F1: Főszponzor nélkül is úszik a pénzben a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.22. 12.45

A McLarennél megerősítették, hogy a 2014-es idénynek főszponzor nélkül vág neki a csapat, azonban azt állítják, hogy ez nem jelent pénzügyi nehézséget számukra.

A Vodafone még tavaly márciusban, a szezon kezdete előtt bejelentette, hogy hét év együttműködés után, 2013 végén elbúcsúzik a McLarentől. A wokingi csapat előbb tavaly decemberre, majd a 2014-es autó bemutatójára ígérte az új névadó szponzor bejelentését, de mostanra kiderült, hogy nem lesz ilyen ebben az évben.
A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale a fentiek ellenére azt mondja, hogy a csapat pénzügyi háttere teljesen rendben van:
“Az MP4-29-es január 24-ei bemutatóján nem jelentünk be új névadó szponzort, azonban a szponzori csoportunk így is irigység tárgya a paddockban. A Hugo Boss például 33 éve van már velünk, a Tag Heuer 29 éve, a Mobil 1 20 éve és az SAP 16 éve. Az elmúlt pár évben melléjük olyan nagyágyúkat szereztünk, mint a Santander, a GlaxoSmithKline, a Johnnie Walker és a Hilton.”
 


“Fontos kiemelni, hogy a McLaren Group zárt részvénytársaság, így bár az elmúlt években akár több tízmilliós profitot is termeltünk, a tulajdonosi kör nem követeli ezt meg minden évben, mint a tőzsdére bevezetett cégeknél. A tulajdonosok nem is vesznek fel osztalékot, inkább a további fejlődést tartják szem előtt.” 
“Szóval a fentiek alapján örömmel mondhatom, hogy a McLarennek 2014-ben minden korábbinál nagyobb költségvetése lesz. Jó a helyzet” – magyarázta a cégvezető.
A résztulajdonosok –  a bahreini állami befektetési cég, a Mumtalakat, az Ojjeh-család és Ron Dennis – hozzáállása mellett ebben persze az is segít, hogy a Forma-1 bevételei évről évre nőnek, így az idény végén folyamatosan nagyobb tortából kapnak szeletet a csapatok, az új Concorde Agreement alapján pedig a McLaren – a Ferrarihoz, a Mercedeshez, a Red Bullhoz és a Williamshez hasonlóan – a korábbi érdemeik és eredményeik alapján sokmilliós fix alapösszeget is kap immár.   
A McLaren számára 2014 egyértelműen átmeneti év, hiszen az utolsó mercedeses idény után 2015-ben megérkezik a félgyári partnerséget hozó Honda – becslések szerint a Mercedestől vásárolt motorok, valamint a Hondától ingyen kapott erőforrások, plusz a japánok pénzügyi támogatása összesen akár 100 millió dolláros pluszt is jelenthet majd a váltás után. 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.