutatkozik a világszínvonalú pilótapárosunkban. Egyértelműen úgy érezzük, hogy a 2014-es lehet az eddigi legerősebb évünk.” 
“Pörgős volt a tél mind a műszaki, mind a gazdasági fronton. Amikor megalapítottam a csapatot, a fő célom az első indiai Forma-1-es csapat létrehozása volt, a következő lépés viszont a globális márkává válásunk. Azt hiszem, ez megmutatkozik a világszínvonalú pilótapárosunkban. Egyértelműen úgy érezzük, hogy a 2014-es lehet az eddigi legerősebb évünk.” 
“Az új szabályok óriási feladatot jelentettek, de nagyon büszke vagyok a technikai gárdánk munkájára és megközelítésére. Nagyon érdekes lesz látni, hogy a különböző csapatok hogyan értelmezték az előírásokat, egyelőre lehetetlen megmondani, ki végezte a legjobb munkát.”
A Force India technikai igazgatója, Andrew Green így nyilatkozott:
“Szinte minden alkatrész új tervezés, az első szárnytól egészen a diffúzorig. A VJM07-es génjei visszavezethetők a 2013-as autóhoz, de ezúttal más módokon kellett elérnünk az eredményeket. Az új (1,6 literes turbós V6-os) erőforrás alkalmazása volt a legnagyobb kihívás, még sosem láttam ekkora változásokat, pedig 1990-ben kezdtem a Forma-1-ben. A fő probléma a hűtés, a tavalyi nyár túlnyomó részét az új erőforrás hűtési igényeinek kiismerésével és a kasztni megfelelő kialakításának kidolgozásával töltöttük.”
“De csak az aerodinamikai változások is igen jelentősek lettek volna, ha semmi más nem változik. Drasztikusan csökkent a leszorítóerő, különösen a kipufogó kapcsán, már nem lehet kiaknázni azt a forrást. Ez komoly veszteség a kanyarkijáratokban, így a mechanikai tapadás sokkal fontosabb lesz. Ez, és a keskenyebb első szárny teljesen átalakította az autó körüli áramlásokat.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.