F1: Itt az első 2014-es autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 10.20

A Force India szerda délelőtt meglepetésszerűen az Interneten mutatta meg 2014-es modelljét, a VJM07-est. Ez az első idei autó, amit láthat a nagyközönség.

A Force India szerda délelőtt meglepetésszerűen az Interneten mutatta meg 2014-es modelljét, a VJM07-est. Ez az első idei autó, amit láthat a nagyközönség. 

A silverstone-i csapat járgányán a legfeltűnőbb változás a festés, hiszen hosszú évek óta fehér-narancs-zöldben szoktuk meg a Force Indiát, amelyre most bőségesen került fekete is. Az autó hátsó részén látható, hogy eltűntek a kipufogóvégek és egészen simává vált a vonalvezetés, míg elöl a lekonyuló orr látszik, igaz, az oldalnézetből nem derül ki, hogy csúnya vagy esztétikus megoldással igazodtak az előírásokhoz.
Az idén Nico Hülkenberget és Sergio Perezt versenyeztető  Force India egyébként nem tűzött ki külön leleplezési dátumot, egyelőre nem tudni, hogy ott lesz-e a csapat a jövő kedden induló első téli teszten, Jerezben – igaz, a mostani bemutató erre utal.

“A VJM07 lenyűgözően mutat, az új festés pedig a Sahara Force India fejlődését tükrözi. Mindig meggyőződésem volt, az autóinknak a legfeltűnőbbek között kell lenniük, de most, a fekete hozzáadásával egészen dögös lett a járgány!” – mondta a tulajdonos-főnök Vijay Mallya.
“Pörgős volt a tél mind a műszaki, mind a gazdasági fronton. Amikor megalapítottam a csapatot, a fő célom az első indiai Forma-1-es csapat létrehozása volt, a következő lépés viszont a globális márkává válásunk. Azt hiszem, ez megmutatkozik a világszínvonalú pilótapárosunkban. Egyértelműen úgy érezzük, hogy a 2014-es lehet az eddigi legerősebb évünk.” 
“Pörgős volt a tél mind a műszaki, mind a gazdasági fronton. Amikor megalapítottam a csapatot, a fő célom az első indiai Forma-1-es csapat létrehozása volt, a következő lépés viszont a globális márkává válásunk. Azt hiszem, ez megmutatkozik a világszínvonalú pilótapárosunkban. Egyértelműen úgy érezzük, hogy a 2014-es lehet az eddigi legerősebb évünk.” 
“Az új szabályok óriási feladatot jelentettek, de nagyon büszke vagyok a technikai gárdánk munkájára és megközelítésére. Nagyon érdekes lesz látni, hogy a különböző csapatok hogyan értelmezték az előírásokat, egyelőre lehetetlen megmondani, ki végezte a legjobb munkát.”
A Force India technikai igazgatója, Andrew Green így nyilatkozott:
“Szinte minden alkatrész új tervezés, az első szárnytól egészen a diffúzorig. A VJM07-es génjei visszavezethetők a 2013-as autóhoz, de ezúttal más módokon kellett elérnünk az eredményeket. Az új (1,6 literes turbós V6-os) erőforrás alkalmazása volt a legnagyobb kihívás, még sosem láttam ekkora változásokat, pedig 1990-ben kezdtem a Forma-1-ben. A fő probléma a hűtés, a tavalyi nyár túlnyomó részét az új erőforrás hűtési igényeinek kiismerésével és a kasztni megfelelő kialakításának kidolgozásával töltöttük.”
“De csak az aerodinamikai változások is igen jelentősek lettek volna, ha semmi más nem változik. Drasztikusan csökkent a leszorítóerő, különösen a kipufogó kapcsán, már nem lehet kiaknázni azt a forrást. Ez komoly veszteség a kanyarkijáratokban, így a mechanikai tapadás sokkal fontosabb lesz. Ez, és a keskenyebb első szárny teljesen átalakította az autó körüli áramlásokat.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.