A Force India szerda délelőtt meglepetésszerűen az Interneten mutatta meg 2014-es modelljét, a VJM07-est. Ez az első idei autó, amit láthat a nagyközönség. 

A silverstone-i csapat járgányán a legfeltűnőbb változás a festés, hiszen hosszú évek óta fehér-narancs-zöldben szoktuk meg a Force Indiát, amelyre most bőségesen került fekete is. Az autó hátsó részén látható, hogy eltűntek a kipufogóvégek és egészen simává vált a vonalvezetés, míg elöl a lekonyuló orr látszik, igaz, az oldalnézetből nem derül ki, hogy csúnya vagy esztétikus megoldással igazodtak az előírásokhoz.
Az idén Nico Hülkenberget és Sergio Perezt versenyeztető  Force India egyébként nem tűzött ki külön leleplezési dátumot, egyelőre nem tudni, hogy ott lesz-e a csapat a jövő kedden induló első téli teszten, Jerezben – igaz, a mostani bemutató erre utal.

“A VJM07 lenyűgözően mutat, az új festés pedig a Sahara Force India fejlődését tükrözi. Mindig meggyőződésem volt, az autóinknak a legfeltűnőbbek között kell lenniük, de most, a fekete hozzáadásával egészen dögös lett a járgány!” – mondta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya.
“Pörgős volt a tél mind a műszaki, mind a gazdasági fronton. Amikor megalapítottam a csapatot, a fő célom az első indiai Forma-1-es csapat létrehozása volt, a következő lépés viszont a globális márkává válásunk. Azt hiszem, ez megmutatkozik a világszínvonalú pilótapárosunkban. Egyértelműen úgy érezzük, hogy a 2014-es lehet az eddigi legerősebb évünk.” 
“Pörgős volt a tél mind a műszaki, mind a gazdasági fronton. Amikor megalapítottam a csapatot, a fő célom az első indiai Forma-1-es csapat létrehozása volt, a következő lépés viszont a globális márkává válásunk. Azt hiszem, ez megmutatkozik a világszínvonalú pilótapárosunkban. Egyértelműen úgy érezzük, hogy a 2014-es lehet az eddigi legerősebb évünk.” 
“Az új szabályok óriási feladatot jelentettek, de nagyon büszke vagyok a technikai gárdánk munkájára és megközelítésére. Nagyon érdekes lesz látni, hogy a különböző csapatok hogyan értelmezték az előírásokat, egyelőre lehetetlen megmondani, ki végezte a legjobb munkát.”
A Force India technikai igazgatója, Andrew Green így nyilatkozott:
“Szinte minden alkatrész új tervezés, az első szárnytól egészen a diffúzorig. A VJM07-es génjei visszavezethetők a 2013-as autóhoz, de ezúttal más módokon kellett elérnünk az eredményeket. Az új (1,6 literes turbós V6-os) erőforrás alkalmazása volt a legnagyobb kihívás, még sosem láttam ekkora változásokat, pedig 1990-ben kezdtem a Forma-1-ben. A fő probléma a hűtés, a tavalyi nyár túlnyomó részét az új erőforrás hűtési igényeinek kiismerésével és a kasztni megfelelő kialakításának kidolgozásával töltöttük.”
“De csak az aerodinamikai változások is igen jelentősek lettek volna, ha semmi más nem változik. Drasztikusan csökkent a leszorítóerő, különösen a kipufogó kapcsán, már nem lehet kiaknázni azt a forrást. Ez komoly veszteség a kanyarkijáratokban, így a mechanikai tapadás sokkal fontosabb lesz. Ez, és a keskenyebb első szárny teljesen átalakította az autó körüli áramlásokat.”