F1: Teljes a 2014-es mezőny

A Caterhamnél tér vissza a kamikaze

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.21. 12.15

Immár megvan mind a 22 Forma-1-es pilóta, miután a Caterham is bejelentette 2014-es felállását. A maláj-brit kiscsapat visszahozta a japán Kobajasi Kamuit, mellett a svéd újoncot, Marcus Ericssont vetik majd be.

Miután hétfő este, kedd reggel világossá vált, hogy a Caterham mindkét tavalyi versenyzőjét elengedte, egyértelmű volt, hogy hamarosan kiderül, kikkel pótolják Charles Picet és Giedo van der Gardét.


A kedden késő délelőtt megtett bejelentés nem hozott meglepetést, a már jó pár hete emlegetett neveket erősítette meg a leafieldi alakulat, azaz a korábbi Toyota- és Sauber-pilóta Kobajasi Kamui és a pénzes svéd GP2-es tehetség, Marcus Ericsson lett a Caterham versenyzője 2014-re. Tartalékosként és tesztelőként felvették a korábban a Saubernél alkalmazott holland Robin Frijnst, mellette pedig marad az amerikai Alexander Rossi, aki az indonéz Ryo Haryantóval alkotja majd a Caterham GP2-es csapatát.
“Nagy megtiszteltetés, hogy a versenyzői képességeim és a tapasztalatom alapján szerződtettek, nagyon örülök a mai bejelentésnek” – kezdte Kobajasi.”Mindent beleadok majd, hogy elérjük a céljainkat!” 
“Különösen szeretnék köszönetet mondani a szurkolóimnak, akik pénzzel támogatták a Kamui alapot” – utalt arra a japán, hogy 2012 végén gyűjtést indított az F1-es visszatéréséhez, amelyből végül 7-8 millió euró jött össze. “Az adományok plusz motivációt adtak a visszatéréshez, nagyon örülök, hogy az összegyűlt pénz a visszatérésem mellett a Caterham fejlődését is segítheti majd idén!” – magyarázta a 27 éves versenyző, aki a Ferrari GT- és F1-es demópilótájaként töltötte a 2013-as évet.
Az elmúlt négy idényt a GP2-ben eltöltő, 23 éves Ericsson így beszélt:
“Nagy büszkeséggel tölt el ez a pillanat engem és mindenkit, aki segített valóra váltani a Forma-1-es álmomat. A Caterham-csapattal 2014-ben belépek az F1-be, alig várom az idényt és az ausztráliai szezonnyitót! Svédország számára is nagyszerű hír, hogy 2014-től újra lesz svéd versenyző a rajtrácson. A gokartos korszakom, kilenc éves korom óta arra hajtottam, hogy eljussak a Forma-1-be. A Caterham még ma is egy új csapat, közösen tanuljuk majd az új szabályokat.”
“A kellemes karácsnyi szünet után már meg is kezdtem a munkát. Az erőnlétemmel sosem volt gond, de a Caterham megkezdett tárgyalások óta még keményebben dolgoztam, ezután pedig igyekszem majd a lehető legtöbb időt tölteni a leafieldi központban- azután pedig a spanyolországi és a bahreini teszteken is, hogy minél aktívabb szerepet vállalhassak az autó kiismerésében és a potenciáljának kiaknázásában. Nagy kihívás vár ránk, rám és a csapatra is, de úgy érzem, készen állok!”
Kobajasi az F1-es debütálásakor viselt 10-es, míg az újonc Ericsson a 9-es rajtszámot kapja majd.

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.